Yaakov lederman/Flash90

פרוש: "נוצרה אכזבה בכל הקהילות שתלו תקווה – אגודת ישראל מפנה עורף לקהילות"

סגן השר פרוש נשא דברים כואבים בכנס שלומי אמונים והביע ביקורת פנימית על ההתנהלות באגודת ישראל: "פגעו ברב אייכלר כנציג בעלזא שמייצג קהילה גדולה". יוסי דייטש: "למה אנחנו כמו עניים בפתח? למה העול הכלכלי של הבחירות המוניציפאליות צריך להיות על הגב שלנו"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

סגן שר החינוך ויו"ר שלומי אמונים מאיר פרוש התייחס הערב(רביעי) במפגש עם חברי מועצה של שלומי אמונים מכל הארץ בעיר אלעד לעניינים הפנימיים באגודת ישראל. הוא שיתף את הנוכחים באכזבה של הקהילות מכך שבמקום התשיעי של אגו"י לכנסת לא הוצב נציג חסידויות אחרת: "נוצרה אכזבה בכל הקהילות שתלו תקווה. מועצת הקהילות כן, מקומות לקהילה בקדמת הרשימה לכנסת לא?, ובכל זאת, למרות חוסר היחס מצד אגו"י, כל הקהילות שלנו עמלו וטרחו והביאו להישגים מרשימים".

הוא הוסיף כי "אגו"י הפסידה בחלוקת תפקידים. דרשתי לקבל עוד תפקידים לאגו"י. ההתנהלות באגו"י היא לא חברית ולא קהילתית. אגו"י התגלתה כמפנה עורף לקהילות. פגעו ברב אייכלר כנציג בעלזא שמייצג קהילה גדולה, מהגדולות שנלקח ממנו ועדת לפניות הציבור שהוא השכיל לרומם אותה. האם גם אחרי שמקימים מועצת קהילות המטרה היא לקרב קהילות, אפשר לפגוע כך בבעלזא".

"לכן כעת כאשר נערכים למערכת בחירות נוספת, אנו מכריזים שההתנהלות באגודת ישראל כפי שפירטתי חייבת להשתנות. התנהגות מבזה מולי ומול הרב אייכלר, התנהגות מבזה מול הקהילות חייבת להשתנות. הצבעתי על הכשלים וזה הזמן לתקנם", סיים את נאום החריג.

פרוש חשף בפני הנציגים את המשבר הכספי הקשה מול המרכז הארצי, וחשף פעולות רבות שנקט מאחורי הקלעים בהחתמת חברי ועדת ה- 8 שדרשו לשלם כסף לספקים ולפעילים, ובדרישה לכונן מחדש את פעילות ועדת הכספים של התנועה.  "באיזה ארגון, באיזה מפלגה ובאיזה מסגרת אין ועדת כספים? האם מותר לנהל קופה של יותר מ-3 מליוני שקלים בשנה ללא ועדת כספים של כל הסיעות: אנחנו, גור, בעלזא וויזניץ, בדיוק כפי שהתנהל מאז הבחירות הפנימיות, כאשר נציג שלומי אמונים הוא היו"ר של ועדת הכספים של התנועה", זעק פרוש.

בפתח הדברים התייחס פרוש למערכת הבחירות הצפויה שבפתח ועל הבעייתיות שאין תקציב דבר הפוגע גם בציבור החרדי ומוסדותיו הנשענים גם על תמיכות קבועות, ועל החוסר יציבות הפוליטית שגורמת לממשלה להיות משותקת. הוא ציין את החוק להסדרת מעמד בני הישיבות מול הצבא, כשבהיעדר הכרעה ברורה בבחירות וכשאין שיתוף פעולה בין שני הגושים, הודיעה כבר כחול לבן שהיא לא מוכנה לשתף פעולה בהכנת החוק הזה.

פרוש פירט את ההישגים של אגודת ישראל בבחירות לרשויות המקומיות ועל ההישגים הגדולים באלעד, ביתר, בית שמש ורחובות, וכן את את אשקלון שלראשונה יש סגן לאגו"י הרב אברהם עשור, כמו גם במודיעין עילית שגם לראשונה יש לאגו"י סגר"ע הרב טוביה פריינד. "גם בבני ברק יהיה לנו סגן ראש עיר במחצית הקדנציה השנייה, וזה גם לראשונה. זה לא סוד שנכשלנו גם בירושלים וגם בצפת. אם היהדות החרדית הייתה מאוחדת סביב יוסי דייטש ונחמן גלבך, הם היו מכהנים כראשי עיר, אבל הכינוס פה לא בא לטפל כעת ביחסים שלנו עם דגל התורה, כי קודם צריך לטפל בבית פנימה", אמר.

סגן ראש העיר ירושלים יוסף דייטש אמר בכנס: "הרב מאיר רובינשטיין צריך לעמוד פה ולשאול למה אין בביתר סניף של אגודת ישראל? למה באלעד אין סניף? למה אגודת ישראל לא מתקצבת את הכוח הצעיר? למה אנחנו כמו עניים בפתח? למה העול הכלכלי של הבחירות המוניציפאליות צריך להיות על הגב של שלומי אמונים בלבד? ואנחנו ממשיכים לשאול את השאלה הזו בכינוסים שלנו. במקום במרכז הארצי של אגודת ישראל. יו"ר הסיעה לא צריך להיות הדובר היחיד בסיעה, אנחנו הכוח שלו. אנחנו צריכים לעמוד מאחוריו".

"כדי שאנחנו נוכל להתמודד עם הגדלת כוחה של אגודת ישראל בבחירות הקרובות, אנחנו צריכים לצעוק מעל כל במה שאנחנו דורשים צדק. שאנחנו לא בנים חורגים. שלומי אמונים היא חלק בלתי נפרד מאגודת ישראל ואנחנו דואגים ומייצגים את אגודת ישראל. כל נציג כאן מביא כבוד לאגודת ישראל, אבל למה אנחנו צריכים להתחנן לקבל את הכוח", דברי דייטש.

ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין נשא דברים בהם דיבר על חשיבות כינוסם של נציגי ציבור, עליו נאמר טוב להם וטוב לעולם. "יש עכשיו דיבורים על אי וודאות לגבי הבחירות אם יהיו או לא. אבל אנחנו למדנו תמיד להיות ערוכים. בכל שלב". הוא תהה מדוע עד כה בערים רבות אין סניפים של אגודת ישראל וקרא לתיקון המצב בתוך אגודת ישראל". בהמשך אמר הרב רובינשטיין כי "אנחנו לא עושים חשבונות כשאנחנו צריכים לעזור. אנחנו נותנים לכל יהודי את כל העזרה שאנחנו נדרשים. בלי לבדוק מי הפונה. וככה נמשיך בגאווה לעשות גם בעתיד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture