כחול לבן והליכוד סיכמו: יקודם חוק לדחות את המועד האחרון להעברת התקציב

בכחול לבן הבהירו שאם לא יושגו הבנות עם הליכוד בסוגיות הנוספות שעל הפרק עד יום שלישי – הכנסת תפוזר בכל זאת. הליכוד: "לא נחזור לממשלה בתוך ממשלה". כחול לבן: "לא אפשר דריסת רגל של נאשם בפלילים בנושא מינוי שופטים וגורמי אכיפת חוק". החוק הנוח וועדת הכנסת תכונס בבוקר

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בין הליכוד לכחול לבן הושגו הערב (ראשון) הסכמות לדחיית המועד האחרון לאישור התקציב לשנת 2021 בכמה שבועות. מכחול לבן נמסר כי "מחר תקודם בהסכמה הצעת חוק שלפיה יועבר תקציב המדינה לשנת 2020 עד ל-31.12.20 ולשנת 2021 עד לתאריך 5.1.21. לפי הצעת החוק, אם לא יועברו תקציבים אלו עד למועד הנקוב הכנסת תתפזר והבחירות יתקיימו ב-23.3.21".

עוד נמסר מכחול לבן כי "נתחיל בקידום תהליך ובמקביל נמצה את הניסיון להביא לממשלה מתפקדת, עם תקציב שמיליוני ישראלים זקוקים לו כעת, מינויים ושמירה על שלטון החוק והיעדר השפעה של ראש הממשלה על משפטו. אם לא יושגו הבנות במסגרתן ימולא ההסכם הקואליציוני ואזרחי ישראל יזכו לממשלת אחדות מתפקדת שמתנהלת בשיתוף פעולה כנדרש ותוך שמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק, נמשוך את הצעת החוק והכנסת תפוזר ביום שלישי הקרוב".

גורמים בכחול לבן הוסיפו כי "הצעת החוק נועדה לאפשר דיאלוג עם הליכוד עד יום ג' בערב. הכנסת תפוזר אוטומטית במידה ולא נגיע להסכמות ולא נעביר את הצעת החוק בשלוש קריאות". עם זאת, בליכוד טענו כי ההודעה לא תואמה איתם, אך יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר אמר כי "גנץ ונתניהו סיכמו על דחיית ההכרעה על התקציב".

מהליכוד נמסר: "‏אם מישהו מאמין שהליכוד יסכים לחזור ל'ממשלה בתוך ממשלה' – הוא חי בסרט", הדברים פורסמו בציוץ בטוויטר בעמוד הרשמי של המפלגה, וראש הממשלה פרסם את הציוץ בחשבונו ברשת החברתית. בכחול לבן מיהרו להשיב: "אם מישהו חושב שכחול לבן תסכים לדריסת רגל של נאשם בפלילים בנושא מינוי שופטים וגורמי אכיפת חוק – הוא חי בסרט". ח"כ אסף זמיר מכחול לבן, שנחשב לאחד ממובילי הקו התקיף נגד נתניהו, צייץ מחדש את תגובת הליכוד – וקרא ללכת לבחירות: "מוטב לסיים את הפארסה".

ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג צפויה להתכנס מחר בשעה 10:30 בבוקר לדיון ראשון על הצעת החוק. כמו כן תתקיים מחר ישיבת ממשלה לאישור מתווה התקציב. בינתיים, הצדדים ינסו למצות את המגעים ביניהם על שאר הנושאים במחלוקת כמו הרוטציה על ראשות הממשלה, סמכויותיו של שר המשפטים אבי ניסנקורן, מינוי בכירים ועוד.

ב'וואלה' דווח כי בימים האחרונים התגבש מתווה בין הליכוד וכחול לבן שמבוסס בעיקרו על מינויים משפטיים תמורת רוטציה, אך נותרו בו עדיין פערים גדולים. בליכוד דורשים לשנות את שיטת המינויים המשפטיים: פרקליט המדינה, היועץ המשפטי לממשלה ושופטי בית המשפט העליון כך שהחלטותיו של שר המשפטים אבי ניסנקורן היו כפופות להסכמת הליכוד ולמנגנון קבלת החלטות פוליטי שיאשר אותן.

גנץ מצדו דורש מנתניהו להתחייב על מימוש הרוטציה ולוותר על נקודת היציאה שתאפשר לו לפזר את הכנסת על תקציב מבלי להעביר את ראשות הממשלה, אך נתניהו עוד לא הסכים להתחייב לעשות זאת. במתווה ההסכמות החדש לפיו תקציב 2021 יאושר עד 5 בינואר, נקודת היציאה האחרונה של נתניהו תהיה בינואר ואם אכן יעבור תקציב 2021 במועד זה, לא תהיה לנתניהו דרך לפזר את הכנסת מבלי להעביר לגנץ את ראשות הממשלה עד מועד העברת הרוטציה בנובמבר 2021.

ב'חדשות 12' דווח כי בזמן שמתקיימים מגעים מול הליכוד, הרוחות בתוך כחול לבן סוערות. ח"כים לא מעטים תומכים בגישתו של ניסנקורן ולא מוכנים לכל ויתור לנתניהו בנושאים המשפטיים. פגישת פיוס בין גנץ, אשכנזי וניסנקורן שתוכננה להערב בוטלה – זאת עד שכל אחד מהם יבין איך הוא יכול ללכת אחד לקראת השני, ובלבד שיישארו יחד ולא יתרחש פיצול נוסף במפלגה החבולה ממילא.

השר לשעבר אסף זמיר מבטא עמדה נחרצת ואומר לחבריו שכל עוד הדבר תלוי בו – הוא לא ייתן יד לפגיעה בשלטון החוק. "אחרי שיחות שקיימתי במהלך היום, ברור שיש קבוצה משמעותית בתוך הסיעה שלא תתמך בפשרות עם מי שכבר הונה אותנו. אין שום סיכוי שאתן את ידי (או אצבעי) למהלך שיש בו פגיעה ולו מיקרוסקופית בשלטון החוק או במעמדו של משרד המשפטים והשר העומד בראשו".

ב'חדשות 13' דווח כי מוקדם יותר הערב גורמים בכחול לבן מתחו ביקורת חריפה על יו"ר המפלגה בני גנץ. "שלחו אותנו לאולפנים להסביר לציבור שאנחנו נכנסים לממשלה כדי לשמור על הדמוקרטיה. נתניהו מתמקח על תנאי המשפט שלו – אם גנץ מוותר לו על זה, איך נסתכל לבוחרים שלנו בעיניים?", אמרו. יש לציין כי המחנה במפלגה שמעדיף בחירות מאשר כניעה לדרישות הליכוד מתחלק בין גורמים המבקשים למנוע כל הצעת פשרה בין הצדדים, בעוד אחרים מעוניינים לראות את הפרטים הסופיים.

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן צייץ בתגובה לסיכום בין הליכוד לכחול לבן כי "גנץ – סמרטוט רב פעמי. ככה זה כשהכיסא לפני הכול". ימינה בתגובה להסכם נתניהו-גנץ: "מתי נתניהו וגנץ ידאגו לעבודה של אזרחי מדינת ישראל כמו שהם דואגים לעבודה שלהם?". יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה צייץ כי "מודה שלא ראיתי פאודה אבל לא זוכר ששמעתי שהרמטכ"ל נכנע בסוף".

יו״ר סיעת ימינה, ח״כ איילת שקד: "כפי שחזיתי (זה לא היה קשה), התקפלות מפוארת של כחול לבן והעברת תקציב 2020 בלבד. נתניהו וגנץ לוקחים את תקציב המדינה בן ערובה של עסקאות פוליטיות מפוקפקות והופכים את חוקי היסוד לפלסטלינה. לישראל מגיעה מנהיגות חדשה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ': ‏"כחול לבן חזרו הערב על מחויבותם לשמירת הדמוקרטיה, ובאותה נשימה עושים ממנה, מחוקי יסוד, ומהכנסת צחוק, ועכשיו גם מבקשים להעביר את תקציב 2021 בשלוש קריאות בכנסת בחמישה ימים. מעולם לא היה דבר כזה ואין שום סיכוי בעולם לקיים דיון רציני בכנסת בתקציב מדינה בחמישה ימים. דמוקרטיה מוזרה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture