אילוסטרציה. צילום: Tomer Neuberg/Flash90

דיווח: צוללת של חיל הים נעה לכיוון המפרץ הפרסי – בכדי לשגר מסר לאיראן

גורמי מודיעין ערביים אומרים כי צוללת של חיל הים הישראלי חצתה בשבוע שעבר את תעלת סואץ באופן גלוי מעל פני המים בדרכה לאיראן. המהלך נעשה באישור מצרים ועברה בים האדום כשהיא נעה לכיוון המפרץ. הגורמים הוסיפו שישראל ניסתה להעביר בכף מסר לטהרן

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

גורמי מודיעין ערביים אומרים כי צוללת של חיל הים הישראלי חצתה ביום ראשון שעבר את תעלת סואץ באופן גלוי מעל פני המים בדרכה לאיראן – כך נחשף ב'כאן חדשות'. על פי הדיווח של רועי שרון, המהלך נעשה באישור מצרים ובעיצומה של תקופה מתוחה מאוד בין ישראל לאיראן. הצוללת עברה בים האדום ולהערכת אותם גורמי מודיעין ערביים היא נעה לכיוון המפרץ הפרסי.

הגורמים אמרו שישראל ניסתה באמצעות הנוכחות הימית הזו להעביר מסר לטהראן. כידוע, בתקופה האחרונה ישנה היערכות מוגברת בישראל לתגובת נקם אפשרית של איראן על חיסולו של מדען הגרעין, מוחסן פח'ריזאדה, לפני שלושה שבועות בטהראן, המיוחס בחו"ל לישראל. לכך אפשר להוסיף את הדיווחים על הפרות גוברות מצד איראן של הסכם הגרעין.

ברקע האירוע ניתן לציין גם התקרבות ליום השנה הראשון לחיסולו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני. שארצות הברית ביצעה בעיראק. התנועה של הצוללת בגלוי לכיוון המפרץ הפרסי היא עניין די נדיר. בשנים האחרונות מעטות הפעמים שראינו פרסומים בנושא.

כזכור, הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי העניק הערב את אות ההערכה המבצעי לחיילים ויחידות חוד מצטיינות, בטקס מיוחד לתקופת הקורונה. במסגרת הטקס, נשא הרמטכ"ל דברים ואיים על איראן והציר הרדיקלי שלא לבחון את סובלנות ישראל.

"בשנה האחרונה מנענו חדירות בדרום ובצפון; מנענו פיגועים בזכות פעילות ענפה ומעצרים מידי לילה באיו״ש; חשפנו מנהרות טרור; בלמנו התקפות סייבר ויירטנו רקטות תמ״ס המשוגרות לעבר העורף. ובמקביל לכל אלו, צה״ל מנהל הלכה למעשה מלחמת מנע- המב״ם- המערכה שבין המלחמות, מערכה אשר גורעת יכולות ואיומים אסטרטגיים ובכך מונעת מלחמה; מערכה המשקפת את צה״ל במיטבו- אשר נתפס על ידי אויביו כצבא יוזם, יצירתי, פעלתן והתקפי המבצע את משימותיו באופן מדויק מפתיע ומקצועי".

"מלחמת המנע הזאת כוללת שורה ארוכה של פעולות ומבצעים מורכבים, בכל הזירות. חלקם גלויים וחלקם חשאיים, וכולם מצמצמים ומרחיקים איומים, יוצרים תנאים טובים יותר לפעילות צה״ל בהווה ובעתיד, מחזקים את ההרתעה ומשפיעים על עיצוב המרחב. לאחרונה אנו שומעים על התגברות האיומים של איראן נגד מדינת ישראל. אם איראן ושותפיה, חברי הציר הרדיקלי, במעגל המדינות הראשון או השני, יבצעו פעולה נגד מדינת ישראל- הם יגלו שהם מקיימים שותפות יקרה ביותר. צה״ל יתקוף בעוצמה כל מי שיהיה שותף, חלקי או מלא, מקרוב או מרחוק, לפעולה נגד מדינת ישראל או נגד יעדים ישראלים. אני אומר את הדברים בפשטות ומתאר לאויבינו את המצב לאשורו- מדרגות התגובה וכלל התכניות הוכנו ותורגלו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture