Tomer Neuberg/Flash90

גנץ סיכם עם ח"כ אסף זמיר: לא יכלל ברשימת כחול לבן בבחירות הקרובות

יו"ר כחול לבן הודיע אחרי פגישה עם זמיר כי "בתום שיחה אישית, סיכמו כי לא יכלל ברשימת כחול לבן בבחירות הקרובות". השר לשעבר הגיב: "‏היום זימן אותי גנץ לפגישה בה הודיע לי כי בעקבות הצבעתי בשבוע שעבר לא אכלל ברשימת כחולבן לכנסת. אינני מתחרט ואני שלם עם הצבעתי"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה החליפי ויושב ראש כחול לבן בני גנץ נפגש עם חבר מפלגתו אסף זמיר והודיע לו שלא יהיה חלק מרשימת כחול לבן בבחירות הקרובות. בהודעה שהוציאו בסיעת כחול לבן, נכתב: "יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ נפגש עם ח"כ אסף זמיר ובתום שיחה אישית, סיכמו כי לא יכלל ברשימת כחול לבן בבחירות הקרובות. גנץ איחל לזמיר הצלחה בהמשך דרכו".

חבר הכנסת אסף זמיר כתב מיד לאחר ההחלטה: "‏היום זימן אותי בני גנץ לפגישה בה הודיע לי כי בעקבות הצבעתי בשבוע שעבר לא אכלל ברשימת כחולבן לכנסת. אינני מתחרט ואני שלם עם הצבעתי. נפרדנו כידידים והודיתי לו על האמון שנתן בי עד כה והפצרתי בו לעשות כל שצריך כדי שהמרכז שמאל יגיע מאוחד לבחירות במבנה שיאפשר התמודדות על השלטון".

מוקדם יותר היום (ראשון) הטיל ח"כ אסף זמיר ספק במידת התאמתו של גנץ, להיות ראש הממשלה בעת הזו. בריאיון ל'כאן רשת ב' אמר כי "אני חושב שאנחנו בנקודת זמן שבה נצטרך לבחון מי מבין האלטרנטיבות הוא בעל הסיכויים הגבוהים ביותר ונלך מאחוריו".

כאשר נשאל אם בניתוח שלו בני גנץ הוא אינו האיש? השיב זמיר: "כשאני מסתכל כרגע על המצב הפוליטי, אני חושב שבסיבוב הזה, בנקודה הזו, זה לא בטוח יקרה, לא בטוח שזה המצב". ח"כ זמיר מתח ביקורת על הנעשה במפלגתו: "יש אנשים בכחול לבן שברמה האישית אני לא אתמודד איתם יותר באותה מסגרת. לא תמצא אותי שוב בתוך ערבוב כזה שלא יודע לאן הוא הולך".

הקרע בין גנץ לזמיר הגיע לשיאו לפני כשבוע, כאשר זמיר לקח חלק במהלך שהביא לפיזור הכנסת, בניגוד לעמדתה הרשמית של מפלגת כחול לבן. באותו ערב, שזכה לכינוי "ליל החניונים", ארבעה ח"כים מכחול לבן, בהם אסף זמיר, מיקי חיימוביץ', רם שפע ומיכל קוטלר וונש, הודיעו כי לא יתמכו בפשרה עם הליכוד.

הפגישה עם זמיר מגיעה כחלק מההיערכות של גנץ לקראת קמפיין הבחירות החדש של המפלגה, וברקע משבר פנימי גדול במפלגה מאז פיזור הכנסת. יו"ר כחול לבן צפוי לקיים היום רצף פגישות, עם חברים נוספים במפלגתו. גנץ שהה בבידוד מאז יום שני האחרון, וקיים שיחות והתייעצויות עם מקורביו, בהן החליט להתמודד בראשות כחול לבן גם בבחירות הבאות.

זמיר נבחר לכנסת ברשימת כחול לבן אחרי שבשנים 2018-2008 כיהן במועצת העיר תל אביב ובמהלכן שימש בין היתר כסגן ראש העיר וממלא מקומו. בבחירות 2018 הפסיד בהתמודדות מול רון חולדאי על ראשות העיר. עם השבעת ממשלת האחדות מונה לשר התיירות, והתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי. באוקטובר התפטר מהממשלה וחזר לכנסת, תוך שהוא מותח ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כזכור, לפני כחודש וחצי הגיש שר התיירות לשעבר מכתב התפטרות מהממשלה, שהגיעה בעקבות התנהלות ממשלת האחדות. במעמד זה, אמר אז: "ניסיתי להכיל את המתח בין השאיפה העמוקה לסיים את שלטון נתניהו לבין הניסיון, שבעיני נכפה עלינו לאור תוצאות הבחירות השלישיות, לאזן אותו מבפנים בממשלת רוטציה פריטטית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture