צילום: ויקיפדיה

מינוי ד' יאושר? ועדת גולדברג נפגשה היום עם המועמד של נתניהו לראשות המוסד

הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים, בראשות השופט לשעבר אליעזר גולדברג, החלה היום בדיונים על המועמדות המוצעת לתפקיד ראש המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים. הם נפגשו היום עם ד'. בוועדה אף פרסמו כתבות מייל לשליחת תלונות על ד'

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים, בראשות השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג, החלה היום בדיונים על המועמדות המוצעת לתפקיד ראש המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים. הם נפגשו היום עם ד', המועמד של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתפקיד. בועדה אף פרסמו כתבות מייל לשליחת תלונות על ד'.

בתחילת השבוע הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליט למנות את סגן ראש המוסד, ד', לראש המוסד הבא. נתניהו אמר כי "ד' הוא איש מוסד עתיר זכויות ורב ניסיון". מלשכת ראש הממשלה נמסר כי המינוי נמצא כעת בוועדת גולדברג, הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה. הוא יחליף בתפקיד את יוסי כהן, שיסתיים את תפקידו בעוד כחצי שנה ביוני 2021.

ד' נבחר בין מספר מועמדים אותם ראיין ראש הממשלה לאחרונה. ד' שירת סיירת מטכ"ל, עבד מספר שנים כאנליסט בחברה כלכלית, השלים את מסלול "צומת" – האגף להפעלת סוכנים, מקצ"א ועד ראש האגף. שמו של ד' עדיין חסוי יפורסם רק רק לאחר אישור המנוי בוועדת גולדברג. הוא מתגורר באזור השרון.

מינוי ראש המוסד נעשה על ידי ראש הממשלה באופן אישי, ללא צורך באישור הממשלה או גוף פיקוח אחר (בניגוד לראש המטה הכללי או ראש השב"כ). המינוי נבדק על ידי הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה. ראש המוסד מתמנה לתקופה של חמש שנים וראש הממשלה רשאי להאריך את כהונתו בשנה נוספת ללא תנאים כלשהם.

שר הביטחון, בני גנץ, התייחס להודעה: "למוסד אתגרים גדולים ומשמעותיים לשמירה על בטחונה של מדינת ישראל ואזרחיה. נמתין לאישור ועדת גולדברג ונאחל ל-ד' הצלחה בתפקידו". על פי ההסכם הקואליציוני, מינויי בכירים טעונים את הסכמת גנץ

כהונתו של כהן אמורה היתה להסתיים בינואר 2021, אך ביולי האחרון היא הוארכה עד יוני. על פי ההודעה שנמסרה אז, ראש המוסד נענה לבקשתו של ראש הממשלה ובינואר הקרוב יחל את שנתו השישית בתפקיד. בלשכת ראש הממשלה מסרו כי בקשת נתניהו להארכת הכהונה הגיע "בשל האתגרים הביטחוניים העומדים בפני מדינת ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף אתמול בטקס בוידאו בבית הנשיא עם מצטייני המוסד ואמר: "אתם, הלוחמות והלוחמים של המוסד, אנשי ונשות המוסד, אתם המכבים החדשים. כמו חיילות וחיילי צה"ל וכמו נשות ואנשי שאר הגופים הביטחוניים שלנו. אתם המכבים שכן גם בדורנו קמים עלינו לכלותינו".

"אתם המצטיינות והמצטיינים, יחד עם חבריכם, יום יום ושעה שעה עוסקים בסיכול מגוון רחב מאוד של איומים אחרים. כל אחד ואחת מכם תורם בדרכו או בדרכה לביצור כוחו של המוסד. המוסד הפך להיות גוף מאוד חשוב וחלקו בביטחון ישראל עולה בהתמדה. בכך שאתם מחזקים את המוסד, אתם תורמים לא רק לביצור כוחה של מדינת ישראל, אתם גם תורמים תרומה חשובה מאוד להרחבת מעגל השלום שלנו עם שכנינו וגם עם אלה שאינם שכנים מידיים שלנו. עוצמתה הגוברת של ישראל היא המפתח להרחבת מעגל השלום, והרחבנו את המעגל לארבע מדינות נוספות בארבעה חודשים ולכם יש חלק מרכזי בקיום הקשר החשאי והשוטף עם כל המדינות הללו, על כך אני מודה לכם מקרב לב".

"בד בבד, אתם עורכים שינויים מרחיקי לכת בעבודת המוסד, שינויים שמתבקשים בגלל התמורות הכבירות שמתרחשות בעולם המידע והטכנולוגיה. המוסד הוא כמובן גוף טכנולוגי לעילא ולעילא, אבל כמו בימי המכבים, הרוח היא זו שמכריעה בסופו של דבר. הרוח שמאמינה בצדקת דרכנו, שמחויבת אחרי דורות של נדודים להבטיח את עתידנו כאן בארצנו, רוח של מאבק על יעד צודק מאין כמוהו. על כך ועל עשייתכם הכבירה למען ביטחון ישראל שאו את ברכת העם לדורותיו. תודה לכם".

ראש הממשלה נתניהו הוסיף ואמר: "יוסי, אני רוצה להגיד לך שהבחירות שלי לראש המוסד תמיד היו טובות. אני רוצה בהזדמנות הזאת, וזו לא ההזדמנות האחרונה, להודות לך ולכל חבריך וחברותיך, שעושים עבודה יוצאת מן הכלל. לא רק במסירות, אלא גם ביצירתיות, ביוזמה ובניסיון בלתי פוסק לתת לנו את הכלים ואת היתרונות מול מבקשי נפשנו, וזה בדיוק מה שנדרש. אני בטוח ש-ד׳ ימשיך את פועלך. אני רוצה בהזדמנות הזאת, שוב, לא בפעם האחרונה, להודות לך בשמי ובשם כל אזרחי ישראל. תודה לך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture