צילום: יח"צ ישראייר

'ישראייר' הודיעה: תוך מספר חודשים יחלו לפעול 20 טיסות שבועיות למרוקו

הקו החם הבא: בהסכם אושרו טיסות ישירות, וחברות התעופה מתכוננות למבול של הזמנות לטיסות למרוקו, ייתכן שכבר לקראת פסח. אל על: "נחל בהיערכות מבצעית להפעלת טיסות ישירות לקזבלנקה בכפוף להשגת כלל האישורים הנדרשים מהרשויות השונות"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ישראלים רבים נהגו לבקר במרוקו, אבל ההסכם – שאותו חשף הערב (חמישי) הנשיא טראמפ בטוויטר – יקצר את זמן הטיסה משמעותית וזו תימשך כחמש שעות בלבד. ב'ווינט' דווח כי לפני שנתיים ניסו בישראייר להוציא טיסות ישירות מנתב"ג למרוקו, כשרק דובר על התקרבות בין המדינות. אבל הדבר ירד מהפרק, בעיקר בגלל עניינים טכניים וסידורי בטחון.

מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס אמר הערב ל'ווינט' כי אם כל הצדדים יהיו רציניים ניתן יהיה תוך שלושה חודשים לערוך טיסות ישירות בין המדינות. "כמו שהימרנו עם איחוד האמירויות, אנחנו מאוד רוצים לטוס למרוקו, ולא מהיום. מבחינתנו אנחנו כבר בשבוע הבא פותחים במערכת טיסות למרוקו", אמר המנכ"ל.

ל'ישראל היום' אמר כי "החברה בוחנת זה זמן רב את ההיתכנות הכלכלית והמבצעית להפעלת טיסות ישירות למרוקו הצפויות להיות פופולריות ביותר בקרב קהל הלקוחות הישראלי. אנחנו צופים כעשרים טיסות שבועיות בין המדינות, של כל חברות התעופה יחד" אמר סירקיס. "מרוקו הוא יעד מאוד אטרקטיבי שמציע הכל מהכל ומרחק הטיסה לא גדול. כבר בתקופה שקדמה לקורונה ביקרו שם כ-50 אלף ישראלים בשנה, ההערכה היא שזה יגדל באופן משמעותי עכשיו".

גם "אל על" הודיעה: "מברכים על ההודעה ההיסטורית ערב חג החנוכה בדבר כינון קשרים דיפלומטיים בין ישראל ומרוקו. נחל בהיערכות מבצעית להפעלת טיסות ישירות לקזבלנקה בכפוף להשגת כלל האישורים הנדרשים מהרשויות השונות. טיסות ישירות למרוקו צפויות להיות פופולריות ביותר בקרב קהל הלקוחות הישראלי".

במקביל, צפויות חברות תעופה ישראליות נוספות להפעיל טיסות ישירות בין שתי המדינות. חברת התעופה של מרוקו היא "רויאל אייר מארוק" וייתכן שגם היא תפעיל טיסות ישירות בקווים בין המדינות. יו"ר לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, דני אמיר, קיבל השבוע מכתב מגורם תיירות במרוקו בו נכתב: "במרוקו אמורים להתחיל לחסן כבר ב-15 בדצמבר, מה שאומר שהצפי לפתיחת התיירות הוא כבר לחודש פברואר.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה בעקבות הסכם הנורמליזציה בין המדינות: "‏תברק אללה עלינא ועליהום. דורות של יהודים יוצאי מרוקו חלמו על השלום עם הארץ שבה נולדו ובה השורשים התרבותיים שלנו נטועים כל כך. תודה לך הנשיא טראמפ, תודה למלך מרוקו מוחמד השישי ותודה לראש הממשלה בנימין נתניהו. אין יותר סמלי שהערב אנחנו מדליקים אור גדול בלבבות של הסבים והסבתות. ‏ההורים שלנו שזוכים עוד בחייהם לראות את הנס הזה והשלום החשוב הזה. אני נרגשת מאוד, תברק אללה עלינא ועליהום. (תבוא ברכת השם עלינו ועליהם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture