Adam Schultz / Biden for President

מנהיג הרוב הרפובליקני ופוטין בירכו את ביידן; פיט בוטיג'ג' ימונה לשר התחבורה

נשיא רוסיה כתב לנשיא ארה"ב המיועש: "אנו מסוגלים לפתור בעיות למרות חילוקי הדעות". מנהיג הרפובליקנים מיץ' מקונל הכיר בביידן כנשיא הנבחר. ראש העיר לשעבר מאינדיאנה שהפך מיריב מפתיע בפריימריז הדמוקרטיים לתומך נלהב של ביידן, ימונה לתפקיד בכיר בממשל החדש

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בירך את נשיא ארצות הברית המיועד ג'ו ביידן, זאת כחודש לאחר שנקבע בכלי התקשורת כי ביידן ניצח בבחירות את הנשיא המכהן דונלד טראמפ. בברכתו כתב פוטין: "אני משוכנע כי למרות חילוקי הדעות שתי המדינות מסוגלות לפעול במשותף לפתרון בעיות שעל הפרק, אני מצידי מוכן לקיים עמך מגעים", כתב פוטין לביידן.

בתוך כך, מנהיג הרוב בסנאט, מיץ' מקונל הרפובליקני, בירך את ג'ו ביידן ואמר כי האלקטורים "אמרו את דברם". בהצהרה על בימת הסנאט, אחרי שבועות של שתיקה מצדו בנושא, אמר כי "אני רוצה לברך את הנשיא הנבחר ג'ו ביידן. רבים מאיתנו קיוו שהבחירות לנשיאות יניבו תוצאה אחרת, אבל למערכת השלטון שלנו יש כללים כדי לקבוע מי יושבע ב-20 בינואר. חבר האלקטורים אמר את דברו".

בנאום בן עשר דקות במליאת הסנאט, שיבח מקונל את ביידן על שירותו "ארוך השנים" למען הציבור, ובירך גם את סגניתו קמלה האריס, שתהפוך לאישה הראשונה אי-פעם בתפקיד. ביידן אמר לעיתונאים כי הוא התקשר למקונל כדי להודות לו על דבריו, וסיפר שהייתה להם שיחה טובה. "הסכמנו להיפגש בהקדם", אמר הנשיא המיועד.

לפני דבריו על ביידן, מנהיג הרוב הרפובליקני הרעיף שבחים רבים על טראמפ ועל מה שהגדיר כהישגים ה"אינסופיים" שהביא בארבע שנותיו בבית הלבן. מקונל שיבח את מה שתיאר כ"אין ספור ההישגים" של טראמפ בארבע שנותיו בבית הלבן. "האאוטסיידר שנשבע לטלטל את וושינגטון ולהוביל את ארצנו להישגים חדשים, בבית ובחו"ל, הצליח לעשות בדיוק את זה".

במקביל, בכלי התקשורת בארה"ב דווח כי ביידן בחר בפיט בוטג'ג' לתפקיד שר התחבורה החדש. בוטג'ג' בן ה-38 שירת כשמונה חודשים כקצין מודיעין באפגיסטן, והתמודד מול ביידן על המועמדות לנשיאות במערכת הבחירות האחרונות מטעם המפלגה הדמוקרטית. בוטג'ג' משתייך לאגף הפרו ישראלי במפלגה הדמוקרטית.

בוטג'ג' מצטרף ליתר בכירי הממשל שכבר מונו: אנתוני בלינקן יהיה מזכיר המדינה, ג'נט ילן תהיה שרת האוצר, לויד אוסטין יהיה שר ההגנה, אלחנדרו מיורקאס יהיה השר לביטחון המולדת, חבייר בקרה יהיה שר הבריאות, טום וילסאק יהיה שר החקלאות, מרסיה פאדג' תהיה השרה האחראית על פיתוח עירוני ואילו דניס מקדהאנה יהיה השר לענייני וותיקי הצבא האמריקאי.

ראש העיר לשעבר של סאות' בנד באינדיאנה, עיר קטנה יחסית עם 100,000 תושבים, נחשב לכוכב עולה במפלגה הדמוקרטית. הוא הפתיע רבים כאשר הצליח להוביל קמפיין תחרותי למדי בפריימריז הדמוקרטיים, וחלק את המקום הראשון עם ברני סנדרס בבחירות המקדימות הראשונות באייווה, בתחילת השנה. בהמשך פרש והכריז על תמיכתו בביידן. בוטיג'ג'.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture