Yonatan Sindel/Flash90

אחרי שהצטרפה לסער: מיקי זוהר דורש להכריז על שאשא-ביטון כפורשת

המשמעות: כשתוכרז כפורשת, כדי לקחת איתה המימון מפלגות למפלגה של סער היא צריכה להתפטר מהכנסת. הצעד דורש את אישור ועדת הכנסת. שאשא ביטון: "השותפות שלי ושל גדעון באה מתוך מחויבות לפוליטיקה של שקיפות מקצועיות ואחדות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר הודיע היום (שלישי) כי יכריז על ח"כ יפעת שאשא-ביטון כפורשת, לאחר שזו חברה למפלגה של גדעון סער. המשמעות: כשתוכרז כפורשת, כדי לקחת איתה המימון מפלגות למפלגה של סער היא צריכה להתפטר מהכנסת. הצעד דורש את אישור ועדת הכנסת. "בעצם החלטתה לרוץ ברשימה אחרת היא איבדה את זכותה לייצג את סיעת הליכוד בכנסת", צייץ בזוהר הטוויטר.

שאשא ביטון אמרה הערב כי "תמיד אמרתי שברגע שאקח את ההחלטה, אעמוד בשקיפות מול הציבור ואציג אותה באופן גלוי וברור. אז הנה אני ניצבת כאן מולכם היום למרות נסיבות הבידוד ועומדת במחוייבותי. החלטתי לצאת למסע משותף יחד עם גדעון סער למען תקווה חדשה".

"משבר הקורונה הוא אחד המשברים הגדולים שידעה מדינת ישראל, משבר בריאותי כלכלי חברתי חינוכי משבר הרבה יותר רחב מהאופן בו הוא מנוהל. 10 חודשים בתוך המשבר ואין חיזוק משמעותי למערכת הבריאות כפי שראוי שיהיה, פרנסה של אנשים נסגרה על ידי לחיצות כפתור כאילו אנחנו אחראים על רובוטים שאפשר לכבות באמצעות שאלטר, הילדים שלנו נמצאים מחוץ לשגרה במשך תקופה ארוכה ומשלמים את המחיר ואמון הציבור נשחק עד דק. ההחלטות שהתקבלו פגעו קשות באמון הציבור ובלי אמון ציבור גם את נגיף הקורונה קשה לנצח".

"השותפות שלי ושל גדעון באה מתוך מחויבות לפוליטיקה של שקיפות מקצועיות ואחדות. פוליטיקה אמיצה תוך השמעת קולו של הציבור תמיד. אני מכירה את גדעון תקופה ארוכה, אדם עם אומץ ציבורי וניסיון של שנים רבות במערכת הפוליטית. איש ממלכתי, רציני שראוי לנהיג ולנוביל את המדינה לחוף מבטחים. יחד עם גדעון נביא את השינוי ובעיקר נביא תקווה חדשה לישראל", דברי יו"ר ועדת הקורונה.

כזכור, יו"ר ועדת הקורונה חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון מסיעת 'כולנו' בליכוד מצטרפת למפלגה החדשה שיקים בכיר הליכוד לשעבר גדעון סער – כך הודיעו היום השניים. השניים פרסמו במקביל הודעה בטוויטר עם תמונה של השניים ועליה הכיתוב "יצאנו לדרך. תקווה חדשה. סער – שאשא ביטון". היא הייתה חברה בסיעת 'כולנו', שהתמזגה לליכוד בשנה שעברה.

ב'ווינט' דווח כי שאשא ביטון תשמש כמספר 2 של סער. השניים יקימו מפלגה חדשה לגמרי, והיא לא תרוץ במסגרת "כולנו", שבה הייתה שאשא ביטון. המפלגה תקום במסגרת של ריץ'-רץ', כשהניהול משותף וההנהגה משותפת – וכך השניים ירכיבו רשימה. בשבוע שעבר הודיעו השר יועז הנדל וח"כ צבי האוזר מ"דרך ארץ" על הצטרפותם למפלגה.

שאשא ביטון התמודדה בשתי המערכות הבחירות האחרונות בליכוד, אך שמרה על מעמדה כסיעה עצמאית ועל המסגרת המפלגתית של כולנו, מפלגתו לשעבר של משה כחלון. בחודשים האחרונים, ברקע המאבקים ששאשא ביטון ניהלה בממשלה ביושבה בראשות ועדת הקורונה בכנסת, היא קיימה מגעים עם שחקנים רבים במערכת הפוליטית על חבירה לריצה משותפת בבחירות הבאות, בהם נפתלי בנט ויאיר לפיד.

שרת התחבורה מירי רגב בטוויטר: "‏יפעת שאשא ביטון – אם נותרה בך טיפת יושרה, התפטרי מיד מהכנסת ותחזירי את המנדט למחנה הלאומי שעליו עשית סיבוב בשביל התועלת האישית שלך. בושה וחרפה".

ח"כ אוסנת מארק מהליכוד הגיבה: "‏מאז פרישתו של אהוד אולמרט הליכוד לא חווה אבידה קשה כל כך כמו העזיבה של שאשא ביטון. שלום ולא להתראות". ח"כ שלמה קרעי: "אחד הפסיד תבוסה דמוקרטית מפוארת ובעט בבוחריו והשנייה ירקה לבאר ששריינה אותה והכניסה אותה לכנסת. לא לחינם הלך הזרזיר אצל העורב אלא מפני שהוא מינו".

ח"כ בצלאל סמוטריץ': ‏"מפלגת "כולנו" היתה הבלם שחסם כל תיקון במערכת המשפט בכנסת ה-20. המקום המרכזי שתופסים בכיריה במפלגתו של סער בצירוף הסיסמאות שלו ושל הנדל על "ימין ממלכתי", שהפך כיסוי להלבנת כשלי מערכת המשפט, מלמדים שזו הולכת להיות מפלגת שומרי הסף של כנופיית שלטון החוק. לאנשי ימין אסור להצביע להם".

כזכור, ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ הודיע אתמול לשר התקשורת יועז הנדל על סיום תפקידו כשר התקשורת, והחל בהליך העברתו מתפקיד של ח"כ צבי האוזר מתפקידו כיו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. "החלטתי לסיים את תפקידו של שר התקשורת הנדל ולהעביר מתפקיד את ח׳׳כ האוזר. האוזר והנדל בחרו את ביתם הפוליטי החדש ובכך תמה דרכם כנושאי תפקיד מטעם כחול לבן", אמר גנץ.

ביום רביעי האחרון הודיעו השניים כי הם מתכוונים להצטרף למפלגתו של גדעון סער בבחירות הקרובות. "בבחירות הקרובות דרך ארץ תצטרף לתנועה של גדעון סער", פתח ח"כ יועז הנדל את נאומו. "צריך חלופה מימין לנתניהו. גדעון הוא הבית המדויק לכל מאות אלפי אנשי הימין הממלכתי שמחפשים עכשיו בית ראוי. לא ימין של פולחן מנהיגות ופולחן אישיות, ימין אידיאולוגי של סער שמאמין בשלמות העם והארץ, ימין אחראי וממלכתי".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture