Yonatan Sindel/Flash90

סער מכריז שלא ישב תחת נתניהו: "אם ירכיב ממשלה – אשב באופוזיציה"

אחרי הודעת הפרישה מהליכוד, סער התחייב בסבב ראיונות כי לא יישב בממשלה תחת נתניהו: "מי שרוצה אותו בראשות הממשלה - שלא יצביע בשבילי, בשום מצב לא אתמוך בזה". עוד הוסיף: "אני לא אשב תחת לפיד. אני בוודאי לא פוסל את המפלגות החרדיות"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בכיר הליכוד לשעבר גדעון סער התחייב הערב (מוצאי שבת) בסדרת ראיונות, לראשונה אחרי עזיבת הליכוד וההודעה על הקמת מפלגה חדשה, כי לא יישב בממשלה בראשות בנימין נתניהו: "אם נתניהו ירכיב ממשלה – אשב באופוזיציה", הצהיר סער בראיון ל'חדשות 13'. "מי שרוצה שהוא ימשיך להיות ראש ממשלה שלא יצביע בשבילי. בשום מצב לא אתמוך בזה".

"מטרתי היא להחליף את השלטון", המשיך. "לא עזבתי את התנועה שרוב חיי הבוגרים השקעתי בה בשביל להאריך את כהונתו של נתניהו, שגם ככה היא הארוכה ביותר בתולדות המדינה. מי שרוצה את חילופי השלטון במדינת ישראל – את קולו אני מבקש".

בראיון ל'חדשות 12' חזר על הדברים: "אני מתכוון לנצח בבחירות, להביא שינוי ולהרכיב את הממשלה הבאה. העזיבה שלי היא הבעת אי אמון בנתניהו ובמה שהוא עושה למדינה ולליכוד. אין סיכוי שאני עושה את כל הדרך הזו כדי להאריך את כהונתו. אני אומר זאת בבירור – מי שרוצה שנתניהו ימשיך להיות ראש ממשלה שלא יצביע בשבילי. מי שרוצה להחליף את השלטון במדינת ישראל – אני מבקש את קולו. אני מתמודד לראשות הממשלה".

הוא תקף את הליכוד: "אני שומע את חברי שמופיעים בתקשורת ועל במת הכנסת ואת התוכן והטון, ואני שואל את עצמי: 'מה לי ולזה?'. אני רואה את ההפגנה המטונפת מול הבית בקיסריה. נשארתי בליכוד בשעה הקשה ביותר באופוזיציה עם 12 מנדטים", המשיך סער. "אני רואה את האופן שאנחנו לא מכבדים את האחר והופכים כל אחד בדעה אחרת לאויב – זו סכנה".

"עוסקים באינטרסים אישיים, שבתנועה נורמלית לא אמורים אנשים פוליטיים לעסוק בהם. יש קו של הרחבת השסעים בחברה הישראלית, של שיח מאוד קשה ורעיל שמסכן את המרקם החברתי במדינת ישראל. תמכתי בממשלה המנופחת והמעוותת הזאת, גם כשלא נכללתי בה. לא היה לי שום תפקיד בכנסת ועדיין תמכתי. אני מסתכל על התהליך, הניהול הכושל והרשלני של נושא הקורונה, ההתקפה על הממלכתיות, על האחדות. יש היום תהליך מסוכן – ונתניהו הוא תורם ראשי לתהליך הזה".

סער הצהיר: "אני לא חושב שתפרו תיק לנתניהו – מי שחושב ככה זה קשקוש בעיניי והשמצה חמורה. בית המשפט הוא שיקבע". עוד אמר: "דרושות רפורמות משמעותיות ועמוקות במערכת המשפט. לצערי, במשך 15 שנה נתניהו לא עשה שום דבר בנושאים האלה". בנוגע לשאלה אם נתניהו יוכל לכהן כשר בממשלה בראשותו אמר: "יש בעיה משפטית לשר שמתנהל נגדו הליך פלילי להיות בממשלה ותנועת הליכוד תצטרך לשקול מה היא עושה".

"זה לא הליכוד שבו גדלתי", אמר חבר הכנסת לשעבר בראיון ל'כאן חדשות. הוא הוסיף כי יש הבדל בין לתקן את הדרוש תיקון לבין מתקפה על בעלי תפקידים במערכת המשפט. "מי שהולך בפתיחת משפטו לבית המשפט ומתייצב מאחורי נאום כזה, את מה הוא מייצג? ממלכתיות? אתה לא אמור כנבחר ציבור לשרת אינטרסים שנוגעים להליך פלילי", אמר.

הוא תקף את יו"ר יש עתיד: "אני לא אשב תחת לפיד כראש ממשלה. הוא לא יכול לאחד את העם ואין סיכוי שאצטרף לממשלה שהדרך שלה שונה באופן חזיתי מהדרך שלי". על האפשרות לחיבורים נוספים אמר "לא שוחחתי לא עם ליברמן ולא עם בנט. כל אחד ילך לבחירות בראשות המפלגה שלו, ואני לא פוסל אחר כך אף מפלגה ציונית כשותפה".

לגבי המגעים עם הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, אמר סער כי "גדי הוא איש מרשים עם יכולות מרשימות שאני מקווה שיצטרף למערכת הפוליטית, אני מאוד אשמח שיהיה לצדי". הוא הוסיף כי "אנחנו בהחלט מקיימים שיחות. רוב השיחות עוסקות בביטחון לאומי, והוא הודיע כבר שיחליט רק אחרי שהכנסת תתפזר". הוא התייחס גם למגעים לצירופה של ח"כ יפעת שאשא-ביטון ואמר כי "היא אישה רצינית, איכותית ופרלמנטרית מעולה, אבל עדיין אין סיכום".

לגבי אפשרות שיו"ר ימינה נפתלי בנט יחבור אליו למפלגה אחת אמר: "הוא עומד בראש תנועה פוליטית. אני מכבד את נפתלי ויש בינינו יחסים טובים. אני רץ לראשות הממשלה". עוד הוסיף: "אני רואה בנפתלי בנט פטריוט ישראלי, אבל אני בעל הסיכוי הטוב ביותר לחבר את כל עם ישראל ואת כל התנועות הפוליטיות לממשלה. אני רואה בבנט שותף. אני לא פוסל אף מפלגה, אני בוודאי לא פוסל את המפלגות החרדיות".

לדבריו של סער, חלק משרי הליכוד חושבים כמוהו אך חוששים להביע את דעתם: "שרי הליכוד, ואני מדבר עם רובם, לא אומרים משהו שונה ממה שאני אומר. הם אומרים את אותו דבר. הבעיה שלי עם נבחרי ציבור זה פער בין מה שאתה אומר בחדרים הסגורים לבין מה שהם אומרים בציבור. כל מה שאמרתי על נתניהו, הם גם אומרים".

מהליכוד נמסר בתגובה: "יצא המרצע מן השק, גדעון סער הודיע הערב שיחבור לממשלת שמאל רק בשביל להפיל את ממשלת הליכוד בראשות נתניהו". סער הגיב ואמר כי זהו ניסיון מגוחך למצב כל מי שאינו ביביסט כשמאלן.

ח"כ שלמה קרעי אמר בתגובה: "‏גדעון סער מדקלם את המסרים של מנדלבליט בכל הנוגע למערכת החוק והמשפט וכנופיית שלטון החוק ואת המסרים של כחול לבן בנוגע לכל השאר. איזו הדרדרות מהירה. שימשיך כך ושלטון נתניהו והליכוד מובטח בעז"ה. מעט מן האור דוחה הרבה מן החושך – באנו חושך לגרש".

ח"כ ניר ברקת אמר בראיון ל'חדשות 12' כי "גדעון התמודד על ראשות הליכוד, הפסיד לנתניהו. אני מביס אותו יום אחרי נתניהו והוא הבין שבליכוד הוא כבר לא יהיה והוא חיפש דרך אחרת. אולי יגיע, בבוא העת, היום שאחרי נתניהו". "גם אני לא מוניתי לשום תפקיד, ואני לא עושה ברוגז והולך להקים מפלגה", המשיך. "הוא הבין שבליכוד לא רוצים אותו יו"ר התנועה. מבחינתו החשיבה היא שמנהיגות תלויה ביציאה מהליכוד. עדיף שלא נתבשם מהסקרים שמנבאים לו הרבה מנדטים. השמאל מאושר מזה ואז אפשר להבין את מי זה משרת".

השרה מירי רגב אמרה בראיון ל'חדשות 13' כי "מי שמצביע לגדעון סער – מצביע לשמאל. הוא הפך להיות משחק בידי השמאל ועשה מהלך תועלתני של אגו". עוד התייחסה להצהרתו של סער לפיה לא יישב בממשלת נתניהו: "הרבה אמרו שלא יישבו עם נתניהו, עמיר פרץ בלי שפם ויושב בממשלה".

שר ההתיישבות צחי הנגבי אמר בראיון ל'כאן חדשות כי "גדעון ילד גדול, הוא לא צריך את העצות שלי. יש תשעה אנשים שיצאו מהליכוד כדי להקים מפלגות רק בעשור הזה, כולם נעלמו. כל מפלגותיהם התפוגגו. אם אני הייתי גדעון לא הייתי הולך על ההימור הזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נו זה סיבה טובה לשבת עם ליברמן במפלגה אחת גדולה אק לא ביבי

כל הסקרים שקר אחג גדול

גדעון סער מחויב לשמאל ולתקשורת להוציא הודעות שנאה נגד ביבי כי כך הם יהיו לטובתו במדיה.
אחרת יזרקו אותו לכלבים…

Never say never

ראו מה בין סער לביביי הליכוד.
ראו איזה ממלכתיות וענייניות האיש מייצג.
גדעון – הציבור החרדי עמך!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture