Miriam Alster/Flash90

במקום יוסי כהן: נתניהו החליט למנות את סגן ראש המוסד ד' לרמס"ד הבא

רה"מ החליט למנות את ד', סגנו של יוסי כהן, לעמוד בראש ארגון הביון. הוא איש עתיר זכויות ורב ניסיון", אמר נתניהו על ד', ששירת בסיירת מטכ"ל ונחשב לבן טיפוחיו של ראש המוסד הנוכחי, יוסי כהן. המינוי הובא בפני הועדה המייעצת למינויי בכירים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את סגן ראש המוסד, ד', לראש המוסד הבא. נתניהו אמר כי "ד' הוא איש מוסד עתיר זכויות ורב ניסיון". מלשכת ראש הממשלה נמסר כי המינוי נמצא כעת בוועדת גולדברג, הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה. הוא יחליף בתפקיד את יוסי כהן, שיסתיים את תפקידו בעוד כחצי שנה ביוני 2021.

ד' נבחר בין מספר מועמדים אותם ראיין ראש הממשלה לאחרונה. ד' שירת סיירת מטכ"ל, עבד מספר שנים כאנליסט בחברה כלכלית, השלים את מסלול "צומת" – האגף להפעלת סוכנים, מקצ"א ועד ראש האגף. שמו של ד' עדיין חסוי יפורסם רק רק לאחר אישור המנוי בוועדת גולדברג. הוא מתגורר באזור השרון.

מינוי ראש המוסד נעשה על ידי ראש הממשלה באופן אישי, ללא צורך באישור הממשלה או גוף פיקוח אחר (בניגוד לראש המטה הכללי או ראש השב"כ). המינוי נבדק על ידי הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה. ראש המוסד מתמנה לתקופה של חמש שנים וראש הממשלה רשאי להאריך את כהונתו בשנה נוספת ללא תנאים כלשהם.

שר הביטחון, בני גנץ, התייחס להודעה: "למוסד אתגרים גדולים ומשמעותיים לשמירה על בטחונה של מדינת ישראל ואזרחיה. נמתין לאישור ועדת גולדברג ונאחל ל-ד' הצלחה בתפקידו". על פי ההסכם הקואליציוני, מינויי בכירים טעונים את הסכמת גנץ

כהונתו של כהן אמורה היתה להסתיים בינואר 2021, אך ביולי האחרון היא הוארכה עד יוני. על פי ההודעה שנמסרה אז, ראש המוסד נענה לבקשתו של ראש הממשלה ובינואר הקרוב יחל את שנתו השישית בתפקיד. בלשכת ראש הממשלה מסרו כי בקשת נתניהו להארכת הכהונה הגיע "בשל האתגרים הביטחוניים העומדים בפני מדינת ישראל".

כהן הצטרף בשנת 1982 'מוסד', עבר קורס קציני איסוף והיה חובש הכיפה היחיד בקורס זה, כיום הוא חי אורח חיים מסורתי. שירת כקצ"א והתקדם בסולם הדרגות בארגון, עד שמונה לראש שלוחות המוסד באירופה. ב-2002 מונה לראש המוקד למבצעים מיוחדים של אגף "צומת", מפעיל הסוכנים במוסד. ב-2006 מונה לראש אגף "צומת". במהלך פיקודו זכה צוות האגף שבראשותו בפרס ביטחון ישראל.

ב-2011 מונה לסגן ראש המוסד וממלא מקומו וראש מנהלת המבצעים בארגון. ב-2013 נבחר על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לתפקיד היועץ לביטחון לאומי לראש הממשלה וליו"ר המטה לביטחון לאומי. ב-2015 הודיע נתניהו על מינויו של כהן לראש המוסד, וב-6 בינואר 2016 נכנס לתפקיד והחליף את תמיר פרדו.

מבצע בולט של "המוסד" בתקופתו היה השגת 100,000 מסמכי הארכיון של תוכנית הגרעין האיראנית, מבצע עליו פיקח באופן אישי. כמו כן, בשנת 2020 יוחסו ל"מוסד" שני חיסולי מפתח בטהראן – הריגת עבדאללה אחמד עבדאללה, טרוריסט ומספר 2 באל-קאעדה, והריגת מוחסן פח'ריזאדה, גנרל במשמרות המהפכה האסלאמית וראש תוכנית הגרעין האיראנית.

תחת הנהגתו כוח האדם והתקציבים של המוסד גדלו משמעותית וגם תחומי העיסוק של הארגון. במהלך השנה האחרונה השתתף במגעים שהובילו לחתימת הסכמי אברהם בין מדינת ישראל לבין איחוד האמירויות ובחריין. לאחרונה דווח שהשתתף בפגישה חשאית ביחד עם ראש הממשלה נתניהו עם מוחמד בן סלמאן, יורש העצר ושר ההגנה של ערב הסעודית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture