Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו דורש קיצוץ בסמכויות ניסנקורן; גורם בליכוד: "דרוש פשרות מכל הצדדים"

גורם בליכוד: "התקשורת עסוקה בפייק ניוז. המשך פעילות הממשלה דורש פשרות מכל הצדדים כדי להמשיך יחד. חבל לגרור את המדינה לבחירות בעת הזאת. אם יכפו עלינו בחירות אנחנו ערוכים". מקורבי ניסנקורן: "לא נאפשר לקשור את ידי מערכת אכיפת החוק עבור מניעים אישיים של נתניהו"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הליכוד דורש כתנאי להמשך כהונת אבי ניסנקורן במשרד המשפטים קיצוצים מרחיקי לכת בסמכויותיו – כך דווח ב'חדשות 12'. על פי הדיווח, הדרישה כוללת, בין היתר, את הפקעת סמכותו הבלעדית של השר לבחור מועמד לתפקיד הפרקליט והיועץ המשפטי לממשלה – וגם שינויים בדרך מינויי השופטים בעליון.

ההערכות הן ששני הצדדים מעוניינים להגיע להסכם, בעיקר לנוכח הסקרים האחרונים שפורסמו וציננו את התלהבותם ללכת לבחירות, אך עדיין לא ברור אם ניתן יהיה למצוא מתווה שיענה על שאיפותיהם של כל המעורבים. מקורבי ניסנקורן מסרו בתגובה: "לא נאפשר לקשור את ידי מערכת אכיפת החוק עבור מניעים אישיים של ראש הממשלה". דברים אלו מצטרפים להתנגדות בכחול לבן להצעת הליכוד.

נוסף על כך, מסתמנים קשיים משפטיים משמעותיים בהארכת הרוטציה, כפי שרצה נתניהו. הדבר טעון אישורם של 70 ח"כים, רוב שאינו בנמצא. לכאורה ניתן לעקוף זאת באמצעות הודעה לבג"ץ על הסכמה לקבלת העתירה בנושא. עם זאת בליכוד מתנגדים לכך בגלל התקדים של כניעה לבג"ץ ובכחול לבן מתנגדים בשל הורדת הבטוחה העיקרית לקיומה של הרוטציה.

לכן נראה שהעסקה המדוברת כרגע היא פינוי בלפור במועד הנקוב – נובמבר 2021 – תוך הורדת חלונות היציאה, ועם הותרתו של ניסנקורן קצוץ כנפיים. שני הצדדים אינם נלהבים: נתניהו עדיין צריך לבחור אם הוא מעדיף שותפות עם גנץ על פני התמודדות עם סער, וגנץ – אם הוא מעדיף את סופו הפוליטי כעת או לתת לנתניהו מעורבות עמוקה בנושאים המשפטיים.

גורם בליכוד אמר כי "בשלב זה התקשורת עסוקה בפייק ניוז. המשך פעילות הממשלה דורש פשרות מכל הצדדים כדי להמשיך יחד לטובת הענקת חיסונים וסיוע כלכלי לאזרחי ישראל בזמן שאנחנו רואים את האור בקצה המנהרה. חבל לגרור את המדינה לבחירות דווקא בעת הזאת. אם יכפו עלינו בחירות אנחנו ערוכים לכך וננצח".

גנץ התייחס אחר הצהריים להתפתחויות הפוליטיות: "אני הובלתי את כחול לבן והקמתי ממשלת אחדות עם נתניהו, בגלל שתי מגיפות: מגיפת הקורונה ומגיפת השיסוי והפילוג. ואנחנו נשאיר את הממשלה רק אם היא תפעל למגר את שתיהן. גם את הקורונה הכלכלית שלא ניתן להילחם בה ללא תקציב מדינה מרחיב ויציב וממשלה מתפקדת. וגם את הניסיונות לפגוע בדמוקרטיה ולערער את ההסכם ביננו לבין הליכוד".

"לא יהיו שום פשרות", שיגר גנץ מסר לליכוד, "אני חוזר ואומר לליכוד תם עידן השקרים- הגיעה עת המעשים והתוצאות. אם נתניהו שמפר את ההסכם ביננו פעם אחר פעם, לא יתיישר- אנחנו נלך לבחירות ונדאג שהוא לא יהיה ראש הממשלה ונמשיך להחזיק בכל עמדות המפתח, ולממש את הכוח השוויוני שלנו. כזה שלא היה לאף גוף פוליטי ממרכז המפה הפוליטית בעשור האחרון".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture