ועדת גולדברג אישרה את מועמדותו של קובי שבתאי למפכ"ל המשטרה

לאחר שנתיים בה אין למשטרת ישראל מפכ"ל קבוע הודיע ועדת גולדברג לשר לביטחון הפנים כי אישרה את מועמדיו לתפקידי מפכ"ל המשטרה ונציבת שב"ס. אוחנה: "אני שמח שגם הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים מצאה את מועמדיי כראויים לתפקיד

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ועדת גולדברג הודיעה לפני זמן קצר לשר אוחנה כי אישרה את מועמדיו לתפקידי מפכ"ל המשטרה ונציבת שב"ס. השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה: "אני שמח שגם הוועדה המייעצת למינויים לתפקידים בכירים מצאה את מועמדיי, ניצב קובי שבתאי לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל וגונדר קטי פרי לתפקיד נציבת בתי הסוהר, כראויים לראשות הארגונים הביטחוניים החשובים".

אוחנה הוסיף: "אביא באופן מיידי הצעת מחליטים לאישורה של הממשלה בדבר המינויים ואני מצפה מכלל חברי הממשלה לאשרם ללא דיחוי". השר לבטחון הפנים הוסיף כי "לפתחו של המפכ"ל המיועד מונחות בעיות בוערות, קשות ודחופות לטיפול".

לפני כשבועיים הודיע השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה כי החליט להמליץ בפני ועדת גולדברג וממשלת ישראל על מינויו של מפקד מג"ב ניצב יעקב (קובי) שבתאי לתפקיד המפקח הכללי של משטרת ישראל ועל מינויה של גונדר קטי פרי לתפקיד נציבת שירות בתי הסוהר.

מלשכת אוחנה נמסר כי את החלטתו קיבל השר אוחנה לאחר שבחודשים האחרונים נפגש עם כל הניצבים המכהנים במשטרת ישראל ועם מספר ניצבים בדימוס, וכן כל הגונדרים המכהנים בשירות בתי הסוהר. ביממה האחרונה ערך השר אוחנה שיחות נוספות עם מספר מועמדים לתפקידים ובו הודה להם על נכונותם לשאת בתפקיד ועל שירותם המסור לאורך השנים למען ביטחון המדינה.

אוחנה אמר אחרי ההחלטה כי "הרעיון שעמד בבסיס החלטתי לגבי העומדים בראשות שני הארגונים הוא שמחד, אני סבור שלעומד בראש יש צורך בהיכרות מעמיקה עם הארגון וניסיון בתפקידים שונים, ומאידך – אני מאמין ששני הארגונים זקוקים לריענון ולשינוי. לכן, עשיתי כמיטב יכולתי לבחור מועמדים שיעמדו בשני התבחינים".

"לאחר תקופה ממושכת בה ראיינתי גונדרים, ניצבים וניצבים בדימוס ושקלתי בכובד ראש את התאמתם, הגעתי למסקנה כי ניצב קובי שבתאי וגונדר קטי פרי הם האנשים המתאימים לעמוד בראשות משטרת ישראל ונציבות שירות בתי הסוהר ולהוביל אותם למול האתגרים הקיימים ולבצע את השינויים הדרושים כדי לחזק את אמון הציבור במערכות אכיפת החוק".

במשרד לביטחון הפנים מציינים כי ניצב יעקב (קובי) שבתאי הוא קצין ערכי, יוזם, בעל נסיון עשיר ועטור צל"שים. הוא הוביל את החיל בתקופה הקשה והמאתגרת של אינתיפאדת הסכינים, במהלכה לוחמי ולוחמות משמר הגבול ניצבו בחזית לשמירה על שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל. משמר הגבול הפך תחת פיקודו לחיל המבוקש ביותר לשירות בקרב צעירות וצעירים בישראל, לפני כל היחידות הצה"ליות, וזאת באופן חסר תקדים. "כל האמור בצירוף חזונו למשטרת ישראל ותכונות אופיו הביאו אותי למסקנה שהוא האדם המתאים להוביל את המשטרה ולחזק את אמון הציבור בה", אמר אוחנה.

גונדר קטי פרי היא קצינה פורצת דרך, מנוסה, מקצועית וערכית. פרי היא אשת שטח שצמחה בשב"ס בשורה ארוכה של תפקידים עד אשר מונתה לתפקיד מפקדת מחוז דרום, החולש על תשעה בתי כלא ובהם אלפי כלואים, רבים מהם אסירים ביטחוניים, ותחת פיקודה כ-2,500 סוהרות וסוהרים. "פרי בעלת יכולות מרשימות ותפיסה ייחודית את הארגון והשפעתו הן על האסיר והן על החברה. כל אלה יחד עם תכניותה עבור שב"ס, שכנעו אותי שהיא האדם הנכון להצעיד את הארגון לעבר העתיד ולהעצים את חוסנו", אמר השר.

אוחנה הוסיף כי "אני מבקש להודות לניצב מוטי כהן ולגונדר אשר וקנין שנשאו בשנתיים האחרונות באחריות כממלאי המקום של ראשי הארגונים במשטרת ישראל ובנציבות שירות בתי הסוהר. בכוונתי לפעול על מנת ששניהם יזכו להכרה מלאה של התנאים על התקופה הארוכה בה כיהנו כמ"מ. הם ראויים לכך".

"ניצב מוטי כהן, שמאחוריו שנים רבות במשטרת ישראל במגוון תפקידים, הוא לא רק בן למשפחת שוטרים אלא שוטר בכל רמ"ח איבריו. הוא עמד כממלא מקום בראש הארגון בזמנים מאתגרים שכללו בין היתר שלוש מערכות בחירות, וכמובן האתגר הכי משמעותי של משטרת ישראל בשנה האחרונה – המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. הערכתי נתונה לו על הפעילות המאומצת, על לילות כימים שהשקיע במשטרת ישראל שנים ארוכות ובפרט בשנתיים האחרונות ועל הרבה עשייה חיובית שנעשתה במשטרה בשנים הללו".

"גונדר אשר וקנין, שהיכרותי עמו החלה לפני 25 שנים בזמן השירות הצבאי, נתן את כל כולו לשירות בתי הסוהר ופעל בנמרצות, בצניעות, בדרך ארץ ובחריצות רבה. הוא החזיק על כתפיו באחריות לארגון הכליאה הלאומי תוך שהוא מראה הן לסגל והן למוחזקים בשירות בתי הסוהר. גם הוא התמודד בתקופה זו עם האתגרים שמניתי, שלוש מערכות בחירות וכמובן המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, שבשירות בתי הסוהר נושא בחובו סכנה מיוחדת בגלל המאפיינים המיוחדים של צפיפות האוכלוסייה הסגורה באגפים. יש בי הערכה רבה על המסירות והשנים הרבות שהקדיש לשב"ס לאורך הקריירה ובשנתיים האחרונות בייחוד".

"בהזדמנות זו אני מבקש להודות לכל המועמדים שהביעו נכונות לשאת בתפקיד ולהמשיך ולתרום מניסיונם ומיכולותיהם למען המשימה החשובה של הבטחת שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל לצד חיזוק אמון הציבור בשני הגופים החשובים הללו. בהצלחה לקובי וקטי", חתם השר אוחנה.

ניצב יעקב (קובי) שבתאי, 56, נשוי ואב ל-3, התגייס לפני כ-30 שנה למשטרת ישראל כלוחם בימ"מ לאחר שהשתחרר מצה"ל כמ"פ בצנחנים. מאז שירת במגוון רחב של תפקידים ובהם מפקד תחנה ומפקד שני מרחבים בטרם מונה לתפקידו האחרון כמפקד משמר הגבול. במהלך שירותו נפצע מספר פעמים במהלך פעילויות מבצעיות, לאחריהן קיבל את עיטור המופת בשנת 1995 ואת עיטור האומץ בשנת 2004. שבתאי בעל תואר ראשון במנהל עסקים ותואר שני בחינוך.

גונדר קטי פרי, 56, נשואה ואם ל-3, התגייסה לשב"ס לפני כ-30 שנה ומאז שירתה בשורה רחבה של תפקידים בארגון ובהם קצינת מודיעין, מפקדת בבית מעצר, ראש מחלקת האסיר, ראש מנהל משאבי אנוש, סגנית מפקד מחוז מרכז וראש מנהלת תפני"ת (בג"צ תנאי המחיה) בטרם מונתה לתפקיד הבכיר של מפקדת מחוז דרום, והייתה לאישה הראשונה בתפקיד שטח מבצעי זה. פרי בעלת תואר ראשון ושני בלימודי אסלאם ומזרח תיכון, מחזיקה בתואר שני נוסף במדעי המדינה והיא גם בוגרת המכללה לביטחון לאומי.

ממשטרת ישראל נמסר כי היא "מברכת את ניצב יעקב (קובי) שבתאי על בחירתו לתפקיד המפקח הכללי הבא של משטרת ישראל. ההחלטה על מינוי מפכ״ל קבוע למשטרת ישראל הינה החלטה חשובה והכרחית בפרט בעת הזו, זאת בראש ובראשונה לעתיד המשטרה וחוסנה, וכפועל יוצא גם לעתידה וחוסנה של המדינה והחברה כולה".

דוברות שב"ס: "מ״מ נציב בתי הסוהר גונדר וקנין אשר, קציני וסוהרי שירות בתי הסוהר, מברכים את גונדר קטי פרי על בחירתה לתפקיד נציבת בתי הסוהר הבאה. ההחלטה על מינוי נציבה קבועה לשב"ס, שהיא פעם נוספת קצינה שצמחה מתוך שורות הארגון, מהשטח ומתוך תפקידי ליבת הסוהרות, הינה החלטה משמעותית וחשובה לשירות בתי הסוהר כארגון הכליאה הלאומי והמקצועי של מדינת ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture