Oren Ben Hakoon/POOL

אלופים במיל' נגד דברי גנץ לעיתון הסעודי: "חזור בך מדבריך או התפטר"

האלוף במיל' יצחק ג'רי גרשון, האלוף במיל' גרשון הכהן, והאלוף במיל' דני ביטון: "אמירותיו של השר גנץ עומדות בניגוד מוחלט לעקרונות הביטחון של ישראל והם בעלי פוטנציאל נזק ביטחוני עצום. באמירותיו, מוותר השר גנץ על העיקרון הכי בסיסי אשר בשמו קמה מדינת ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

תנועת הביטחוניסטים פרסמה הודעה חריפה נגד ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ בעקבות דבריו בראיון לעיתון סעודי ומסרו כי הם "רואים בחומרה רבה את הדברים שהשר גנץ אמר לעיתון הסעודי, וקוראת לו להתפטר מתפקידו לאלתר או לחזור בו מדבריו. אמירותיו של השר גנץ עומדות בניגוד מוחלט לעקרונות הביטחון של ישראל והם בעלי פוטנציאל נזק ביטחוני עצום".

מאחורי ההודעה החריפה במיוחד, עומדים האלוף במיל' יצחק ג'רי גרשון, האלוף במיל' גרשון הכהן, האלוף במיל' דני ביטון, תא"לים במיל' ו-1500 חברי תנועת הביטחוניסטים: "כל בר דעת שמבין בביטחון – יודע שבכל הסדר מדיני עתידי, בקעת הירדן במובנה הרחב (כמו שאמר רבין ז"ל) תישאר בידי ישראל ובריבונותה. אין כזה דבר "שליטה נקודות אסטרטגיות בודדות". כדי להגן על ישראל ממה שעלול לבוא ממזרח לנהר הירדן, ישראל צריכה לשלוט לאורך כל הבקעה, מצמח בצפון ועד אילת בדרום, ובכל האזור שמעליה".

"באמירותיו, מוותר השר גנץ על העיקרון הכי בסיסי אשר בשמו קמה מדינת ישראל – היכולת שלנו להגן על עצמנו בכוחות עצמנו, במקום זאת הוא קורא ל"ערובות ביטחוניות", קרי: מישהו "אחר" שיערוב לביטחוננו. יתר על כך, בדבריו על ירושלים, מכר השר גנץ את העיקרון שהחזיקו גם השמאל הציוני וגם הימין במשך שנים ארוכות – ירושלים מאוחדת. השר גנץ – דבריך מעמידים את ישראל בסכנה ביטחונית, חזור בך מדבריך או התפטר".

פורום ההתיישבות הצעירה בתגובה לדברי גנץ: "אנו חשים זעזוע עמוק מדבריו של שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ שמוכן לקחת 25,000 תושבים כבני ערובה רק לצורך אתנן פוליטי וריצוי השמאל הקיצוני. לא יעלה על הדעת שעשרות אלפי אזרחים שומרי חוק, משלמי מיסים ומשרתים במילואים אשר נשלחו ע״י המדינה להתיישב על אדמות מדינה חוקיות! יהיו רק שווי חובות ולא שווי זכויות ולא יזכו לקבל שירותים בסיסיים וחיים נורמליים".

"עכשיו ברור מדוע החליט גנץ להקפיא את חוק קמיניץ ולהכשיר עשרות אלפי יח״ד בלתי חוקיות במגזר הערבי ומנגד לתקוע ברגע האחרון את הצעת המחליטים המוסרית והצודקת להסדרת ההתיישבות היהודית שגובשה בהסכמת כלל הגורמים המשפטיים והמינהל האזרחי. זה לא ענין של ימין ושמאל. זה אנושיות בסיסית. בני גנץ. תתבייש", דברי התועה.

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, בתגובה לדבריו של שר הביטחון גנץ: "ירושלים היא הלב של ארץ ישראל ושל מדינת ישראל, אליה ייחלו יהודים במשך אלפיים שנות גלות. זכינו לאחד את ירושלים כבירת ישראל לתמיד. אין שתי ירושלים ואין לאיש זכות לערער על זכותנו המלאה עליה. אין לאיש זכות לוותר על חלום הדורות שהתגשם. זכותנו ההיסטורית, הבלעדית והבלתי ניתנת לערעור על ירושלים תמשיך לעמוד מול כל רוח רעה. נמשיך לבנות את ירושלים".

שר ירושלים ומורשת רפי פרץ בתגובה לדברי גנץ: "ירושלים המאוחדת היא בירתו הנצחית של העם היהודי. לא בירה של אף אחד אחר. ‏כאן התהלכו אבותינו וזהו כור מחצבתנו. ‏גנץ, מההכרות שלי איתך, גם אתה מאמין בזה". ראש עיריית ירושלים לשעבר, ח״כ ניר ברקת: "ירושלים היא בירה רק של מדינה אחת. בירת הנצח של העם היהודי, בירת מדינת ישראל". השר זאב אלקין: "לא, בני, התבלבלת, אין בירושלים המאוחדת מקום לבירה פלסטינית, אין ולא יהיה. ככה, פשוט: לא".

חבר מפלגתו של גנץ, יו"ר סיעת כחול לבן חבר הכנסת איתן גינזבורג, הגיב לדברי יושב הראש לפיהם בירושלים יש מקום גם לבירה פלסטינית, ואמר בריאיון ל'כאן רשת ב': "אני לא מכיר את זה, אלא את המצע של כחול לבן שאומר שירושלים תישאר מאוחדת כבירת ישראל. על מה שהוא אמר צריך לשאול אותו".

גנץ אמר הבוקר בריאיון לעיתון הסעודי 'א-שארק אל-אווסט' כי "ירושלים חייבת להישאר מאוחדת, אבל יהיה בה מקום לבירה פלסטינית. היא עיר רחבה מאוד ומלאה במקומות קדושים לכולם". לדבריו, "זכותם של הפלסטינים לחוש עצמאות ושתהיה להם בירה. אני רוצה שהם יהיו חלק מתהליך השלום, והתהליך הזה עם העולם הערבי הוא הזדמנות גדולה".

"התנגדנו לתוכנית הסיפוח מההתחלה, עוד לפני שהועלתה דרישת איחוד האמירויות ולפני שנתניהו הסכים", אמר גנץ. "התייצבנו נגד הכשרת המאחזים. אנו רוצים שלפלסטינים תהיה ישות מתאימה שתאפשר להם לקיים חיים נוחים ללא מכשולים. מה שאנחנו דורשים בהתמדה זה ביטחון. אפשר לדבר על חילופי שטחים, אם כי אני לא רואה איך ואיפה. אנו אומרים שגבולות 1967 לא יחזרו, אבל תמיד אפשר למצוא פשרות".

"שירתתי בצבא הישראלי במשך כ-38 שנים, ותאמינו לי – הגנרלים שראו וטעמו את זוועות המלחמה – רוצים יותר מהכל להשיג שלום". הוא הוסיף כי "מבין הגנרלים – אני יכול לומר בוודאות שאני מבקש להשיג שלום", תוך שהוא מדגיש כי "שלום במזרח התיכון – לא יהיה שלם בלי הפלסטינים". גנץ המשיך וקרא לפלסטינים "להצטרף למעגל השלום ולא להישאר בספסלים האחרונים".

שר הביטחון קרא להנהגה הפלסטינית וליו"ר הרשות אבו מאזן להצטרף לתהליך השלום: "אני לא מטיל עליהם את האחריות למצב הנוכחי, אך אני רוצה שהם יהיו חלק מתהליך השלום. התהליך הזה מול העולם הערבי הוא הזדמנות גדולה ואמיתית ואני מעוניין שנגיע להסדר עמם. אני גר בראש העין שממוקמת על הגבול עם הגדה המערבית והיישוב שלנו גובל בכפר קאסם. יש לי חברים שם וגם בטייבה ובעראבה".

גנץ הוסיף כי "הפלסטינים רוצים וזכאים לישות שבה יחיו באופן עצמאי". כשנשאל אם הוא מתכוון למדינה, אמר גנץ: "מדינה או אימפריה, שיקראו לה כרצונם. זכותם להרגיש את העצמאות ושתהיה להם בירה ושיהיה פתרון לכל הסוגיות. עלינו לדבר בשפה חדשה ועכשווית על דרכים לפתרון ולא לדבוק בשיח המסורתי. אנחנו מצידנו רוצים להיפרד מהם וערבויות לביטחון שלנו. אם נסכים על הדברים הביטחוניים, הפתרון המדיני יבוא בקלות".

בנושא הגבולות, גנץ אמר שישראל זקוקה לבקעת הירדן במסגרת צורכי הביטחון, אבל הטווח של החלת הריבונות לא יהיה בהכרח 30% וניתן לצמצם אותו מאוד. "אפשר לדבר על חילופי קרקעות, אבל אנחנו מתעקשים על ביטחון", הסביר. "אנחנו אומרים שגבולות 67' לא יחזרו, אבל תמיד יש אפשרות להגיע לפשרה. החשוב הוא שהתהליך יישאר בחיים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שוב מתגלה שגנץ הוא שמאל שבשמאל, אין בינו לבין מרץ כלום

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture