סקרים: 18-15 מנדטים למפלגה של סער – נתניהו לא יכול להקים ממשלה בלעדיו

יום אחרי המפץ בימין, הליכוד יורד לפי הסקרים ל-25-28 מנדטים, ימינה של בנט עם 18-16. בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה סער מזנק למקום השני. סער לוקח מנדטים גם מכחול לבן, שיורדת ל-7-6 בלבד. אם איזנקוט ושאשא-ביטון מצטרפים לסער, הוא מזנק ל-22-21 מנדטים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מסקרים שפורסמו הערב (רביעי) בשלושת הערוצים מפלגתו החדשה של גדעון סער אליה הצטרפו היום גם יועז הנדל וצביקה האוזר מביאה בין 15 ל-18 מנדטים. במקרה וגם הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט וח"כ יפעת שאשא ביטון יצטרפו, הם צפויים לקבל 21-22 מנדטים. הליכוד יורדת ל-28-26 מנדטים בעקבות המפלגה החדשה.

סקר 'חדשות 12':

הליכוד בראשות בנימין נתניהו 26, ימינה בראשות נפתלי בנט 18, מפלגה בראשות גדעון סער עם הנדל, האוזר ואישים נוספים 16, יש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד 15, הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה 11, ש"ס בראשות אריה דרעי 8, יהדות התורה 8, כחול לבן בראשות בני גנץ 6, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן 6, מרצ בראשות ניצן הורוביץ 6. לא עברו את אחוז החסימה: העבודה בראשות עמיר פרץ 2.0%, הבית היהודי בראשות רפי פרץ 0.6%, גשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס 0.2%.

הפרשן הפוליטי עמית סגל מציין כי אם אלה יהיו תוצאות הבחירות, מדובר במפץ פוליטי של ממש משום שהיא תאפשר את החלפת השלטון. המשמעות היא שמפלגת ימינה, המפלגה של סער, יש עתיד-תל"ם, כחול לבן וישראל ביתנו יכולות להרכיב קואליציה של 61 מנדטים ללא נתניהו והליכוד.

על פי הסקר, אם למפלגתו של גדעון סער יצטרפו גם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט וח"כ יפעת שאשא ביטון – הם יקבלו 22 מנדטים. הליכוד ללא שינוי על 26, ימינה יורדת ב-2 מנדטים ל-16, יש עתיד-תל"ם יורדת ב-2 מנדטים ל-13, הרשימה המשותפת 11, ש"ס 8, יהדות התורה 8
מרצ בראשות ניצן הורוביץ 6, כחול לבן יורדת במנדט נוסף ל-5, ישראל ביתנו גם יורדת במנדט ל-5.

עוד עולה מהסקר כי אם ימינה ומפלגתו של סער מתאחדות, כשהעומד בראש הרשימה יקבע בהמשך לפי ההתפתחויות הפוליטיות, יקבלו 32 מנדטים. הסקר כלל גם את האפשרות של יש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד עם רון חולדאי שמקבלת 15. הליכוד ללא שינוי על 26, הרשימה המשותפת 11, ש"ס 8, יהדות התורה 8, כחול לבן בראשות בני גנץ עולה במנדט ל-7, מרצ עולה במנדט ל-7, ישראל ביתנו ללא שינוי עם 6.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה: בנימין נתניהו 29%, גדעון סער 16%, נפתלי בנט 13%, יאיר לפיד 10%, בני גנץ 5%, אף אחד מהם 16%, לא יודע 11%. בפילוח של מצביעי ימין בלבד, נתניהו עולה ל-43% מהמצביעים שחושבים שהוא הראוי ביותר לכהן כראש הממשלה, אחריו סער נשאר עם 16%, בנט עולה ל-21%. לפי מצביעי השמאל, 22% חושבים שלפיד ראוי לכהן כראש הממשלה, גנץ זוכה ל-13%, סער מקבל 18%.

סקר 'חדשות 13':

הליכוד 28, ימינה 16, יש עתיד-תל"ם​ 16, מפלגה בראשות סער 15, הרשימה המשותפת 11, ש"ס 7, מרצ 7, ישראל ביתנו 7, יהדות התורה 7, כחול לבן 6. לא עוברים את אחוז החסימה: העבודה, גשר, הבית היהודי. בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה מוביל נתניהו עם 31%, סער במקום השני עם 16%, בנט 12%, לפיד 12%, גנץ 8%​.

כעת, מפת הגושים מפוצלת לגוש נתניהו וגוש להחלפתו. ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם יו"ר ימינה נפתלי בנט, שלא תומך בו אבל לא שלל ישיבה איתו, והמפלגות החרדיות יקבלו 58 מנדטים. בגוש להחלפת נתניהו נמצאים יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, סער שהכריז שהוא בא להחליף את ראש הממשלה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, גנץ שיושב איתו כעת, מרצ והרשימה המשותפת – לגוש הזה 62 מנדטים.

הסקר שאל גם האם הציבור יסכים להתחסן נגד קורונה, 23% השיבו שוודאי, 26% השיבו שיחכו כמה חודשים לראות מה התגובות בחו"ל, 22% השיבו בנחרצות שלא יתחסנו, 20% יחכה שאחרים יתחסנו ו-9% לא יודע. ​קבלת ההחלטות של נתניהו בקורונה – אישית או לטובת המדינה, שאלו סקר: מניעים אישיים – 53%, שיקולים עניינים – 34%, לא יודע – 13%.

סקר 'כאן חדשות':

הליכוד – 25 מנדטים, מפלגה בראשות גדעון סער – 18, ימינה – 17 מנדטים, יש עתיד–תל"ם – 15 מנדטים, הרשימה המשותפת – 11 מנדטים, ש"ס – 8 מנדטים, כחול לבן – 7 מנדטים, יהדות התורה – 7 מנדטים, ישראל ביתנו – 6 מנדטים, מרצ – 6 מנדטים.

אם ברשימת מפלגתו של גדעון סער רצים יפעת שאשא ביטון וגדי אייזנקוט, בנוסף ליועז הנדל וצביקה האוזר – יקבלו 21 מנדטים. הליכוד יורדת ב-2 מנדטים ל-23, ימינה ללא שינוי עם 17 מנדטים, יש עתיד–תל"ם ללא שינוי עם 15 מנדטים, הרשימה המשותפת 11, כחול לבן עולה במנדט ל-8 מנדטים, ש"ס 8, יהדות התורה 7, ישראל ביתנו ביתנו ירדת במנדט ל-5 מנדטים, מר"צ יורדת במנדט ל-5.

בתשובה לשאלה מי מתאים יותר לכהן כראש ממשלה מבין נתניהו וסער, 40% מכלל המשיבים לסקר בחרו בנתניהו ו-32% בחרו בסער. בקרב מצביעי כחול לבן שהשיבו לסקר 61% בחרו בסער. בתשובה בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה בין נתניהו ויו"ר ימינה בנט, 39% מהמשיבים בחרו בנתניהו ו-25% בחרו בבנט.

סקר 'כאן חדשות' נערך על ידי קנטאר מדיה ישראל בשיטות סטטיסטיות מוכרות לעריכת סקרים בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. על הסקר ענו 550 משיבים מתוך 3346 שהתבקשו לענות. טעות הדגימה 4.4%+/-. מועד איסוף הנתונים 9.12.2020

סקר חדשות 13 והפרופסור קמיל פוקס כלל 1,106 נשאלים, מהם 1,003 באוכלוסייה היהודית ו-103 במגזר הערבי. התשאול נערך על ידי חברת פרויקט המדגם בהנהלת דוקטור אריאל איילון וחברת סטט- נט בהנהלת יוסף מקלאדה. טעות הדגימה – 3.5%.

סקר 'חדשות 12' נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 502 נשאלים טעות דגימה 4.4%-+. מועד איסוף הנתונים: 9 בדצמבר 2020

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכל שקרים גועל נפש

איזה אספסוף…
איך יכול להיות שמאות אלפים מחליפים את דעתם כל כמה חודשים?
רק החרדים יציבים?

נתניהו ימני כמו שאני נשיא ארצות הברית. תזכרו שנתניהו אמר לכבד את כל הפסקים של בג"ץ הרשעים להרוס ישובים ולגרש מתיישבים וכן עצר כל מה שקשור להתיישבות. את הבטחת הבחירות לסיפוח כלל לא התכוון לקיים כי ידע על ההסכם עם האמרויות. כמו כן עצר כל סיפוח לפני ההסכם עם האמרויות והחוק לביטול הגירוש מצפון השומרון שכולל בניית הישובים מחדש עצר. נתניה עצר כל יוזמה שהייתה אמורה לקצץ בסמכויות בג"ץ.

פוליטיקה קטנה

יחי המלך!
יחי סער!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture