גנץ דורש מנתניהו: להביא לממשלה מחר את מינוי פרקליט המדינה ומנכ"ל מ' המשפטים

מנכ"ל משרדו של גנץ, הוד בצר שלח מכתב למזכיר הממשלה: "לאור חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה לפיה, ראש הממשלה מנוע מלעסוק במינוי בכירים וביניהם פרקליט המדינה, אבקשך לפעול להעלות גם את אישור מינויו של פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן"

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ דורש מראש הממשלה נתניהו להביא לישיבת הממשלה מחר (שני) את מינוי פרקליט המדינה ומנכ"ל משרד המשפטים.

במכתב ששלח מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי, הוד בצר, נכתב: "מחר תתקיים ישיבת הממשלה השבועית של הממשלה ה-35. לאור החלטת בג"ץ כפי שהתקבלה ביום חמישי 10 בדצמבר 2020 ,המורה על מתן צו מוחלט להבאת הצעת שר המשפטים לאישור הממשלה בדבר מינוי מנכ"ל משרד המשפטים, וכל זאת במהירות הראויה ובהתאם לתקנון הממשלה".

בצר פונה למזכיר הממשלה צחי ברוורמן ומבקש ממנו: "אבקשך להעלות על סדר יומה של ישיבת הממשלה את אישור מינויו של מנכ"ל משרד המשפטים, עו"ד שימי בראון, ביוזמת משרד המשפטים. נוסף על כך, בהמשך לפנייתו של שר המשפטים מיום 3 בדצמבר 2020 ,ולאור חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה לפיה, ראש הממשלה מנוע מלעסוק במינוי בכירים וביניהם פרקליט המדינה, אבקשך לפעול להעלות גם את אישור מינויו של פרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן".

כזכור, לפני כשבוע וחצי החליטה ועדת האיתור למועמד למשרת פרקליט המדינה להמליץ על מינויו לתפקיד של עו"ד עמית אייסמן, פרקליט מחוז חיפה. ההחלטה עדיין כפופה לאישור הממשלה. בפרקליטות הופתעו מכך שמומי למברגר, המשנה לפרקליט המדינה, לא היה זה שנבחר לתפקיד. אייסמן גבר על כ-13 מועמדים. בהחלטתה, קובעת הוועדה כי "עו"ד איסמן בלט מעל כל יתר המועמדים במכלול השיקולים שנבחנו ונמצא המתאים ביותר לתפקיד".

בהחלטת הוועדה נאמר כי "עו"ד איסמן הוא בעל ניסיון רב שנים בפרקליטות המדינה, ובשנים האחרונות מילא תפקידים בכירים ביותר בארגון – כפרקליט מחוז חיפה (פלילי), כמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים (בפועל) וכמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים (בפועל). עו"ד איסמן זכה להמלצות מצוינות מצד בכירי מערכת המשפט, בהם שופטי בית המשפט העליון בעבר ובהווה, היועץ המשפטי לממשלה הקודם, פרקליט המדינה הקודם, משנים ליועץ המשפטי לממשלה, בכירי משטרת ישראל והייעוץ המשפטי הציבורי, עורכי דין מהסנגוריה הציבורית ומלשכת עורכי הדין, ואחרים. כל הממליצים עמדו על מעלותיו המקצועיות והאישיות של עו"ד איסמן, והדגישו כי מדובר לשיטתם במועמד ראוי ביותר לתפקיד פרקליט המדינה".

"בהופעתו המרשימה בפני הוועדה, ניכרה היכרותו המעמיקה של עו"ד איסמן עם מערכת אכיפת החוק ועם המערכת הממשלתית בכללותה. עו"ד איסמן הציג משנה סדורה ומפורטת להתמודדות עם האתגרים הניצבים היום בפני מערכת אכיפת החוק, הן במישור המקצועי והן במישור הניהולי. בנוסף, הוועדה התרשמה כי ביכולתו להוביל מהלכים ארגוניים משמעותיים שתכליתם חיזוק אמון הציבור בפרקליטות המדינה ובמערכת אכיפת החוק בכללותה. עו"ד איסמן הציג חזון של שקיפות ציבורית ופתיחות לביקורת. לאורך שנותיו, הוכיח עו"ד איסמן יכולת משפטית גבוהה ביותר וכישורים משפטיים יוצאי דופן, יכולת ניהול מעולה, יושרה ואמינות, יכולת עמידה בלחצים, והפגין עמוד שדרה מקצועי וערכי אל מול אתגרים כבדי משקל".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו