Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו בנאום בחירות ראשון: "המפלגות האחרות יחברו ללפיד והשמאל‎‏" • צפו

אחרי לילה דרמטי במליאת הכנסת, ראש הממשלה ערך מסיבת עיתונאים והאשים את גנץ בבחירות: "הסכמתי לרוטציה, כחול לבן הפרו את ההסכמות על המינויים". גנץ: "יותר שקרים ממילים. נתניהו מוציא אותנו לבחירות רק כדי שהוא לא יכנס לבית משפט"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שלישי) בהצהרה לתקשורת כי "אני לא רציתי בחירות, הליכוד לא רצה בחירות, הצבענו פעם אחר פעם נגד בחירות – כולל אתמול בלילה. לצערי גנץ חזר בו מהסיכומים בינינו וזה גורר את המדינה לבחירות. זה קרה בגלל מאבק פנימי במפלגה שלו. הוא חזר בו בגלל ההתעקשות שלו לתת לניסנקורן לקדם דיקטטורה של פקידי השמאל שרומסים את רצון הציבור. אנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות".

"אם כופים עלינו בחירות אני מבטיח לכם שננצח. הליכוד יביא ניצחון ענק בבחירות משתי סיבות: הראשונה, רוב אזרחי ישראל רואים את המנהיגות וההישגים האדירים שלנו. אנחנו מביאים מיליוני חיסונים, מביאים הסכמי שלום היסטוריים, בולמים את האיום האיראני, הופכים את ישראל לאחת הכלכלות המובילות בעולם".

"הסיבה השנייה שננצח היא שההחלטה בבחירות האלה היא ברורה: זאת או ממשלה שתלויה בלפיד ובשמאל, או ממשלת ימין-על-מלא. זאת הבחירה. יש הרבה פוליטיקאים, כל אחד מהם טוען לכתר וטוען שיש לו ניסיון ויכולת להיות ראש ממשלה. רק אתם תשפטו מי מהם פוליטיקאי ומי מהם מנהיג. אבל דבר אחד ברור: אף אחד מהפוליטיקאים האלה לא יוכל להרכיב ממשלה בלי לפיד והשמאל. הם יכולים לתת הרבה הצהרות ״ימניות״, אבל אין להם דרך אחרת להרכיב ממשלה בלי לפיד ומפלגות השמאל. הדרך היחידה להביא ממשלת ימין על-מלא בלי השמאל, הדרך היחידה להגשים את כל החלומות של הימין, זה להצביע לליכוד – רק לליכוד", דברי נתניהו.

נתניהו טען כי במסגרת המו"מ עם כחול לבן, הוא הסכים לקיים את הרוטציה בזמנה, מבלי יכולת להתחמק מכך: "הם הקימו ממשלה בתוך ממשלה, והרעיון של הרוטציה היה שכל אחד יכבד את הצד שלו. הם לא קיבלו את הצד שלהם. בגלל גודל השעה הסכמתי לרוטציה. הייתה הסכמה והיא לא כובדה על ידיהם".

הוא החל את דבריו בהתייחסות מדינית: "אנחנו משנים בחודשים האחרונים את ההיסטוריה. רק היום טיסת ישראייר יצאה למרוקו עם משלחת ישראלית-אמריקנית, וביחד עם בכירי משרד הבריאות שוחחתי עם מנכ"לי חברות החיסונים הגדולות שבעקבותיהן ישראל יכולה להיות בין המדינות הראשונות שיוצאות ממשבר הקורונה".

בהתייחסות לקורונה אמר: "אני לא יכול למסור את הפרטים המדויקים אבל אני יכול לומר שבעקבות השיחות ובעקבות המאמצים ישראל יכולה בפירוש להיות בין הראשונות שיצאו מהקורונה. בנוסף שוחננו ארוכות על סכנת המוטציה שמתפשטת במהירות בכל העולם".

"כמו בכל העולם, אנחנו רואים עלייה חדה בתחלואה. אני מצפה מכחול לבן לקבל את ההחלטות הנכונות לטובת הבריאות של אזרחי ישראל, למרות הבחירות". בעניין הסגר השלישי אמר רה"מ כי "אני יודע שיש קשיים. עצמאים ובעלי חנויות, אני יודע ומקבל את זה. אבל רק אנחנו יודעים איך לטפל בהם. הבאנו הרבה תכניות סיוע ונביא עוד תכניות סיוע בקרוב. אני מקווה שכחול לבן לא יבלמו אותם מתוך שיקולים פוליטיים".

ניסנקורן: "יותר שקרים ממילים"

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב: "יותר שקרים ממילים. נתניהו מוציא אותנו לבחירות רק כדי שהוא לא יכנס לבית משפט – כל גרסא אחרת, היא או טריק, או שטיק. נכנסנו לממשלה כדי להגן על הדמוקרטיה, כל נאום כזה רק מחזק את חשיבות המהלך". מכחול לבן נמסר בתגובה: "נאשם בפלילים עם 3 כתבי אישום גורר את המדינה ל-4 מערכות בחירות. אם לא היה משפט, היה תקציב ולא היו בחירות".

שר המשפטים אבי ניסנקורן צייץ בתגובה: "שומע את דברי ההסתה השקריים של נתניהו נגד עובדי ציבור, נאמני שלטון החוק, ותוהה: מאיפה צמחה הטינה האישית שלו למערכת המשפט ולמה היא צצה דווקא בשנה האחרונה? מופע האימים הזה חייב להסתיים". ח"כ אסף זמיר: "‏רואה את נתניהו משקר ומסית בלי חשבון. הוא חשב שהוא יוכל להונות את כל העולם כל הזמן. אבל אי אפשר. האמת סופה לנצח".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד בתגובה להצהרת ראש הממשלה: "מסכים עם נתניהו ב-100 אחוז. יש עתיד חייבת להיות המפלגה המובילה להחלפת השלטון אחרת נקבל אחרי הבחירות עוד ממשלת שחיתות של נתניהו". יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ הגיב: "‏הנאשם עכשיו: ״הולכים לבחירות בגלל דיקטטורה של פקידי השמאל". ‏לא ביבי – הולכים לבחירות כי אתה מושחת, מסית ורמאי.‏ לך, לך כבר".

צילומים: Yonatan Sindel/Flash90

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture