גנץ דורש מניסנקורן להתפטר מתפקידו – אשכנזי צפוי לפרוש מהפוליטיקה

דיווח: שר המשפטים החליט לעזוב אחרי שנודע לו על חיבור אפשרי בין כחול לבן לימינה, והתלבט בין ראש עיריית ת"א, יש עתיד והעבודה. בכיר כחול לבן ושר החוץ, גבי אשכנזי, צפוי להודיע ביממה הקרובה שהוא מתכוון לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ שוחח עם אבי ניסנקורן וביקש שיגיש את התפטרותו מתפקיד שר המשפטים – כך נמסר מלשכת גנץ. "ניסנקורן בחר בית פוליטי חדש ומשכך מצופה שיתפטר מתפקידו. תיק המשפטים הוא מהנכסים החשובים של כחול לבן לשמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק במדינת ישראל וכפי שפעלנו עד כה, נמשיך גם בהמשך", הסביר גנץ. על פי החוק, במקרה וניסנקורן יתפטר, גנץ יהפוך לשר המשפטים.

בתוך כך, בכיר כחול לבן ושר החוץ, גבי אשכנזי, צפוי להודיע ביממה הקרובה שהוא מתכוון לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים. על פי המסתמן, אשכנזי לא מתכוון להתמודד בבחירות הבאות לכנסת והוא צפוי לעזוב את כחול לבן, שגנץ צפוי להמשיך לעמוד בראשה. חברי הכנסת אסף זמיר ומיקי חיימוביץ' כבר הודיעו בתחילת השבוע כי יעזבו את המפלגה. הבוקר הודיעה חברת הכנסת מיכל קוטלר וונש שלא תתמודד בבחירות הקרובות מטעם כחול לבן.

מוקדם יותר היום הודיע ניסנקורן כי בכוונתו להצטרף למפלגה החדשה של חולדאי, עליה יכריז ראש העיר תל אביב בהצהרה שייתן בהמשך הערב. "נביא בשורה למאות אלפי ישראלים אשר מרגישים שאין להם בית פוליטי – ונעשה זאת במעשים ולא בדיבורים", אמר ניסנקורן. לפי ההודעה שמסר ניסנקורן, הוא הודיע על פרישתו מכחול לבן לגנץ, אולם בסביבת גנץ אמרו ששמע על כך מהתקשורת.

ב'וואלה' דווח כי מקורביו של ניסנקורן טוענים כי החליט לפרוש מכחול לבן בשל פערים אידאולוגיים עם גנץ והכיוון הימני שכחול לבן תופסת. לדבריהם, ניסנקורן קיים כמה שיחות עם שר הביטחון בסוף השבוע ובחן את האפשרות להמשיך להתמודד בכחול לבן, אך לאחר שנודע לו שגנץ בוחן חיבור עם מפלגת ימינה החליט לעזוב את המפלגה ולחבור לחולדאי.

ב'ווינט' דווח שניסנקורן טוען מצדו שהחליט לעזוב את כחול לבן ולהצטרף למפלגתו החדשה של חולדאי לאחר שגנץ החליט לחבור לימינה בראשותו של נפתלי בנט. בשיחות סגורות עם גורמים פוליטיים אמר ניסנקורן: "ביום חמישי הודעתי להם שאני שוקל את דרכי הפוליטית, אבל יום לאחר מכן דיברו איתי על חבירה לימינה של בנט. בעקבות ההחלטה הזו החלטתי שאני פורש מכחול לבן ועובר לדרך חדשה".

ב'ישראל היום' דווח כי ניסנקורן סירב להיות מס' 2 של יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד וככל הנראה יהיה מס' 2 של חולדאי והשניים ירכיבו ביחד את הרשימה. מלשכתו של לפיד נמסר בתגובה לפרסום: "אנחנו מאחלים לניסנקורן הרבה הצלחה בהמשך דרכו". גורם המעורה בפרטים סיפר כי שר המשפטים "התלבט רבות ועד הרגע האחרון. אך הבין בתקופה האחרונה שכחול לבן מתרחקת ממנו אידאולוגית. הוא איש מרכז שמאל והרגיש שהמפלגה הולכת למקום אחר שכבר לא מתכתב עם האידאולוגיה שלו"

מימינה נמסר בתגובה כי "לא מתנהל מו״מ עם כחול לבן. כראש הממשלה נפתלי בנט יביא את השינוי בישראל ויוביל את שיקום הכלכלה ההרוסה, ויזמין לממשלתו כל מפלגה ציונית שתניח זמנית בצד את המחלוקות. ניסנקורן מנסה לתרץ את זגזוגיו ואין לנו קשר לכך".

יו"ר כחול לבן בני גנץ יישא הערב הצהרה פומבית בשעה 20:00, לראשונה מאז פיזור הכנסת והיציאה לבחירות. גנץ קיים בימים האחרונים רצף שיחות עם חברי מפלגתו והחליט להמשיך להתמודד בראשות כחול לבן בבחירות, על אף המשבר הפנימי במפלגה. גנץ דחה את ההצהרה בימים האחרונים כמה פעמים, וכעת צפוי לשאת דברים במקביל או בסמוך להצהרה שזימן ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, שיכריז הערב על מפלגתו החדשה ועל התמודדותו בבחירות.

חולדאי יודיע הערב באופן רשמי על כניסתו לפוליטיקה הארצית ועל הקמת מפלגה חדשה, אליה רמז כי הצליח לגייס "אישים מרכזיים בציבוריות הישראלית". לאחרונה, החל חולדאי בהיערכויות לקראת הקמת מפלגה חדשה בראשותו וקיים שיחות עם גורמים פוליטיים במרכז-שמאל, בהם ניסנקורן, עפר שלח, השרה לשעבר ציפי לבני ודמויות נוספות.

"מאות אלפי ישראלים מרגישים שאין להם בית במערכת הפוליטית הנוכחית. נרים להם את הראש ונחזיר להם את התקווה. לאחר שחברו אליי מספר אישים מרכזיים בציבוריות הישראלית, הגיע הזמן להציג אלטרנטיבה ברורה", נמסר מטעם ראש עיריית תל אביב-יפו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture