צילומי תמונות ווידאו: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

לראשונה: כיפת ברזל יירטה טילי שיוט • צפו בתיעוד מהניסוי המשולב עם שרביט קסמים

שיגורים מוצלחים מהיבשה והים, כמסר לאיראן: מערכת הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים ביצעו במרכז סדרת ניסויים במערכת שמאחדת את כיפת ברזל, שרביט קסמים וחץ. גנץ: "פיתוח פנטסטי, מעניק הגנה מפני איומים מזירות קרובות ורחוקות" • צפו בתמונות ובוידאו

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

מנהלת "חומה" במפא"ת (המנהל למחקר ופיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) של משרד הביטחון, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA), השלימו בהצלחה סדרת ניסויי יירוט של מערכת הנשק "שרביט קסמים" ("קלע דוד"), אל מול איומים המדמים טילי שיוט וטילים בליסטיים. הניסויים בוצעו בהובלת חברת "רפאל" משדה ניסויים במרכז הארץ, בהשתתפות חיל האוויר וזרוע הים. הצלחת הסדרה מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה, כנגד איומים קיימים ועתידיים בזירה.

בסדרת הניסויים נבחנו יכולות מערכת הנשק "שרביט קסמים" בגרסת פיתוח חדשה ומתקדמת. הסדרה כללה מספר תרחישים המדמים איומים חדשים ועתידיים, שעימם עשויה המערכת להתמודד בזמן עימות. תוצאות הניסויים יאפשרו למהנדסי הפיתוח להמשיך לשדרג את יכולות המערכת. בסדרת הניסויים השתתפו גם לוחמי ההגנה האווירית של חיל האוויר בתפעול מערכות היירוט.

במסגרת הסדרה מנהלת "חומה" במפא"ת וחברת "רפאל" הדגימו בהצלחה גם את יכולותיה של מערכת "כיפת ברזל" ליירט טילי שיוט, כלי טייס בלתי מאוישים ומגוון של איומים. עוד הוכחה יכולת קישוריות רב-שכבתית של כלל מערכות ההגנה מטילים (חץ, שרביט קסמים וכיפת ברזל), שתאפשר למערכות לנהל במשותף את האיומים ולהוסיף הזדמנויות יירוט בזמן עימות.

בסדרה השתתפו נציגי ה-MDA האמריקני והתעשיות המעורבות בפיתוח מערכת הנשק: חברת "רפאל" הינה הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק "שרביט קסמים", בשיתוף עם חברת "Raytheon" האמריקנית. חטיבת "אלתא" של התעשייה האווירית פיתחה את מכ"מ ה-MMR. חברת "אלביט מערכות" פיתחה את מערכת השליטה והבקרה "שקד זהב". מערכת הנשק "שרביט קסמים" הינה מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב שכבתית, שאת פיתוחו מוביל משרד הביטחון באמצעות מנהלת "חומה" שבמפא"ת. מערך ההגנה הרב שכבתית מבוסס על ארבע שכבות הגנה מבצעיות בחיל האוויר: מערכת "כיפת ברזל", מערכת "שרביט קסמים", מערכת "חץ 2" ו-"חץ 3".

שר הביטחון גנץ שהגיע לבקר בניסוי וצפה באחד היירוטים שביצעו מערכות שרביט קסמים וכיפת ברזל, אמר: "אני מברך על הניסוי המוצלח, שבחן לראשונה יירוט משולב רב שכבתי של כלל מערכת ההגנה של מדינת ישראל. מדובר במערך מהמתקדמים בעולם, שמעניק למדינת ישראל הגנה מפני איומים מזירות קרובות ורחוקות. המערכות האלו מפותחות באופן פנטסטי על ידי מפא"ת במשרד הביטחון וחברת רפאל, והן מעמידות למדינת ישראל יכולות אסטרטגיות שמאפשרות לנו לבצע מהלכים משמעותיים בכל אחת מהזירות שניצבות מולנו. אני מבקש להודות גם לשותפינו במשרד ההגנה האמריקאי, בסוכנות האמריקנית להגנה מטילים, בממשל ובקונגרס, שתומכים ועומדים לצידה של ישראל גם בפיתוח אמצעים אלו, ומסייעים לביצור ביטחונה ועליונותה הצבאית באזור".

ראש מנהלת חומה במפא"ת שבמשרד הביטחון, משה פתאל: "מערכת הביטחון, יחד עם התעשיות הביטחוניות, הוכיחה בשבועות האחרונים בסדרת ניסוים מורכבת מאין כמותה, כי למדינת ישראל יש יכולת רב שכבתית ורובוסטית להתמודד מול איומים שונים- טילי שיוט, כלי טייס לסוגיהם ואיומים בליסטים. בפעם הראשונה הוכחנו בסדרה ארוכה של ניסויים מענה משולב ורב שכבתי, הכולל בתוכו את מערכות הנשק "כיפת ברזל", "שרביט קסמים" ו"חץ". המערך הזה יודע להתמודד, הן בגילוי והן בירוט של מגוון האיומים, תוך תיאום מלא והדדי בין המערכות ועם יכולת קישוריות מתוחכמת".

סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת מערכות הגנה אווירית ברפאל, תא"ל (מיל') פיני יונגמן: "היכולת שהוכחה בסדרת הניסויים מבטיחה למדינת ישראל ביטחון רב יותר, להתמודדות עם איומים קיימים ועתידיים. כאשר מערכות ההגנה הרב-שכבתית משתלבות יחד, הן יכולות להתמודד עם מספר איומים בו זמנית, עם סוגי איומים בו זמנית ולתת הגנה טובה הרבה יותר לאזרחי מדינת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture