Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שעזב את כחול לבן: אסף זמיר – "דיברתי כמעט עם כולם, כולל עם חולדאי"

הח"כ שעזב את כחול לבן הפציר בראשי המפלגות בגוש המרכז-שמאל להתאחד: "המחנה שלנו נמצא במצב לא טוב, יש שמאלנים שמצביעים למפלגות ימין בסקרים. הכל צריך לקרות מהר, אנשים צריכים לצאת מהסרט שהם חיים בו ולהבין שלא כל החלומות יכולים להתגשם"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ח"כ אסף זמיר התייחס הבוקר (שלישי) לעתידו הפוליטי לאחר שבני גנץ, יו"ר כחול לבן, הדיח אותו מרשימת המפלגה, ולעתיד גוש המרכז-שמאל בבחירות הקרובות.

בראיון שהעניק ל'גל"צ' אמר ח"כ אסף זמיר, "אינני יודע לאן מועדות פניי. דיברתי כמעט עם כולם, כולל עם חולדאי", ובכך נתן רמז להתאחדות עם יריבו הפוליטי לשעבר, כשהתמודדו על ראשות העיר תל אביב.

עוד הפציר בראשי המפלגות בגוש המרכז-שמאל להתאחד: "המחנה שלנו נמצא במצב לא טוב, יש שמאלנים שמצביעים למפלגות ימין בסקרים. הכל צריך לקרות מהר, אנשים צריכים לצאת מהסרט שהם חיים בו ולהבין שלא כל החלומות יכולים להתגשם".

ח"כ אסף זמיר הוסיף כי "יש ארבעה אנשים שעומדים בראש יוזמות במחנה המרכז-שמאל, כולם ראויים אבל אף אחד לא שובר שוויון. צריך לעשות סקר ולבדוק מי הכי מתאים לעמוד בראש".

כזכור, אמש דווח כי ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי יודיע הערב על כניסתו למערכת הפוליטית הארצית ועל הקמת מפלגה חדשה, שתתמודד בבחירות 2021. לדברי חולדאי, "מאות אלפי ישראלים מרגישים שאין להם בית במערכת הפוליטית הנוכחית. נרים להם את הראש ונחזיר להם את התקווה. לאחר שחברו אלי מספר אישים מרכזיים בציבוריות הישראלית, הגיע הזמן להציג אלטרנטיבה ברורה".

לאחרונה, החל חולדאי בהיערכויות לקראת הקמת מפלגה חדשה בראשותו וקיים שיחות עם גורמים פוליטיים במרכז-שמאל, בהם שר המשפטים אבי ניסנקורן, עפר שלח, השרה לשעבר ציפי לבני ודמויות נוספות. במערכת הפוליטית מעריכים כי חולדאי לא צפוי לעזוב את כסא ראש העיר בזמן מערכת הבחירות ורק אם ייבחר לתפקיד משמעותי הוא צפוי לפנות את מקומו בעירייה.

בסקר שפורסם אתמול ב'חדשות 12' נבדקה התפלגות ההצבעות אם חולדאי היה מצטרף למערכת הבחירות וחובר למפלגתו של שלח יחד עם מפלגת העבודה וניסנקורן. במצב כזה, אילו הבחירות היו נערכות אתמול, מפלגת השמאל החדשה עם חולדאי הייתה מקבלת 7 מנדטים, ויש עתיד-תל"ם מאבדת 2 מנדטים ועומדת על 14.

גורמים פוליטיים במחנה השמאל הציעו לניסנקורן להצטרף ל"עבודה החדשה" ולהוביל אותה בבחירות הקרובות, לאחר שהיו"ר הנוכחי עמיר פרץ כי לא יתמודד על ראשות המפלגה. גם שמו של חולדאי עלה בהתחלה כמועמד אפשרי לראשות העבודה, אך לבסוף הוא החליט להקים מפלגה חדשה.

חולדאי בן ה-76 נבחר לראשות עיריית תל אביב בשנת 1998, ומאז מכהן בתפקיד ברציפות. בשנת 2018 נבחר לתקופת כהונה חמישית, לאחר שניצח את יריבו אסף זמיר עם כ-46% מהקולות (לעומת 34% לזמיר). סיעתו, "תל אביב אחת" הגדילה את כוחה במועצת העיר לכ-7 מנדטים. במהלך שירותו הצבאי בחיל האוויר הגיע לדרגת תת אלוף, ובין השאר פיקד על בסיס חיל האוויר בחצרים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture