"בישראל ישנה התלהבות": נתניהו שוחח עם מלך מרוקו לראשונה אחרי ההסכם

לראשונה מאז ההודעה על כינון היחסים מחדש, שוחח ראש הממשלה עם מלך מרוקו מוחמד השישי. נתניהו הזמין אותו לבקר בישראל, וסיכם עמו על המנגנונים ליישום ההסכמים. המלך ציין לחיוב את הקשר עם הקהילה היהודית בממלכה, אך הבהיר: "עמדתנו ביחסים לפלסטינים לא השתנתה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אתמול (שישי) בטלפון עם מלך מרוקו מוחמד השישי – כך נמסר הערב (מוצאי שבת) מלשכת ראש הממשלה. על פי ההודעה, המנהיגים בירכו זה את זה על חידוש היחסים בין המדינות, החתימה על ההצהרה המשותפת ביחד עם ארצות הברית ועל ההסכמים בין שתי המדינות. כמו כן, נקבעו התהליכים והמנגנונים ליישום ההסכמים.

עוד נמסר כי השיחה הייתה "חמה וידידותית" והתנהלה בצרפתית, אנגלית עברית וערבית. ראש הממשלה נתניהו הזמין את המלך לביקור בישראל. המלך ציין את הקשר "האמיץ והחם" עם יהודי מרוקו ויוצאי מרוקו בישראל וראש הממשלה אמר שב"ישראל כולה ישנה התלהבות רבה מהשלום בין המדינות". נתניהו הודה למלך מרוקו על אירוח המשלחת הישראלית בראשות היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת.

בהצהרה שפרסמה מרוקו על השיחה, נכתב כי המלך הדגיש במהלכה את "היחסים הקרובים בין הקהילה היהודית של מרוקו והמונרכיה". עוד נמסר מרבאט, כי המלך הבהיר בפני נתניהו בשיחה כי עמדת מרוקו ביחס לסוגיה הפלסטינית "נותרה ללא שינוי", וכי הממלכה "קוראת לקידום פתרון שתי המדינות ולשמירה על האופי המיוחד של ירושלים כעיר של שלושת הדתות".

השיחה בין השניים באה אחרי שביום שלישי האחרון נחתמו בארמון המלך המרוקאי הסכמי הנורמליזציה בין שתי המדינות. ההסכמים נחתמו במעמד חברי המשלחת האמריקנית-ישראלית שהמריאה למרוקו בטיסה ישירה של אל על ביום שלישי לבירת מרוקו רבאט. מרוקו הצטרפה בכך לאיחוד האמירויות, בחריין וסודאן וכוננה יחסים דיפלומטיים עם ישראל.

ראש המל"ל מאיר בן שבת אמר במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה בבית ההארחה הרשמי של מלך מרוקו: "אני מעביר את ברכת ראש הממשלה למלך מרוקו. הקשר והגשר לשלום בין המלך ליהודים ידוע". בהמשך הזכיר את העובדה כי הוריו נולדו במדינה: "הם גדלו פה. מי שנולד בארץ כמוני גדל על הסיפורים שלהם. אין גבול לשיתופי הפעולה. אפשר לשנות את האזור לטובת שני העמים".

במהלך הביקור נחתמה הצהרה משותפת על כינון היחסים בין ישראל למרוקו; נציגות רשמית תיפתח בישראל בתוך כשבועיים. מפגש מסכם של הביקור התקיים אמש בחצות בהשתתפות ראש המל״ל מאיר בן-שבת, היועץ הבכיר לנשיא ארה"ב ג'ארד קושנר, שר החוץ המרוקני נאצר בוריטה ויועצו של מלך מרוקו פואד אלהימה.

במהלך הביקור נפגש ראש המל"ל בן-שבת עם מלך מרוקו מוחמד השישי, אותו הזמין בשם ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור בארץ. כמו כן, נועד ראש המל"ל עם שר החוץ המרוקני נאצר בוריטה ועם יועצו הבכיר של המלך פואד אלהימה. בנוסף, נחתמו ארבעה הסכמי שת"פ ומזכרי הבנות בין ישראל למרוקו בנושאי תעופה אזרחית, פטור מוויזות למחזיקי דרכונים רשמיים, מים והגנה על השקעות. כמו כן, סוכם כי נציגות רשמית מטעם מרוקו תיפתח בישראל בתוך כשבועיים.

 

ראש המל"ל וקושנר נפגשו עם מלך מרוקו – נציגויות רשמיות ייפתחו בתוך כשבועיים

"סלאם עליכום": המשלחת המשותפת נחתה בבירת מרוקו – נתניהו התקשר • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture