צילום: ויקיפדיה

החרדים נותרו מאחור: התשלום על תח"צ יתאפשר יותר בזול דרך האפליקציה

ההצהרה של השרה רגב ש"האפליקציות יציעו שירות נגיש וחכם לכלל אזרחי ישראל" לא עומדת במבחן המציאות משום שרפורמת התעריפים חלה רק על מי שיש ברשותו כרטיס אשראי וסמארטפון. בדיקה: מי שישלם על נסיעה מביתר עילית לירושלים ברב קו - ישלם כפי שניים מבאפליקציה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מהפכת התשלום בתחבורה הציבורית יוצאת לדרך: מחר (יום שלישי), יושק יישומון חדש של משרד התחבורה "התחנה" יאפשר לכם דרך נוספת, גמישה ונוחה לתשלום בתחבורה הציבורית לצד כרטיס הרב קו.

היישומון החדש יאפשר בשלב הראשון לתקף נסיעות באוטובוסים באמצעות הטלפון הנייד. בהמשך, הוא יופעל גם ברכבת ישראל וברכבת הקלה בירושלים. במקביל ליישומון "התחנה", יושקו שלושה יישומונים נוספים, של זכיינים פרטיים, שיאפשרו תשלום בתחבורה הציבורית: מוביט, רב-פס ו-ANY-WAY. יתרונם הגדול של כל היישומונים הוא שאין צורך להצטייד בכרטיס רב קו והתשלום מתבצע בהתאם לשימוש בפועל.

משתמשי התחבורה הציבורית יורידו את היישומון לטלפון הנייד, יסרקו ברקוד (QR) בתחילת כל נסיעה באוטובוס ויסמנו את היעד שלהם. בכל מקטע נסיעה נדרש לתקף את הברקוד מחדש ובסוף החודש היישומון יחייב את הנוסע על פי מספר הנסיעות שבוצעו בפועל.

נסיעה באמצעות היישומון תחושב על פי מרחקי הנסיעה שבוצעו בפועל על פי ״שיטת הטבעות״ המחלקת את המדינה ל-6 טבעות חיוב כאשר המשתמשים נמצאים תמיד במרכז הטבעת והמרחק שאותו הם עוברים בין טבעות החיוב מהווה את הבסיס לחישוב החיוב תמורת הנסיעה. זאת, בשונה משיטת התעריפים הנהוגה כיום המחשבת את תעריפי הנסיעה עירוניים והבינעירוניים על פי טבעות גיאוגרפיות קבועות ומוגדרות מראש, מבלי להתחשב בנקודת המוצא של הנוסע.

יצויין, כי היישומון החדש משמר את ההנחות האישיות הניתנות כיום למשתמשי התחבורה הציבורית כמו למשל: אזרחים ותיקים סטודנטים, תושבי פריפריה, וחיילים.

שרת התחבורה מירי רגב: ״היישומונים החדשים מביאים לידי ביטוי את היתרונות שבחיבור בין טכנולוגיה לתחבורה לטובת הנוסעים. אני שמחה שבזכות התערבותי ועמידה על תעריפים מוזלים לפריפריה ושמירה על פרטיות המשתמשים, האפליקציות יציעו שירות נגיש וחכם לכלל אזרחי ישראל. בחודשים הקרובים עם הטמעת המערכת גם בשירות רכבת ישראל יתאפשר למשתמשים שירות מושלם, שיאפשר לנוסעים וודאות באשר להסדר הנסיעה המומלץ עבורם. זהו עוד צעד בחזון לחבר את ישראל באמצעות תחבורה ציבורית חכמה, ירוקה, נוחה ונגישה״.

ב'ווינט' צוין כי ההצהרה ש"האפליקציות יציעו שירות נגיש וחכם לכלל אזרחי ישראל" לא עומדת במבחן המציאות וזאת משום שרפורמת התעריפים חלה רק על מי שיש ברשותו כרטיס אשראי וסמארטפון. עוד דווח כי בין רפורמת התעריפים שחלה באפליקציות ובין התעריפים הקיימים בכרטיס רב קו הוותיק יש פערים משמעותיים כך שלעתים נסיעה באפליקציות זולה יותר מרב קו ולעיתים להיפך.

במשרד התחבורה טענו שהנוסעים יוכלו לבחור את התעריף המשתלם להם בין השירותים השונים, אלא שאוכלוסיות שלמות מודרות מהליך בחירה זה. כך למשל, מוגבלי חשבון בבנק, קשישים שלא מעוניינים או יכולים להשתמש באפליקציות, ילדים, חרדים ועוד.

על פי בדיקה שפורסמה ב'ווינט', באתר רב-פס של קבוצת הופ-און שזכתה במכרז האפליקציות, מי שירצה להגיע מביתר עילית לירושלים ובחזרה באמצעות אוטובוסים בקווים, ישלם באמצעות האפליקציה 11.80 שקלים בלבד, ובאמצעות כרטיס הרב-קו 24.48 שקלים. הטענת הרב-קו בכסף חוסכת אמנם 20%, אך עדיין מדובר בפער משמעותי.

 

פנייה לשרת התחבורה: "מנעי אפליית מחירים בתח"צ כלפי אוכלוסיות מוחלשות"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כן שווה לשלם להישאר נאמן ליהדות

בלי להתבכיין. לא הוסיפו תעריף למי שאין לו סמארטפון רק הפחיתו למי שיש. מה מפריע לכם שמישהו אחר ישלם פחות? אצלנו מתנזרים מסמארטפון מבחירה ויש לזה הרבה השלכות שלא מטיבות איתנו ועדיין אנו בוחרים בכך כי יש לנו סולם ערכים אחר. הרווח שלנו הוא בחינוך ושפיות והמחיר הוא פחות נוחות ולפעמים גם כמה שקלים שלא חסכנו

הרב עובדיה יוסף היה מזמין בעל מקצוע לתיקונים, כדי לא לבזבז את זמנו, שיכול ללמוד תורה. הוא שילם כסף ולא חסך, למען עקרונות היהדות וניצול הזמן ללימוד תורה, גם בתקופות שפל כלכליות בחייו. ממנו נלמד וכן נעשה. מעבירות – טלפון לא כשר ודומיו – רק מפסידים. הקב"ה קובע כמה לתת לך כסף, ובודק מה אתה עושה איתו. אז חיסכון במקום כזה הוא הפסד בטוח. יש דברים יותר חשובים בחיים.

כל החיים של החרדים בנויים על הוצאות למען רוחניות הרבה יותר מאחרים, הידור במצוות ארבעת המינים, סוכה, מצה שמורה, תפילין — וכמובן, על כשרויות מהודרות אוהו..
לכן, בזכות תוספת של עוד כמה שקלים לחודש, שזה לכבוד ה' יתברך להרבות קדושה בעולם, יתן לנו הקב"ה עוד ועוד ברכה בכסף, כמו שנותן בעבור שאר המצוות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture