צילום: ויקיפדיה

שר החוץ המרוקאי: "הקשר עם ישראל חשוב לשימור וטיפוח הקהילה היהודית"

השר בוריטה התייחס לקשר ההיסטורי בין בית המלוכה במרוקו ואזרחיה לקהילה היהודית שבממלכה: "מרוקו היא בין המדינות הבודדות אשר מעניקות לקהילה היהודית שבה אוטונומיה מלאה בתחומי דת, חינוך ונישואים". עוד הוסיף: "מוסלמים ויהודים במרוקו תמיד חיו בשלום"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר החוץ המרוקאי נאסר בוריטה מברך על ההסכם עם ישראל ואומר כי "היחסים בין מרוקו וישראל מתקיימים מזה עשרות שנים בעוצמות משתנות, ומשנת 1994 עד 2002 אף פעלו בשתי המדינות משרדי קישור". בראיון ל'ישראל היום' אמר כי "מדובר בהתפתחות חשובה מאוד, היות שכעת ייפתחו שוב משרדי הקישור במרוקו ובישראל בדרך לכינון יחסים דיפלומטיים מלאים בהמשך"

עוד הוסיף בראיון לדניאל סיריוטי: "כעת יהיו קווי טיסה ישירים בין מרוקו לישראל ובין ישראל למרוקו, ואזרחים משתי המדינות יוכלו להגיע לבקר". הוא ציין כי "יש במרוקו תמיכה גדולה בכל מוקדי השלטון להסכם עם ישראל, שכן היחסים עם ישראל לא אמורים לבוא על חשבון פתרון צודק לסוגיה הפלשתינית, שמרוקו רואה בו חשיבות גדולה".

לדברי שר החוץ המרוקאי, "המלך מוחמד השישי ונשיא ארה"ב טראמפ קיימו במהלך השנתיים האחרונות מגעים אינטנסיביים הנוגעים להכרה אמריקנית בריבונות של מרוקו במערב הסהרה, וכן בכל הנוגע להתפתחויות האזוריות במזרח התיכון. הם הגיעו למסקנה שכעת זה העיתוי המתאים לביצוע מהלך שיכלול הכרה אמריקנית במערב הסהרה והסכמה של מרוקו לכינון יחסים רשמיים ומלאים עם ישראל".

שר החוץ בוריטה אף התייחס בראיון לקשר ההיסטורי בין בית המלוכה במרוקו ואזרחיה לקהילה היהודית שבממלכה ואמר: "מרוקו היא בין המדינות הבודדות אשר מעניקות לקהילה היהודית שבה אוטונומיה מלאה בתחומי דת, חינוך ונישואים. במרוקו פועלים בתי דין של הקהילה היהודית, בתי כנסת, בתי עלמין יהודיים, ועוד. הקשר עם ישראל מאוד חשוב לשימור וטיפוח הקהילה היהודית אצלנו, ואנו בטוחים שההסכם יביא לכינון יחסי שלום חמים בין המדינות והעמים במרוקו ובישראל, וגם במזרח התיכון כולו".

הוא התייחס לנושא הפלסטיני ואמר כי "ההסכם עם ישראל יסייע בפתרון צודק לסוגיה הפלסטינית על בסיס חזון שתי המדינות ולא על חשבונה. מרוקו תמיד ראתה בשלום במזרח התיכון דבר חשוב ליציבות ולשגשוג האזור. כאשר מלך מרוקו מתייחס לפתרון שתי המדינות, הכוונה היא הכרה מלאה גם במדינת ישראל. מוסלמים ויהודים במרוקו תמיד חיו בשלום אלה לצד אלה, ולמרוקו יש המון מה לתרום למען השלום באזור ולפתרון הסכסוך הישראלי־פלסטיני, וזה מה שבכוונתנו לעשות".

על החשש מביקורת כלפי מרוקו בעניין ההסכם עם מדינת ישראל מצד מתנגדי הנורמליזציה עם ישראל במדינות ערב ומצד הפלסטינים, אמר שר החוץ המרוקאי: "התגובות במרוקו מאוד חיוביות, הן ברמת מקבלי ההחלטות והן בקרב הציבור, אשר כפי שציינתי, יודע לקיים חיים של דו קיום בין הדתות. העמדות שלנו בעניין זכותם הצודקת של הפלשתינים למדינה עצמאית ברורות וידועות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture