Yonatan Sindel/Flash90

קיש: "גדעון סער הוא לא איש שמאל, אבל הצעד שלו פוגע בימין"

סגן שר הבריאות קיש סיפר כי מייד לאחר ההפסד בפריימריז הפנימיים התלבט סער אם לפרוש מהליכוד וללכת לדרך פוליטית חדשה. "אמרתי לו שאני חושב שהוא צריך להישאר, ושלעזוב זו תהיה טעות", נזכר קיש, "גם היום הוא טועה. לא אדבר נגדו. יש לו כישרונות ויכולות, אבל הוא עשה טעות "

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

סגן שר הבריאות ח"כ יואב קיש מותח ביקורת חריפה על גדעון סער, מי שעד לא מכבר ביב שותף פוליטי בכיר שלו, קיש אמר: "גדעון סער חד־משמעית פועל נגד הימין", סגן השר אף תקף בחריפות את שותפתו של סער, יפעת שאשא ביטון, והאשים אותה בפופוליזם שפגע קשות במערכת הבריאות בהתמודדותה עם המגיפה – את הדברים אמר ל'ישראל היום'.

קיש סיפר, מייד אחרי הפריימריז הבהרתי לסער שלא יהיה מחנה שלו בליכוד: "אחרי שהמתפקדים אמרו את דברם, אמרתי לגדעון שלא אתמודד שוב נגד נתניהו כי נוכחתי לגלות שיש לו רוב גדול מאוד".

הוא סיפר כי סער התלבט מייד לאחר מכן אם לפרוש מהליכוד וללכת לדרך פוליטית חדשה. "אמרתי לו שאני חושב שהוא צריך להישאר, ושלעזוב זו תהיה טעות", נזכר קיש, "גם היום הוא טועה. אני לא אדבר נגדו. יש לו המון כישרונות ויכולות, אבל הוא עשה טעות קשה שעזב את הליכוד. זה הבית שיוביל את ישראל עוד הרבה שנים".

קיש הוסיף: "אני דור שני בליכוד, אמא שלי היתה חברת מרכז. מעולם לא חשבתי שיש איזה רעיון ללכת למקום אחר. הוא עשה טעות קשה וחבל שהוא עשה את הטעות. אני לא חושב ולא מתכוון ללכת לשום מקום".

סגן שר הבריאות התייחס גם לאמירה של סער לפיה לא ישב בממשלה בראשות נתניהו: "הוא אמר שהוא לא יישב בממשלת נתניהו ואני חושב שגם זו טעות. אני חושב שזה לא הזמן לקיטוב ולמסרים של פילוג. יש אתגרים גדולים כמו המלחמה בקורונה, המצב הכלכלי, המדיני והביטחוני".

יואב קיש אמר כי לאחר מסיבת העיתונאים צלצל לסער: "הרמתי לו טלפון. אמרתי לו שאני חושב שהוא עשה טעות אבל הוא חבר ואני מעריך אותו. דרכנו הפוליטית נפרדה והוא בחר מסגרת אחרת, אני נשארתי בליכוד וזו התנועה שתוביל את מדינת ישראל. אני יכול לומר כי לאור ההישגים של נתניהו גם בקדנציה המורכבת הזו, עם השינוי במזרח התיכון וגם עם הקורונה – הוא הוכיח שוב שהוא האדם הנכון במקום הנכון למדינת ישראל".

על הטיעונים לפיהם סער חבר לגוש השמאל אומר קיש: "אני לא רואה בו אדם עם תפיסות של שמאל. אבל אם הימין יכול להוביל דרך הליכוד ונתניהו ממשלה, והוא מתנגד לה, אז הוא נגד הימין. הוא אמנם לא בדעות שמאל, אבל הוא ללא ספק פועל נגד הימין".

סגן שר הבריאות אמר הבוקר (חמישי) ל'כאן' על האפשרות שחנויות המסחר ייסגרו: "אני כואב את הכאב הזה יותר מכל אחד אחר. אנחנו רואים שאולי במרץ אפריל נהיה במקום אחר לחלוטין ועדיין אני לא יכול להתעלם מהמצב שקורה".

"נתב"ג זו נקודה רעה מאוד ואני מקבל את הביקורת ואנחנו נתונים ללחצים רבים בעניין. אנשים מנצלים את זה לרעה ולא מבינים את כל המשמעויות בנושא. אני לא צריך לספר לך בכמה חנויות כן עוברים על הכללים. לאכוף על עשרות אלפי חנויות זו בעיה מסוג אחר. הנגיף לא רואה בעיניים והוא פוגע היכן שלא מקפידים על ההנחיות. כשאנשים מתקהלים ולא שמים מסכות הם נדבקים".

על איחוד האמירויות אמר: "מבחינת נתונים היא עוד לא עברה את הגבול והבעיה שלנו שם היא בעיקר חוסר ההקפדה שקורה שם. במדינת ישראל יש חוק המונע מלחייב אנשים להיבדק. וגם בדיקה אחת לא מספיקה כי אחוזים בודדים נמצאים רק בבדיקה הראשונה. ההנחיה להוביל לזה שכולם יהיו בבידוד היא אלטרנטיבה אחרת אבל זה גורר בעיות אחרות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture