Oren Ben Hakoon/POOL

"קיימו שיחה קשה": גנץ "רתח" על נתניהו על שלא עודכן בבחירת ראש המוסד הבא

שר הביטחון בני גנץ שוחח עם נתניהו לאחר המינוי וזעם על כך שלא עודכן לגביו. בסביבת ראש הממשלה אמרו כי לפי התקנון, החלטת מינוי ראש מוסד היא תמיד של ראש הממשלה. ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו על מינוי ד' לראש המוסד הבא: "זה בהחלט מינוי מצוין"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ "רתח" על כך שלא עודכן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את סגן ראש המוסד, ד', לתפקיד ראש המוסד הבא. הוא ניהל עם נתניהו שיחה קשה, שבה הביע את זעמו על כך שההחלטה התקבלה מבלי ליידע או לשתף אותו ואמר לו כי "כך לא נוהגים בביטחון ישראל". בסביבת נתניהו ענו כי לפי התקנון זו החלטה של ראש הממשלה בלבד.

גורמים בסביבת גנץ הביעו זעם על כך ששר הביטחון לא עודכן בהחלטה מינוי תפקיד בכיר בגורף ביטחוני רגיש וחשוב. גנץ שוחח עם נתניהו לאחר ההודעה, וגורמים בסביבתו של ראש הממשלה החליפי הגדירו את זאת "שיחה קשה". זאת, בהמשך להחלטתו של נתניהו למדר את יו"ר כחול לבן מהתפתחויות והחלטות מדיניות-אסטרטגיות אחרות בחודשים האחרונים.

זוהי לא הפעם הראשונה מאז שהוקמה ממשלת הרוטציה בחודש מאי האחרון, שבה ראש הממשלה לא מעדכן את גנץ במהלכים בעלי משמעות לאומית. עד כה נתניהו מידר את גנץ, ואת שר החוץ גבי אשכנזי, בין השאר במגעים עם איחוד האמירויות ובחריין שהובילו לחתימת הסכמי אברהם בחודש אוגוסט.

כך היה גם בנסיעתו של ראש הממשלה לערב הסעודית לצורך פגישה משולשת בינו, בין מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו ויורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן. נתניהו לא עדכן על גנץ גם על המגעים עם מרוקו, שהבשילו בשבוע שעבר להסכם נורמליזציה עם המדינה, אך הוא עודכן על ידי גורמים בבית הלבן.

גנץ מסר אחרי הודעת נתניהו כי "למוסד אתגרים גדולים ומשמעותיים לשמירה על בטחונה של מדינת ישראל ואזרחיה. נמתין לאישור ועדת גולדברג ונאחל ל-ד' הצלחה בתפקידו".

במרוץ לתפקיד ראש המוסד לקחו חלק שני אנשים – ד' ו-א', שניהם היו בני טיפוחיו של יוסי כהן, ושניהם כיהנו כסגניו במשך השנים. כהן שם את שמותיהם על שולחנו של ראש הממשלה נתניהו שכאמור לבסוף בחר ב-ד'. נתניהו אמר בזמנו כי שני המועמדים הם מעולים. בהודעת ראש הממשלה על בחירתו של ד' נכתב כי "הוא איש מוסד עתיר זכויות ורב ניסיון".

ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו התראיין ל'כאן חדשות' ואמר: "זה בהחלט מינוי מצוין. זמן קצר אחרי שנכנסתי מיניתי אותו לסגן ראש אגף באגף מבצעים מיוחדים, שם שירת תקופה ואחר כך מיניתי אותו לראש אגף, שאת התפקיד הזה מילא עד סוף הקדנציה שלי. אני חושב שאז הוא היה צעיר ובתוך המסלול הוא צמח נכון וביצע את כל התפקידים בצורה המוצלחת והראויה, מינוי יוצא מן הכלל".

על הבחירות בארה"ב אמר פרדו כי "ממשל ביידן עוד לא נכנס לתפקידו. אני נוטה להניח שעד שיגבשו את העמדות שלהם – יש מצבים בין מדינות יש חילוקי דעות. אני לא מתייחס לסוגיה הזו. אני לא יודע מה הגישה של יוסי, יש משימות וכראש ארגון אתה מבצע את כל המשימות שאתה נדרש להן".

"אני כל התקופה שלי זה היה ממשל אובמה, הייתי איתם ביחסים יוצאי דופן עם פריצות דרך משמעותיות, ביחסים המורכבים בין הנשיא לראש הממשלה בכלל זה לא העיב. אני צופה שלד' תהיה תקופה מהנה ומאתגרת. העולם משתנה כל הזמן, אפילו העבודה שאנחנו נמצאים בעיצומה של מגפה גם לה יש שינויים מבורכים כמו ההסכמים שנחתמו והעולם משתנה וכראש ארגון יצטרך להתאים את עצמו איתם הוא יכנס לתפקיד".

ראש המוסד לשעבר התייחס גם לעבודתו של יוסי כהן, ואמר: "אני לא אחווה לעולם את דעתי על ראשי מוסד אחרים. לכל אדם יש את הסגנון שלו. הסגנון של ראש מוסד – מי שמתיר ואוסר זה המפקד הישיר שלו, ראש הממשלה. אני אכן לא התראיינתי, אבל אני סיימתי את תפקידי לפני חמש שנים, אז יכול להיות שהעולם השתנה". עוד אמר: "אם ראש ממשלה היה ממליץ לי להתראיין על הבאת מכונות הנשמה – הייתי מסרב".

 

במקום יוסי כהן: נתניהו החליט למנות את סגן ראש המוסד ד' לרמס"ד הבא

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גנץ: "כך לא נוהגים בביטחון ישראל". אוי ואבוי, ביטחון ישראל בסכנה כי גנץ לא עודכן…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture