Tomer Neuberg/Flash90

אשכנזי פורש מכחול לבן: "לוקח פסק זמן"; גנץ: "מכבד את ההחלטה"

שר החוץ שוחח עם גנץ והודיע לו כי אין בכוונתו להתמודד במערכת הבחירות הקרובה במסגרת כחול לבן: "אני לוקח פסק זמן ושוקל את המשך דרכי. אשאר בתפקידי במשרד החוץ ככל שאדרש". גנץ: "סייע רבות בבלימת תוכנית הסיפוח וקידום נורמליזציה"

שר החוץ גבי אשכנזי עדכן כי הוא שוחח השבוע עם יו"ר מפלגת כחול לבן ושר הביטחון, בני גנץ והודיע לו כי אין בכוונתו להמשיך ולהתמודד במערכת הבחירות הקרובה במסגרת כחול לבן.

אשכנז כתב: "כחול לבן הציבה אלטרנטיבה שלטונית לבנימין נתניהו והחלטנו להשפיע מבפנים מתוך שיקול של אחריות לאומית. כך פעלתי כל חיי וכך אמשיך לפעול. בכל מקום בו היה סיכון על המדינה או סיכון עליי – בחרתי לקחת את הסיכון עליי".

הוא הוסיף: "שינוי השיח מסיפוח השטחים, הוא שפתח את חלון ההזדמנויות להסכמי השלום ויחד מנענו כל ניסיון להרפתקאות מדיניות ומשפטיות. החלטתי כאמור, כי אין בכוונתי להמשיך ולהתמודד במערכת הבחירות הקרובות במסגרת כחול לבן וכי אני לוקח פסק זמן ושוקל את המשך דרכי. אשאר בתפקידי במשרד החוץ ככל שאדרש".

בסיום דבריו כתב: "הודיתי לידידי ושותפי לדרך, בני גנץ, ואיחלתי לו בהצלחה בהובלת המפלגה בבחירות הקרובות". יצוין כי אשכנזי סיכם עם גנץ שימשיך להחזיק בתפקיד שר החוץ עד להקמת הממשלה הבאה.

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ הגיב להחלטתו של אשכנזי: "אני מכבד את החלטתו של חברי שר החוץ אשכנזי ומודה לו מעומק הלב על השותפות בשנתיים האחרונות למען המדינה. אני וגבי מכירים שנים רבות והערכתי אליו רבה. גבי החזיר את משרד החוץ למקומו הטבעי כמשרד מוביל ומשפיע אחרי שנים של הפקרה, וסייע רבות בבלימת תוכנית הסיפוח וקידום נורמליזציה באזור, ואני בטוח שעוד יתרום רבות לציבוריות בישראל״.

בניגוד לשר המשפטים אבי ניסנקורן, ממנו גנץ דרש להתפטר, אשכנזי יישאר בתפקידו כשר החוץ עד להשבעת ממשלה חדשה. לשון ההודעה של אשכנזי על "פסק זמן" מאותתת שהוא משאיר דלת פתוחה להתמודדות במסגרת אחרת בבחירות הקרובות או בעתיד, במתכונת אחרת של כחול לבן. בימים האחרונים שקל עם מקורביו גם את האפשרות להקים גוף עצמאי שאיתו יפעל לחיבורים בגוש המרכז-שמאל.

מדובר במכה השנייה לכחול לבן בתוך יממה, שכן אתמול שר המשפטים אבי ניסנקורן הודיע על עזיבתו את המפלגה. "נביא בשורה למאות אלפי ישראלים אשר מרגישים שאין להם בית פוליטי – ונעשה זאת במעשים ולא בדיבורים", אמר השר. בעקבות כך, שוחח גנץ עם ניסנקורן וביקש שיגיש את התפטרותו מתפקיד שר המשפטים.

אשכנזי, הרמטכ"ל ה-19 של צה"ל, נכנס צורה רשמית לזירה הפוליטית לפני הבחירות שנערכו במרץ 2019. עם החלטתם של בני גנץ ויאיר לפיד על ריצה משותפת, הודיעו אז השניים כי אשכנזי יחבור אליהם ויוצב במקום הרביעי ברשימה המאוחדת. לאחר הבחירות באפריל 2020, כחול לבן פיצלה את השותפות עם יש עתיד, ואשכנזי מונה לתפקיד שר החוץ.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו