Amit Shabi/POOL

ביהמ"ש הורה: הפרקליטות תעביר את אישורי היועמ"ש לפתוח בחקירת נתניהו

עד כה התנגדה הפרקליטות למסור את האישורים. בית המשפט דחה את טענת הפרקליטות וקבע: "איננו מקבלים את עמדת המאשימה בעניין תיקי 1000, 2000 ו-4000. אנו סבורים כי עומדת לנאשם 1 הזכות הדיונית לקבלת האישורים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה לפרקליטות להעביר לידי עורכי דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו חומרי חקירה נוספים בעניינו. השופטים הורו להעביר את את אישורי היועץ המשפטי לממשלה לפתיחת החקירות בתיקים 1000 ,2000 ו-4000 בתוך שבעה ימים. עם זאת השופטים דחו שורה של בקשות נוספות בנוגע לחומרי החקירה.

סנגוריו של ראש הממשלה, עורכי הדין בעז בן צור ועמית חדד, פנו לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה להורות לפרקליטות למסור את אישורי היועץ המשפטי לממשלה לפתיחה לחקירות ראש הממשלה.

אישור זה נדרש מכוח חוק יסוד: הממשלה. עד כה התנגדה הפרקליטות למסור את האישורים. בית המשפט דחה את טענת הפרקליטות וקבע:
"איננו מקבלים את עמדת המאשימה בעניין תיקי 1000, 2000 ו-4000. אנו סבורים כי עומדת לנאשם 1 הזכות הדיונית לקבלת האישורים. אנו מורים למאשימה למסור להגנה את האישורים, בפורמט הקיים לגבי כל אחד מהם, בתוך 7 ימים".

עוד הורה בית המשפט לפרקליטות להעביר לצוות הגנה באופן מיידי כל חומר חקירה שלא נמסר לה או הועבר באופן חלקי בלבד בהתאם להחלטה שכבר התקבלה זה מכבר.

כזכור, סניגוריו של ראש הממשלה הגישו בקשה לביטול כתב אישום, לאחר שהתברר כי לא התקבל אישור של היועץ המשפטי לממשלה לפתיחת החקירות נגדו. פרקליטי נתניהו טוענים כי סעיף 17 לחוק יסוד הממשלה קובע כי לא ניתן לפתוח בחקירה פלילית הנוגעת לראש ממשלה מכהן אלא לאחר קבלת אישור של היועץ המשפטי לממשלה.

לדבריהם: זו דרישה חוקתית ומשמעות הפרתה שחקירת ראש הממשלה נפתחה בניגוד לדין. יצוין כי כבר חודשים ארוכים שסנגורי ראש הממשלה דורשים שהפרקליטות תציג להם את האישורים שנתן להם היועמ״ש לפתיחה בחקירה נגד ראש הממשלה – אך היא מתחמקת מלהציג אותם. המשמעות, רשויות האכיפה פתחו בחקירה נגד ראש ממשלה מכהן- בניגוד לדין ולחוק יסוד הממשלה, ולכן על פי החוק שיש לבטל את כתב האישום.

צוות פרקליטי נתניהו, בראשות עורכי הדין עמית חדד ובעז בן צור, מבקשים מבית המשפט לקיים דיון מוקדם ולהורות לפרקליטות "להציג את אישורי היועץ המשפטי לממשלה לביצוע בדיקות ופעולות חקירה ביחס לכל אחד מהאישומים נושא כתב האישום". בנוסף, עורכי הדין של ראש הממשלה נערכים לאפשרות כי בית המשפט לא ייענה לבקשתם לבטל לגמרי את כתב האישום ועל כן מבקשים מהשופטים שלכל הפחות יאסרו על הפרקליטות להשתמש בחומרים ובראיות שהושגו בטרם ניתנו אותם אישורים. אם תיענה הבקשה, מדובר בהחלטה דרמטית שכן חלק ארי מהראיות נגד נתניהו הושגו בדרך זו.

בתיק 2000, נטען כי האישור לפתוח בחקירה ניתן קרוב לשנה לאחר שכבר החלו "פעולות חקירה מהותיות", לרבות "חקירת עדים מסביבתו הקרובה ביותר של המבקש (נתניהו), ניסיון לגייס עדי מדינה, הוצאת צווי חיפוש וחדירה – לרבות צווי חדירה שנועדו לאפשר האזנה לשיחות שקיים המבקש עצמו (נתניהו), בעודו מכהן כראש ממשלת ישראל".

בתיק 4000, פרקליטי נתניהו טוענים כי "למעלה מ-250 ראיות, הנוגעות לליבת האישום, נאספו קודם שניתן אישורו הנטען של היועץ המשפטי לממשלה לפתיחה בחקירה". כשלושה חודשים לפני מתן האישור מצד מנדלבליט, בנובמבר 2017, נערכה למשל חדירה לתיבת דוא"ל של שאול אלוביץ' לצורך חיפוש הודעות שעניינן פניות ראש הממשלה או רעייתו לסיקור תקשורתי באתר "וואלה". לדברי פרקליטי נתניהו, "חיפוש זה לא רק שנעשה ללא אישור היועץ המשפטי לממשלה, אלא שהוא בוצע ללא צו חיפוש מתאים". לטענתם, צו החיפוש הראשון שהוצא בתיק

בבקשה נטען כי גם אם המחשב של אלוביץ' היה בידי המשטרה, במסגרת חקירה נפרדת (בזק-יס), נאסר היה עליה לערוך בו חיפוש לגבי תיק 4000, "אלא רק בהתאם לצו ספציפי וביחס לחשדות ספציפיים" – כפי שהמשטרה אכן עשתה בנוגע לטלפון הנייד של ארי הרו בתיק 2000.

פרקליטי רה"מ רומזים כי הפרקליטות מסרה גרסה לא נכונה לבית המשפט, כשטענה בחודש מאי האחרון כי מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, נחקר לראשונה בנוגע לחשדות נגד שלמה פילבר – בעוד בפועל פעולות החקירה נגעו לראש הממשלה במסגרת תיק 4000, בטרם ניתן האישור.

ישועה נחקר לא פחות משש פעמים בענייני תיק 4000 – בטרם אישר מנדלבליט לפתוח רשמית בחקירה. בסוף דצמבר 2017, למשל, כחודש לפני מתן האישור, כתב חוקר משטרה מזכר בו מצוין כי במסגרת פעולת חדירה לדואר האלקטרוני של ישועה, נעשה חיפוש להתכתבויות בין ישועה לאלוביצ'ים ואנשים נוספים ביניהם "יועצים נוספים של ראש הממשלה". כמו כן, מציין החוקר כי "ביצעתי חיפוש בתיבת האימייל של אילן ישועה למילים: מסוכן, הגדול, שרה, ביבי, בזק".

עוד עולה כי כבר בחודש נובמבר 2017 – כשלושה חודשים לפני האישור לפתיחה בחקירה – אספו חוקרי הרשות לניירות ערך כתבות הנוגעות לנתניהו ורעייתו באתר "וואלה". ברשימה הופיעו בעיקר כתבות הנוגעות לשרה נתניהו, למשל: "שרה נתניהו בבית ספר בלוד"; "שרה נתניהו בטקס לזכר חללי צוק איתן – בניכם הגיבורים של כולנו"; "בעזרת השף – ערב התרמה לקשישים" ועוד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תיק תפור לגמרי

הזוי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture