Yonatan Sindel/Flash90

עם לפידים ומדורות על הכביש: מפגינים חסמו את הכניסה למעון רה"מ

עשרות מוחים הקדימו את ההפגנה השבועית בירושלים והפתיעו את המשטרה שלא הספיקה להיערך במקום. מאות מפגינים התכנסו גם בגשרים, בצמתים ובמעון הפרטי בקיסריה. כמה מאות מפגינים הגיעו סמוך למעונו של נתניהו ברחוב בלפור בירושלים עם לפידים, ובמקום התפתח עימות

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

אלפים מפגינים הערב (מוצאי שבת) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית בסמוך למעונו בירושלים. במקביל, מאות מוחים גם ליד בית משפחת נתניהו בקיסריה.

במהלך ההפגנה עימותים פרצו בין שוטרים למפגינים שהקדימו את הגעתם למוקד ההפגנה בבירה, כשחלק מהם נושאים לפידים ואף הדליקו מדורות על הכביש בסמוך למעון ראש הממשלה. שלושה מהמפגינים נעצרו בסמוך לכיכר פריז, לאחר שהתעמתו עם שוטרים במקום. המשטרה פינתה בכוח את המפגינים אל מעבר למחסום שמוצב בכל שבת.

שלושה מפגינים נעצרו סמוך לכיכר פריז לאחר שהתעמתו עם שוטרים. צוותי כיבוי והצלה שהוזעקו למקום כיבו את האש. בזמן המאמץ של המשטרה להפוך את השטח סביב המעון לסטרילי מפגין אחד נפצע וטופל על ידי חובש.

המוחים, שהניפו שלט עם הכיתוב "מצור על בלפור", התיישבו על הכביש וחסמו את הרחובות עזה ובן מימון, כך שעיכבו גם את הכבאית שהגיעה לאזור. שוטרים שהגיעו למתחם ניסו להדוף את המפגינים ולפזרם בכוח מהרחוב – כשעל כל מפגין שפונה הוקצו ארבעה שוטרים שהחזיקו אותו מהידיים והרגליים. המשטרה כיבתה את המדורה וגם המכת"זית נראתה באזור.

בנוסף, המשטרה עיכבה לחקירה קטין בן 17, תושב פרדס חנה בחשד לתקיפת מפגינים לפני זמן קצר בצומת גבעת עדה. בתום החקירה ובהתאם לחומר הראיות בתיק יוחלט האם לקיים דיון בעניינו הערב בבימ"ש חיפה בבקשה להאריך את מעצרו.

בעקבות ההפגנות שהתקיימו עד כה והצפי להפגנה המרכזית שתתקים מאוחר יותר, כוחות המשטרה פרוסים באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים וזאת לדבריהם "על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על בטחון הציבור, הסדר הציבורי ובריאות הציבור". מהמשטרה נמסר כי התנועה נחסמה ברחובות בן מימון, עזה, כיכר פריז, אגרון, קינג ג'ורג' וקרן היסוד.

גם השבוע תקיים תנועת "הדגלים השחורים" הפגנות בעשרות גשרים וצמתים, ומאוחר יותר תוביל יחד עם תנועת "חקירה עכשיו" צעדה מגשר המיתרים להפגנה המרכזית בבלפור. "השבוע האחרון הוכיח עד כמה המחאה דרמטית לשמירת ישראל כמדינה דמוקרטית", מסרו "הדגלים השחורים".

"המחאה חסרת התקדים היא עדות עד כמה אזרחי ואזרחיות המדינה אוהבים את המדינה ומוכנים להקריב עבורה. תחת קמפיין עצום של אלימות, הסתה, איומים והפחדות – יצאנו שבוע אחר שבוע בידיעה שננצח. נמשיך עד שנבטיח את קיומה של ישראל כדמוקרטיה".

אליעד שרגא, יו"ר התנועה לאיכות השלטון שהפגין בקיסריה, אמר כי "השבוע יצא המרצע מהשק, אמר אלקין, האדם הכי מקורב לנתניהו, כי הוא גורר אותנו לבחירות רביעיות בגלל רצונו לבחור יועץ משפטי. בוקר טוב מר אלקין, סוף כל סוף אתה מבין שבן אדם כזה יעשה הכל. ראינו בעובדה איזו מאפיה מאורגנת יש שם. גם בתוך הליכוד הבינו שיש גבול לרמיסת הערכים והנורמות שגדלנו עליהם".

שרגא הוסיף כי "לצערי נתניהו גורר אותנו לסגר על לא עוול בכפנו, אנחנו לא מעניינים אותו ולא הכלכלה, אלא שלא יפגינו מולו ושלקראת מרץ כולם יגיעו מחוסנים ומרופדים בכדי להצביע לו. אבל נתניהו לא יודע שהוא יפגוש אותנו בחודש הקרוב באלפים וברבבות, נבוא לפה ולבלפור כל שבוע".

מהמשטרה נמסר כי "המפגינים הפרו את הסדר תוך התעמתות עם כוחות המשטרה במקום". למקום הגיעו גם כוחות כיבוי אש שכיבו את המדורות שהציתו המפגינים, שניסו לחסום אותם מלהגיע למקום.

מארגון "קריים מיניסטר" שמארגן את ההפגנה נמסר: "המחאה הפילה את הממשלה הרעה והכושלת והיא זו שתביא להפלת הנאשם שחטף את המדינה ומתנהל כראש ארגון פשע. ביבי, בקרוב מאוד יוסר הווילון וישראל תתנקה מהסיאוב והשחיתות שלך. לא הסגר ולא ההכרזה על בחירות יעצרו אותנו. נגיע אליך הכי קרוב, ולא רק בשבתות. נבוא אליך מכל כיוון. נסגור עליך עד שתלך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture