Official White House Photo by Shealah Craighead

רגע לפני סיום הכהונה: טראמפ העניק שורה של חנינות בהם לאביו של קושנר

נשיא ארה"ב, שניצל את הזכות שמוענקת בחוקה רק לנשיא, כבר העניק אתמול חנינה ל-15 בני אדם נוספים. הנשיא העניק חנינה בין היתר לאביו של ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של הנשיא. עוד חנינה הוענקה על ידי טראמפ לפול מנפורט בן ה-71, ששימש בעבר כמנהל הקמפיין שלו

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שבועות ספורים לפני סיום כהונתו כנשיא ארה"ב, החליט דונלד טראמפ לנצל את זכותו והודיע על הענקת שורת חנינות נשיאותיות לכמה ממקורביו. הלילה (בין רביעי לחמישי) חנן הנשיא 26 אנשים, בהם איש הנדל"ן צ'ארלס קושנר, אביו של ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של הנשיא. עוד חנינה הוענקה על ידי טראמפ לפול מנפורט בן ה-71, ששימש בעבר כמנהל הקמפיין שלו.

טראמפ, שניצל את הזכות שמוענקת בחוקה רק לנשיא, כבר העניק אתמול חנינה ל-15 בני אדם נוספים, ועל פי ההערכה צפויות חנינות נוספות לקראת תום כהונתו של טראמפ ב-20 בינואר. טראמפ הודיע על החנינות מיד לאחר שהגיע לפאלם ביץ' שבפלורידה לתקופת החגים, כשאיתו במטוס הנשיאותי "אייר פורס 1" הגיע גם ג'ארד קושנר.

קושנר האב נידון ב-2004 לשנתיים מאסר בגין אישומים שכללו העלמת מס, שיבוש עדויות ותרומת כסף באופן בלתי חוקי. חנינה נוספת תינתן למקורבו של הנשיא פול מנפורט, ששימש בעבר כמנהל הקמפיין של הנשיא וכיום מרצה מאסר בגין חלקו בפרשת המעורבות הרוסית בבחירות לנשיאות בשנת 2016, לאחר שהורשע בהונאת מס, הונאת בנקים והלבנת הון. מקורב נוסף לנשיא שזכה לחנינה הוא יועצו הפוליטי, רוג'ר סטון, שגם נגדו הוגש כתב אישום בפרשת המעורבות הרוסית בבחירות.

מנפורט בן ה-71 היה בין הראשונים במעגל הפנימי של טראמפ שהתמודד עם ההאשמות של מולר כחלק מהבדיקה שלו את המעורבות הרוסית ב-2016. מנפורט עבד בקמפיין של טראמפ במשך חמישה חודשים ב-2016 . ב-2018 טראמפ כינה אותו "איש אמיץ" על כך שלא שיתף פעולה עם הרשויות הפדרליות. בהצהרה שהעביר עורך דינו, מנפורט הביע היום את הערכתו כלפיי טראמפ. "אדוני הנשיא, משפחתי ואני מודים לך על החנינה הנשיאותית שהענקת לי. מילים אינן יכולות להביע עד כמה אנו אסירי תודה", אמר.

יצוין כי חנינה מעניקה בפועל מחילה משפטית מלאה על פשע פדרלי ומבטלת עונש מאסר שנותר, מאסר על תנאי או קנסות שלא שולמו. זה גם משחרר את האדם שקיבל חנינה מהשלכות אפשריות של העבירה שביצע, כמו מניעה להצביע בבחירות, להתמודד על תפקיד ציבורי או להחזיק אקדח.

כזכור, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ העניק הלילה אמש 15 חנינות, בהן לחברי הקונגרס לשעבר דאנקן האנטר וכריס קולינס שהורשעו בהונאת מסחר ושימוש לרעה בכספי בחירות, וליועצו לשעבר ג'ורג' פפדופולוס ולאלכס ואן דר זוואן, שמסרו עדות שקר במסגרת חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות ב-2016. על פי הדיווחים נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ המתיק את עונשם של חמישה אזרחים נוספים. הצעד מגיע ברקע דיווחים על כך שהנשיא שוקל הענקת חנינות למקורביו בימים האחרונים לכהונתו.

פפדופולוס הורשע בכך שמסר עדות שקר לסוכני FBI במהלך החקירה בנוגע למעורבות הרוסית בבחירות 2016.במהלך החקירה נגד פפדופולוס כינה התובע רוברט מולר את החשדות נגדו כ"חמורים ורציניים". בהודעת החנינה מטעמו של טראמפ נמסר על הפרשה כי "מולר הכפיש אנשים רבים".

ברי הקונגרס להם הוענקה החנינה הם כריס קולינס מניו יורק ודאנקן האנטר מקליפורניה, שניהם היו מהראשונים להביע את תמיכתם הפומבית בטראמפ עת הכריז על כוונתו לרוץ לנשיאות ארה"ב. על קולינס נגזרו שנתיים וחודשיים מאסר לאחר שהודה כי עזר לבנו ולאחרים להימנע מהפסד של 800 אלף דולרים בבורסה האמריקנית אחרי שגילה להם בצורה בלתי חוקית על כישלונו של ניסוי שערכה חברת תרופות קטנה.

אדם נוסף שזכה הלילה לחנינה מטעמו של הנשיא טראמפ הוא עורך הדין אלכס ואן דר זוואן, אשר הורשע אף הוא במסירת עדות שקר לחוקרי פרשת המעורבות הרוסית בבחירות. פפדופולוס וואן דר זוואן ריצו עד כה חלק מתקופת מאסרם בבית הסוהר. בין האנשים האחרים אשר זכו לחנינה גם מספר קבלנים שהורשעו במעשי אלימות ורצח בעיראק בשנת 2007.

נציג בית הנבחרים האמריקני, אדם שיף הדמוקרטי, תקף את הנשיא בשל החנינות שהעניק, באומרו כי טראמפ מנצל את הכוח שבידיו: "טראמפ מחלק חנינות לא על בסיס חרטה או צדק, אלא כדי לגמול לחבריו ולבני בריתו הפוליטיים, כדי להגן על אלה ששיקרו על מנת להגן עליו, כדי להעניק מחסה לאשמים בהריגתם של אזרחים וכדי לחתור תחת החקירה שחשפה עוולות גדולות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יישר כחך טראמפ!
נכנסת לדפי ההיסטוריה היהודיים – בצד החיובי כמובן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture