Oren Ben Hakoon/POOL

סער: "נתניהו וגנץ נאחזים בכסאות"; לפיד: "כחול לבן נוכלים לא מוצלחים" • צפו

סער: "ככל שהם ידחו את הבחירות ונצבור כוח בחוץ תבוסתם תהיה גדולה יותר". ליברמן לסער ובנט: "מחכה מכם להתחייבות ברורה שמיד לאחר הבחירות נקים בלוק של ישראל ביתנו, יש עתיד, ימינה וגדעון סער, על מנת לנהל מו"מ במשותף עם כל השחקנים הפוליטיים האחרים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד אמר היום (שני) בפתח ישיבת סיעת יש עתיד כי "אני מסתכל בימים האחרונים על הקריסה המוחלטת של בני גנץ וכחול לבן, וכמו רבים אחרים ניסיתי להבין למה זה קורה להם? איך כל כך מהר התקלקלה קבוצה שלמה של אנשים הגונים ביסודם? כל מי שיצביע היום לסידור הג'ובים המכוער שמונח בפנינו, מרים יד נגד חזרתה של מדינת ישראל לשפיות. נגד הערכים והעקרונות של הדמוקרטיה שלנו. נגד עצם הרעיון שיש דבר כזה הגינות. אני קורא לחברי כחול לבן, אל תעשו את זה. החזירו לעצמכם את כבודכם. אפשר גם אחרת".

"דווקא היום, אני רוצה להזכיר למדינת ישראל: זה לא חייב להיות ככה. יכולה להיות לנו ממשלה יעילה, הגונה, ישרה. ממשלה שפויה ודמוקרטית שפשוט תבוא כל בוקר לעבודה. הם חושבים שככה זה בפוליטיקה. שפוליטיקה היא אירוע שמתנהל בין נוכלים, אז גם הם צריכים להיות נוכלים. הם חושבים שהבוז והלעג שהם זוכים לו הם לא בגלל שהם איבדו את המצפן המוסרי שלהם, אלא בגלל שהם נוכלים לא מוצלחים. נוכל גדול מהם רימה אותם. זה נכון שנוכל גדול מהם רימה אותם, אבל הכעס הגדול הוא מפני שאזרחי ישראל יודעים שזה לא חייב להיות ככה".


דברי ליברמן. צילום: ערוץ כנסת

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן אמר בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו: "הפארסה המתנהלת כרגע בין ראש הממשלה לראש הממשלה הרזרבי זה למעשה כניעה של בני גנץ. כמי שמכיר את נתניהו הכי טוב במערכת הפוליטית, אני יכול לקבוע בוודאות שלנתניהו אין שום כוונה, אפילו רבע סיכוי לוותר על הבית ברחוב בלפור לטובה גנץ. מה שברור זה דבר נוסף המשותף בין שני האישים וזה העיקרון שהכיסא לפני הכל".

"לכן אני קורא לחברי הכנסת של כחול לבן תצילו את מה שעוד ניתן להציל, את הכבוד האבוד שלכם, והצביעו היום בועדות ובמליאה נגד הסכם הכניעה שגנץ מנסה לכפות על סיעת כחול לבן. אני באותה הזדמנות רוצה לפנות לגדעון סער ולנפתלי בנט, אי אפשר להחזיק במקל בשתי הקצוות. ישנה הזדמנות היסטורית לבנות קואליציה של מפלגות ציוניות וליברליות ללא בנימין נתניהו. אבל זה לא ילך יחד עם הניסיון להקים קואליציה עם ש"ס ויהדות התורה".

"לכן אני עדיין מחכה מכם להתחייבות ברורה ופומבית, שמיד לאחר הבחירות נקים בלוק של ארבעת המפלגות, ישראל ביתנו, יש עתיד, ימינה וגדעון סער על מנת לנהל משא ומתן במשותף עם כל השחקנים הפוליטיים האחרים. רק כך אפשר להחליף את השלטון", דברי ליברמן.

יו"ר "תקווה חדשה- אחדות לישראל" אמר בראיון ל'כאן רשת ב' כי "נתניהו וגנץ נאחזים בכסאות באמצעות מהלכים ציניים וחסרי מעצורים. הם רוצים לשמר את הממשלה הלא מתפקדת הזו עבור עצמה ומנסים לסכל בכל דרך תקווה חדשה לישראל. ככל שהם ידחו את הבחירות ונצבור כוח בחוץ תבוסתם תהיה גדולה יותר".

סער התייחס לפשרה שצפויה לעלות היום להצבעה בכנסת ואמר: "מה שעומד על הפרק זו התנהלות מבישה בממשלה ובכנסת. מדובר בפשרה הזויה שמעידה על זה שהם מפחדים. הממשלה הזו מעל שבעה חודשים לא הביאה את התקציב לאישור הכנסת ועכשיו הם רוצים להעביר תקציב תוך שבוע, לא היה כדבר הזה בישראל! תקציב בלי חוק הסדרים זו בדיחה. חשוב שאזרחי ישראל יבינו שרק באמצעות חוק הסדרים אפשר לעשות רפורמות מקיפות שיורידו את יוקר המחייה ויעודדו צמיחה כלכלית. מי שמנסים להעביר תקציב בלי חוק הסדרים לועגים לכנסת ומנסים להאחז בכסא אפילו בלי מראית עדין שטובת הציבור לנגד עיניהם".

באשר לטיפול במשבר הקורונה אמר "הטיפול בקורונה הוא כושל. הממשלה לא מצליחה לקבל החלטות ובזבזה את הישגי הסגר השני. עכשיו היא דוחפת לסגר שלישי בלי לבחון בכלל אלטרנטיבות אסטרטגיות. אני כבר חודשיים מציג תכנית לבדיקות ארציות שיכולה לבודד את החולים הא-סימפטומטיים. אבל שוב הם בוחרים בדבר הכי קל- גזרות על הציבור. אני קורא לציבור להתחסן אבל גם עם החיסונים הקורונה תהיה פה לפחות חצי שנה. בתקופה הזו יש לצמצם את הנזקים הכלכלים לאזרחי המדינה ולמשק כולו. לממשלה יש אפס יצירתיות, לא נוקטים בשום מהלך אסטרטגי, חוזרים שוב ושוב לאותו הדבר, סגר שפוגע בהרבה מאוד אזרחים ובכלכלה".

בתוך כך, סער עדכן: "היום נודע לי כי נפגשתי ביום ה׳ שעבר עם חולה בקורונה. אני מרגיש מצוין ובבדיקת קורונה במוצ״ש (שהתקיימה, ללא קשר, לצורך ביקור מתוכנן באילת) נמצאתי שלילי. אף על פי כן, ובהתאם להנחיות – נכנסתי לבידוד ביתי עד יום שבת כולל ודיווחתי על כך למשרד הבריאות. אנא המשיכו לשמור על כללי הזהירות והריחוק החברתי, בריאות לכולם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture