צילום: אלעד מלכה

גנץ הדליק נרות בכותל: "כאב לי לראות את רחבת הכותל כמעט ריקה" • צפו

שר הביטחון הדליק נר שישי של חנוכה בכותל המערבי והתייחס גם לשבויים והנעדרים: "מבקש להזכיר את המחויבות שלנו להחזרת השבויים והנעדרים בכלל, ובפרט את אורון, הדר, הישאם ואברה, הנמצאים ברצועת עזה. אנו הופכים כל אבן- צבאית, מדינית ואזרחית, כדי למלא את חובתנו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד


צילום: הקרן למורשת הכותל

שר הביטחון בני גנץ, הדליק היום נר שישי של חנוכה בכותל המערבי ביחד עם רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ, ראשי ארגון אלמנות ויתומי צה"ל, וילדיהם של סא"ל דולב קידר ז"ל, רס"מ שלומי אסולין ז"ל ורס"ן ארז פלקסר ז"ל.

"אבני הכותל המערבי שאנו ניצבים למרגלותיהן הן בבחינת אוצרות ההיסטוריה של העם היהודי כולו. זה המקום שמאחד את כל יהודי ישראל והעולם. מהאבנים הללו אנחנו שואבים את כוח האחדות. כוח ששרד באמונה ובאדיקות דורות על גבי דורות – כאלו ששמרו על הכותל, ורבים מאוד שחלמו על שיבת ציון".

"רק עכשיו הדלקנו את הנרות שמזכירים לנו את נס פך השמן. שואלים רבים האם הנס הוא בכך שמצאו את פך השמן או בכך שהוא החזיק לשמונה ימים? ואני שואל, או אומר – שהנס הוא שהיה מי שחיפש אותו, את הפך הזה. מי שנטל יוזמה, לקח אחריות, בסופו של דבר למען העם היהודי כולו. זהו הסיפור של הציונות כולה – תקומה מתהומות השואה והגבורה, מגלות של אלפיים שנה, למדינה מתקדמת, חזקה ואיתנה. אתם יקרים שלי, שהוריכם נפלו במשמרתם, בכדי להגן על המדינה הזו ועל אזרחיה. אתם נותנים לנו כוח רב מאוד בעצם עמידתכם איתנו כאן".

"בימים כאלו, של חגיגות משפחתיות, גם אם מצומצמות, אני מבקש להזכיר את המחויבות שלנו להחזרת השבויים והנעדרים בכלל, ואת אורון, הדר, הישאם ואברה, בפרט – הנמצאים ברצועת עזה. זוהי מחויבות שאינה מתבטאת רק בכמיהה. איננו מחכים רק לנס, אנו הופכים כל אבן- צבאית, מדינית ואזרחית, בכדי למלא את חובתנו המוסרית תוך שמירה על ביטחונה של ישראל. אני אומר לכם שהדרך היא ארוכה וקשה- אבל זוהי דרך שחייבים להמשיך לצעוד בה".

"אנו נמצאים בשיאה של מגיפה שמשנה את כל אורחות חיינו – והיא מצריכה מכל אחד מאתנו לשמור על עצמו, לשמור על קרוביו. היא פוגעת ביכולת של רבים להתפרנס בכבוד, היא גובה חיי אדם, והיא לא מבחינה בין יושבי הארץ לתושבי העולם כולו. כיהודי וכישראלי, כאב לי לראות את רחבת הכותל כמעט וריקה בימי הסליחות, וכואב לי על האלפים שלא יכולים להגיע לכאן בימי חגינו, בימי האור. יש שיראו בכך סימן לחולשתנו מול הנגיף – אני רואה בכך סימן לעוצמתנו, לכבוד העליון שהעם שלנו מייחס לחיי אדם, בבחינת ונשמרתם מאוד לנפשותיכם. ליכולת שלנו להתגייס סביב המטרה המשותפת- לשמור על יקירינו. והרי המציל נפש אחת – כאילו הציל עולם מלא".

"מגפת הקורונה חשפה את העצבים החשופים של החברה הישראלית. לצערי, אנו המנהיגים לא תמיד גילינו דוגמה אישית. בבה"ד 1, שם גם שירת דולב קידר ז"ל, אביו של אורי, מחנכים את קציני צה"ל על אמירתו של הנביא גדעון: "ממני תראו וכן תעשו". ולכן בתקופה הזו, מצופה מכולנו לנהוג בדוגמה אישית, לזנוח כל אינטרס אישי – ולעמוד כאור איתן. לפעול למען החברה באחת משעותיה הקשות ביותר".

"כשעסקים נסגרים, כשאזרחים מבוגרים נעולים בבתיהם, כשלמעלה מ-3,000 משפחות איבדו את יקיריהן, בימים כאלו אין לאף אחד את הזכות לחכות לנס – עלינו לפעול מעכשיו ועכשיו. כעת, כשהגיעו החיסונים אלינו ולמדינות רבות בעולם, עלינו לפעול בכדי למגר את המגיפה. והגם כשהם הגיעו – אסור לנו בשום פנים ואופן לשכוח את אחריותנו האישית כל אחד ואחד מאתנו, על התנהגות אישית וקבוצתית, מקפידה ומוקפדת, על מנת להימנע מהידבקות וחלילה מהדבקה. עלינו לפעול בכדי להצמיח את אחדות ישראל כולה בכל מחיר. עלינו להמשיך ולהביא שלום עלינו ובה בעת לעשות גם שלום בתוכנו, בתוך החברה הישראלית כולה ובעם ישראל על כל חלקיו. חג חנוכה שמח", חתם גנץ.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בס"ד, היזהרו מן הצבועים.
להגיש הצעת חוק השויון שזה נגד היהדות, לא צר לא. אל תאמינו. הכל פופוליסטי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture