Olivier Fitoussi/Flash90

חצי יממה לפיזור הכנסת: כ"ץ מבקש מגנץ לאשר "חוקים שיאפשרו תפקוד תקין"

כץ: "משמעות אי העברת החוק תהיה פגיעה אנושה ביכולת מתן השרותים לאזרחי ישראל". ח"כ שיר: "אנחנו רגילים שרק בן אדם אחד מחליט". יו"ר הקואליציה הכריז עליה ועל שרן השכל כפורשות מהליכוד. רגב: "זהו שידור חוזר של התרגיל משנות ה-90 שהוביל להסכמי אוסלו"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר האוצר ישראל כ"ץ פנה אל יו"ר כחול לבן וראש הממשלה החליפי בני גנץ ואל כל סיעות הכנסת ל"גלות אחריות לאומית ולאפשר היום, ללא קשר לכל המחלוקות הפוליטיות, את העברת חוקי היסוד שיאפשרו תפקוד תקין של מדינת ישראל מראשית ינואר ועד לאחר הבחירות הצפויות ואישור התקציב הבא".

כץ אמר הבוקר כי "משמעות אי העברת החוק תהיה פגיעה אנושה ביכולת מתן השרותים לאזרחי ישראל והסיוע לנפגעי הקורונה, כולל בתחומי הבריאות, הכלכלה, החינוך, הרווחה, הבטחון ותחומים רבים חשובים. זהו רגע לגלות אחריות ולהתאחד בדאגה לאזרחי ישראל".

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר: "העברת תקציב 2020 היא דבר נכון ומתבקש בלי שום קשר לכל המאבקים הפוליטיים. אני קורא לשר האוצר להביא את התקציב לכנסת בהקדם, כמובן שאפעל לאישורו המיידי".

בתוך כך, יו"ר הקואליציה מיקי זוהר הגיש בקשה רשמית להכריז על ח"כ שיר וח"כ שרן השכל, שהצביעה גם היא נגד דחיית התקציב, כפורשות מסיעת הליכוד. "לאחר שביקשתי להכריז על יפעת שאשא ביטון כפורשת, אבקש להכריז כך גם על ח"כ מיכל שיר ועל ח"כ שרן השכל", אמר זוהר אמש. בניגוד לשיר ולשאשא-ביטון, השכל לא התנגדה ולא הודיעה על הצטרפות לסער.

בראיון לאפי טריגר בגלי צה"ל אמרה ח"כ שיר: "זה לא היה תרגיל, עשיתי את כל מה שאדם שנשבע אמונים למדינה ולחוקיה נשבע לעשות. התלבטתי והתלבטתי, ולקראת הערב קיבלתי החלטה, ואני לוקחת את האחריות עליה. החוק מאפשר לי להצביע בניגוד לסיעתי – הוא מתנה את ההתפטרות שלי בסמיכות לאירוע, ולכן אגיש התפטרות ליושב ראש הכנסת".

"לא הייתה החלטת סיעה של הליכוד לגבי החוק הזה, לא הייתה החלטת ממשלה, לא היה דיון בכלל על הדבר הזה. אנחנו רגילים שרק בן אדם אחד מחליט, מה שנוטים לשכוח זה שנתניהו בקדנציה הראשונה שלו הצביע נגד עמדת סיעתו בנושא ההצבעה הישירה. מדובר בשינוי אופי המשטר, דבר דרמטי למדי, והוא לא שקל להתפטר", הוסיפה.

שרת התחבורה מירי רגב הגיבה לתצואות ההצבעה אמש: "בוקר עצוב. ישראל תלך לבחירות בשל חוסר האחריות של גנץ שבחר לגרור את ישראל לבחירות רביעיות בעיצומו של משבר הקורונה בגלל אגו. בתוך המליאה ראיתי במו עיני את בנט ושקד, עסוקים בלהריץ ״צחוקים״ עם לפיד וליברמן, מגובשים יחד בקואליציית ״רק לא ביבי״ ממש לא מעניין אותם המצב הקשה, המלחמה עם הנגיף והצורך לסייע לאזרחים שמתמודדים עם משבר עולמי כמוהו לא ידענו".

"גם מיכל שיר ושרן השכל ייזכרו לדיראון עולם יחד עם גדעון סער כמי שמעלו באמון בוחרי הליכוד שנתנו להם את קולותיהם. זהו שידור חוזר של התרגיל משנות ה-90 שהוביל אז לממשלת שמאל והביא עלינו את הסכמי אוסלו. אסור לתת לזה להתרחש גם הפעם. אסור שחוסר האחריות של חברי כנסת ״ימניים״ יוביל אותנו לקבל שוב את מדיניות השמאל", דברי רגב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture