צילומים: פלאש 90

גנץ פיטר את השר הנדל – יפעל להדיח את האוזר מתפקיד יו"ר ועדת חוץ וביטחון

ראש הממשלה החליפי הודיע להנדל על סיום תפקידו כשר התקשורת, והחל בהליך הדחתו של ח"כ צבי האוזר מתפקיד כיו"ר ועדת חוץ וביטחון. "הם בחרו את ביתם הפוליטי החדש ובכך תמה דרכם כנושאי תפקיד מטעם כחול לבן". מקרוב לגנץ: "פיטורים של סיום קשר". גנץ צפוי לכהן כשר התקשורת

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע היום (שני) לשר התקשורת יועז הנדל על סיום תפקידו כשר התקשורת, והחל בהליך העברתו מתפקיד של ח"כ צבי האוזר מתפקידו כיו"ר ועדת החוק והביטחון של הכנסת. "החלטתי לסיים את תפקידו של שר התקשורת הנדל ולהעביר מתפקיד את ח׳׳כ האוזר. האוזר והנדל בחרו את ביתם הפוליטי החדש ובכך תמה דרכם כנושאי תפקיד מטעם כחול לבן", אמר גנץ.

האוזר והנדל חברים בסיעה נפרדת בתוך כחול לבן, ועל כן גנץ אינו יכול לפטרם או להדיחם מהכנסת. לכן, הנדל הודח ממשרדו, והאוזר צפוי לסיים את תפקידו בוועדה, במקרה וחברי הכנסת יאשרו זאת. עם הפיטורים של הנדל שוב גדל הפער בין גוש הליכוד לגוש כחול לבן בממשלה במסגרת תפקידי השרים – 17 מטעם גוש הליכוד ו-13 מטעם גוש כחול לבן.

בלשכת גנץ טוענים כי הוא יחל באופן אוטומטי בעוד 48 שעות לכהן כמ"מ שר התקשורת, במקביל לתפקידו כשר הביטחון. לפי חוק יסוד הממשלה, כששר מפסיק לכהן התפקיד עובר אוטומטית לראש הממשלה, אבל לפי ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וכחול לבן, ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי יכולים ורשאים לפטר ולמנות שרים רק בגוש שבראשו הם עומדים. כלומר, תידרש הסכמה של נתניהו לכך שהתיק יעבור לגנץ. נתניהו בעצמו בכל מקרה מנוע מלכהן בתיק התקשורת בגלל ניגודי העניינים סביב כתבי האישום כך שהוא לא יוכל להחזיק בתיק בכל מקרה ויצטרך להעבירו לשר אחר.

מקורב לגנץ צוטט ב'כאן חדשות' אומר כי "הנדל והאוזר נשענו על כתפיו של גנץ כל הדרך לכנסת והמרו את פיו בכל תחנה אפשרית. אלה פיטורים של סיום קשר". בכחול לבן הבהירו כי מהלך הפיטורין היה "מתבקש", והוסיפו ב'מעריב' כי "גנץ נתן להם אפשרות להתפטר בכבוד והם לא עשו זאת, אלא נאחזו בכיסאות ואף הספיקו לאיים".

הנדל כתב הערב בקבוצת הווטסאפ של כחול לבן: "לפעמים הפוליטיקה מובילה לכל מיני מצבים אבל רציתי להגיד כמה מילים אישיות. היה לי תענוג להיות אתכם בקבוצה אחת למרות חילוקי הדעות. אני מעריך מאוד את הקבוצה הזאת ואנשיה. יודע שכולם באו ממקום טוב. מודה לבני על הדוגמא האישית, הממלכתיות ואהבת האדם. דרכנו נפרדות פוליטית אבל מקווה שנדע להשאר חברים ולעשות טוב למען מדינת ישראל בעתיד".

ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן אמר בריאיון לשלי וגואטה בכאן רשת ב כי "השר הנדל וצבי האוזר קיבלו החלטה והודיעו שהם אינם חלק מהגוש. מהרגע שהם הודיעו שהם תומכים בגדעון סער, והם לא רואים בגנץ מועמד לראשות הממשלה – אני יודע שהם ניהלו שיחה והציעו את התפטרותם, וגנץ נתן להם את הזכות לבחור את המועד".

"אבל ברגע שהם מתנים התניות ביחס להמשך הישיבה בממשלה – אני חושב שגם לגנץ יש זכות לבחור מי שותפיו בקואליציה הזאת – על אף שימיה ספורים. לגבי האוזר – העברת יו"ר ועדה היא לא בסמכות רה"מ החליפי, אלא בסמכות ועדת הכנסת וועדת החו"ב. בשיחה המקדימה שהייתה לפני כמה ימים – הם הציעו את התפטרותם וגנץ נתן להם את הזכות להתפטר, ברגע שהם הודיעו היום שהם מתנערים מהחלטות הגוש ובני גנץ כמי שעומד בראש הגוש – אז גנץ ביצע מעשה לפי שיקול דעתו".

מוקדם יותר היום החליטו הנדל והאוזר, חברי סיעת דרך ארץ, כי הם יתפטרו מתפקידם אם יידחו הבחירות לכנסת. "לא נתמוך בפשרות נוספות. אנו תומכים בפיזור הכנסת כדי לחזור לבוחר ולהחליף את נתניהו. אם הקואליציה תחליט על ארכה נוספת – נתפטר מתפקידינו", נמסר מטעם הסיעה. ההודעה מגיעה חרף אמירתו של האוזר בשבוע שעבר, כי "אם הממשלה תעביר תקציב אני בעד שלא נלך לבחירות".

ההודעה של השניים על התנגדותם לפשרות ולהארכת כהונת הממשלה מגיעה ברקע ניסיונות הליכוד וכחול לבן למצוא מתווה פשרה בנושא התקציב והרוטציה שימנע בחירות. גורמים המעורים במגעים מסרו כי ההצעה הנוכחית שעליה דנים הצדדים היא האפשרות להאריך את כהונת הכנסת משלוש לארבע שנים, ובהתאמה לדחות את מועד הרוטציה למאי 2022.

ביום רביעי האחרון הודיעו השניים כי הם מתכוונים להצטרף למפלגתו של גדעון סער בבחירות הקרובות. "בבחירות הקרובות דרך ארץ תצטרף לתנועה של גדעון סער", פתח ח"כ יועז הנדל את נאומו. "צריך חלופה מימין לנתניהו. גדעון הוא הבית המדויק לכל מאות אלפי אנשי הימין הממלכתי שמחפשים עכשיו בית ראוי. לא ימין של פולחן מנהיגות ופולחן אישיות, ימין אידיאולוגי של סער שמאמין בשלמות העם והארץ, ימין אחראי וממלכתי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture