Gili Yaari / Flash90

גנץ: "יחזק את האינטרסים של שתי המדינות"; אשכנזי: "קורא למדינות נוספות"

רה"מ החליפי על כינון היחסים בין ישראל למרוקו: "זו הזדמנות לעגן יחסים של שנים רבות, ושותפות היסטורית עשירה ומפוארת של שני העמים, שתהפוך כעת לרשמית". שר החוץ: "מצפה להדלקת הנרות בנציגות ישראל ברבאט בשנה הבאה". בנט וסער שיבחו את נתניהו

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו


דרעי: שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה! חנוכה שמח לכל עם ישראל • צפו

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התייחס הערב (חמישי) לכינון היחסים בין ישראל למרוקו: "מברך על כינון היחסים הרשמיים הצפוי עם מרוקו. זו הזדמנות לעגן יחסים של שנים רבות, ושותפות היסטורית עשירה ומפוארת של שני העמים, שתהפוך כעת לרשמית. מדובר במהלך משמעותי, שיחזק את האינטרסים הביטחוניים והכלכליים של שתי המדינות. אני מודה לממשל האמריקאי שפועל ללא לאות לחיזוקה של ישראל וליציבות האזור כולו".

שר החוץ גבי אשכנזי כתב בטוויטר: "אני מברך על החדשות המשמחות והחשובות המגיעות היום מוושינגטון על חידוש היחסים בין ישראל לבין מרוקו. מדינת ישראל מוקירה תודה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ולצוותו על קידום השלום והיציבות במזרח התיכון והתמיכה בישראל. זהו יום גדול נוסף לדיפלומטיה הישראלית, יום של אור, כיאה לחג החנוכה".

עוד הוסיף שר החוץ: "חידוש היחסים בין מדינת ישראל ובין ממלכת מרוקו הינו נדבך חשוב ומתבקש במסגרת "הסכמי אברהם", המשקף את יחסי הידידות העמוקים והארוכים בין העמים. אני קורא למדינות נוספות להצטרף למעגל "הסכמי אברהם". ברכותיי החמות גם למלך מרוקו, מוחמד השישי, על ההחלטה האמיצה והנכונה. אני מצפה להדלקת הנרות בנציגות ישראל ברבאט בשנה הבאה. חג חנוכה שמח לכל עם ישראל".

בכיר הליכוד לשעבר ח"כ גדעון סער כתב בטוויטר: ‏"אני מברך את ראש הממשלה נתניהו על ההסכם החשוב בין ישראל למרוקו ואת נשיא ארה״ב טראמפ והממשל האמריקאי, על המעורבות והמאמץ המיוחדים שהשקיעו ועודם משקיעים למען שגשוגה של ישראל והשלום והיציבות במזרח התיכון".

יו"ר ימינה נפתלי בנט, יריב נוסף של נתניהו, כתב: "‏יום חג לישראל ולמרוקו. עוד צעד בהתבססות של מדינת ישראל. תודה ענקית לנשיא דונאלד טראמפ שפעל עם אנשיו ליצור חיבור זה, והערכה לראש הממשלה נתניהו על המהלך המשמעותי. חנוכה שמח".

יו"ר הכנסת יריב לוין: "ערב נר ראשון, הסכם שלום עם מרוקו. אני מברך את ראש הממשלה נתניהו על הישג היסטורי ומרגש של השגת שלום עם מרוקו – מדינה ערבית חשובה ומרכזית. זהו רגע מרגש במיוחד לציבור הגדול של יוצאי מרוקו בישראל, אשר חוזים בהגשמת חלום של שנים. ראש הממשלה נתניהו שינה לחלוטין את פני המזרח התיכון, הביא שלום אמיתי – שלום רחב, שלום מתוך עוצמה ושמירה על ארץ ישראל. הגיע הזמן שהוא יזכה להכרה ולתמיכה הציבורית הגורפת שהוא ראוי להן".

שר האוצר ישראל כ״ץ: "מברך את רה״מ בנימין נתניהו על ההישג המדהים, לקראת חתימת הסכם שלום הסטורי בין ישראל למרוקו, כולל יחסי סחר ותעופה מלאים. זו מנהיגות שראויה להוביל את מדינת ישראל. ותודה ענקית לגדול ידידי ישראל בבית הלבן מאז ומעולם – נשיא ארה״ב דונלד טראמפ על תרומתו הגדולה להסכם, כמו להסכמי השלום הקודמים. ההסטוריה היהודית תזכור אותו לתמיד. חג חנוכה שמח".

שרת התחבורה מירי רגב: ‏"תברק אללה עלינא ועליהום. דורות של יהודים יוצאי מרוקו חלמו על השלום עם הארץ שבה נולדו ובה השורשים התרבותיים שלנו נטועים כל כך. תודה לך הנשיא טראמפ, תודה למלך מרוקו מוחמד השישי ותודה לראש הממשלה בנימין נתניהו. אין יותר סמלי שהערב אנחנו מדליקים אור גדול בלבבות של הסבים והסבתות. ‏ההורים שלנו שזוכים עוד בחייהם לראות את הנס הזה והשלום החשוב הזה. אני נרגשת מאוד, תברק אללה עלינא ועליהום. (תבוא ברכת השם עלינו ועליהם)".

שר הבריאות יולי אדלשטיין: "‏ההסכם עם מרוקו הוא עוד משא מדיני חשוב שמוביל רוה"מ נתניהו. עוד הוכחה לכך שלא צריך למכור את היקר לנו בשביל נזיד עדשים מדיני. כשעומדים על שלנו גם מקבלים הסכמי שלום אמיתיים עם מדינות אמיתיות".

השר זאב אלקין: "תודה לנשיא טראמפ על קידום הסכם נוסף בין ישראל למדינה ערבית חשובה, מרוקו! לפני מספר שנים זכיתי לבקר במרוקו כשר הגנת הסביבה בכנס עולמי בנושא הסביבה. מנהיגי הקהילה היהודית אמרו לי שזה ביקור רשמי של שר ישראלי במרוקו לאחר הפסקה של יותר מעשור. קשה היה אז להעלות על הדעת את מה שקרה היום".

שר החינוך יואב גלנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו:: "נר ראשון של חנוכה – ואיתו אור גדול לשלום ולמדינת ישראל. מרוקו הצטרפה הערב לשורת מדינות ערביות שחתמו באחרונה על הסכמי שלום עם מדינת ישראל, מתוך הכרה בעוצמתה. אני מברך את ראש הממשלה נתניהו על ההישג המשמעותי ואת מלך מרוקו, מוחמד השישי, על הסכם השלום שהוא בשורה חשובה לאזרחי ישראל".

שר ירושלים ומורשת, רפי פרץ: "הסכם שלום עם מרוקו. ‏הוריי שעלו ממרוקו והשאירו מאחור את כל חייהם, תמיד דיברו על שלום ועל יחסים טובים עם השכנים הערבים במרוקו. הגיעה העת שגם אנחנו. ‏ההודעה הערב של הנשיא טראמפ על כינון היחסים עם מרוקו היא הודעה היסטורית ומשמחת. ‏אהלן וסהלן, אהלן ביקום. מוזמנים לירושלים".

שר העבודה והרווחה איציק שמולי: "הסכם השלום שנרקם עם מרוקו הוא בשורה נהדרת לישראל בערב חג החנוכה. בצד היותו נדבך נוסף לחיזוק עוצמתה של ישראל באזור באמצעות התווית הסכמי נורמליזציה, גם הפוטנציאל בצד הכלכלי והתיירותי הוא אדיר ויפתח הזדמנויות חדשות בתקופה של מיתון עולמי. טוב שנמנע סיפוח משיחי ובמקומו בא שלום אזורי".

שר התקשורת יועז הנדל: "‏מברך על ההסכם החשוב עם מרוקו. רגע לפני שהוא מפנה את מקומו צריך לומר שוב תודה לנשיא טראמפ, שהיה הנשיא הראשון ששבר את הקונספציה של שטחים תמורת שלום".

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר: "‏כינון יחסים בין ישראל למרוקו? עכשיו נראה את יריבנו הפוליטיים מבקרים אותנו על כך שאנחנו נאבקים בעבור רה״מ. ברוך ה׳, הנה לכם עוד הישג מדהים וחסר תקדים של נתניהו והליכוד. היום כבר ניתן לקבוע שמדינת ישראל בשיא כל הזמנים ביחסים שלה עם מדינות העולם בכלל ומדינות ערב בפרט".

ח"כ אוסנת מארק: ‏"עוד הישג בלתי נתפס לראש הממשלה נתניהו בערב חג שכולו ניסים ואור. האמת שההסכם הזה מרגש אותי אפילו יותר מקודמיו. כמי שהוריה עלו ממרוקו ועזבו חיי שפע ופאר כדי לממש את החזון הציוני וקיבוץ הגלויות, אין מרגשת מבשורה על התקדמות לקראת הסכם שלום היסטורי עם מרוקו".

ח"כ ניר ברקת: "מתחילים את חג החנוכה עם עוד בשורה מצוינת, משמחת והיסטורית על כינון יחסים דיפלומטים בין ישראל למרוקו. תודה לראש הממשלה נתניהו ולנשיא טראמפ וצוותו שממשיכים להוכיח את אהבתם הגדולה למדינת ישראל".

חבר הכנסת אופיר כץ: "ראש הממשלה ⁦‪נתניהו‬⁩ ממשיך למצב את ישראל כמעצמה אזורית ומביא עוד הישג חסר תקדים- כינון יחסים דיפלומטיים עם מרוקו. בשורה משמחת ומרגשת בערב חג החנוכה. תודה לנשיא טראמפ וצוותו על קידום ההסכם החשוב".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד: "איך מישהו יכול לבקש שראש ממשלה כזה ילך הביתה? העם מבין זאת היטב ויצביע לליכוד בהמוניו בבחירות הקרובות בעז"ה. אנו זוכים לדברים שאבותינו חלמו עליהם. אני בטוח שיוצאי מרוקו רבים מאוד בישראל שמחים מאוד על כינון היחסים הרשמיים עם המדינה שממנה הגיעו. מתי ג'רבה? אור גדול. חנוכה שמח".

ח"כ בצלאל סמוטריץ: "‏תודה רבה אדוני הנשיא. אתה תיכנס לדפי ההיסטוריה הארוכה והמפוארת של העם היהודי כאחד מגדולי ידידיו ותומכיו, וכמי שתרם לביסוס מעמדה המדיני של המדינה היהודית המתחדשת ולבניין הבית השלישי. תודה רבה לראש הממשלה נתניהו על עוד חוליה חשובה בשרשרת הישגים מדיניים שמחזקים מאוד את ישראל".

ח"כ עופר כסיף על ההסכם עם מרוקו: "חירות היא עבדות, בערות היא כוח, וסחר בנשק הוא שלום. הדבקת המונח "שלום" על הסכמי נתניהו וטראמפ היא לא רק אורווליאנית, היא כמעט סאטירית. בדומה לישראל, מרוקו מחזיקה מאות אלפים תחת שלטון כיבוש צבאי. אין זה שלום תמורת שלום אלא כיבוש תמורת כיבוש, ברית בין כובשים יותר מהסכם דיפלומטי."

ראש מועצה מקומית אפרת עודד רביבי שכיהן עד לאחרונה כמחזיק תיק יחסי החוץ של מועצת יש"ע התייחס לשלום עם מרוקו ואמר "בסיוע ארה"ב, הנשיא טראמפ, ראש הממשלה נתניהו ואחרים אנחנו צועדים אל מציאות טובה יותר" עוד הוסיף רביבי "עתה אני קורא דווקא לשכנים הפלסטינים שלנו להצטרף למסע הזה שיכול לאפשר לכולנו יחסי שכנות טובה וכזו שתשגשג כלכלית. נדמה שזו העת לומר בקול, ההתיישבות כאן כדי להשאר, הפלסטינים כאן כדי להישאר ועלינו ללמוד לחיות יחד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture