הכלכלן ירון זליכה הודיע על הקמת מפלגה: "אוביל את ישראל כשר האוצר לשגשוג"

זליכה, שהחל את דרכו הציבורית תחת נתניהו שמינה אותו כשר האוצר לחשב כללי, הכריז על הקמת "הכלכלית": "אם נסלק מהדרך את המונופולים וקבוצות הלחץ, וניפתח את הדרך לעסקים קטנים וזריזים, כמו גם לציבורים המודרים – לנשים, לחרדים ולערבים, אז, ורק אז, נוכל לטוס למעלה"

פרופ' ירון זליכה הכריז היום (רביעי) על הקמת "הכלכלית", מפלגה עצמאית בראשותו שתתמודד בבחירות הקרובות לכנסת העשרים וארבע. המפלגה, שתקדם סדר יום כלכלי-חברתי, חרטה על דגלה הורדת יוקר המחייה, פירוק המונופולים ומאבק בשחיתות השלטונית.

זליכה, מהכלכלנים המובילים בישראל, כיהן כחשב הכללי במשרד האוצר בין השנים 2003- 2007, תחת שר האוצר דאז בנימין נתניהו וראש הממשלה אריאל שרון ז"ל. בעשור האחרון הפך לאחד ממובילי ההתנגדות למדיניות הכלכלית-חברתית של נתניהו.

בסקר עומק שערכה המפלגה נתפס זליכה כמועמד המתאים ביותר לכהן כשר האוצר. עוד עולה מן הסקר כי כ- 70 אחוזים מהציבור הישראלי סבורים כי המשבר הכלכלי חברתי הוא הנושא החשוב ביותר שעל ממשלת ישראל להתמודד איתו.

את מעמד ההכרזה קיים זליכה בעסק בתל אביב, אחד ממאות אלפי העסקים שנפגעו השנה פגיעה אנושה. זליכה אמר: "כמי שהיה החשב הכללי של ישראל בעת המשבר הנורא בשנת 2003 לצד בנימין נתניהו, אני קובע באחריות מלאה: "ישראל בדרך לפשיטת רגל כלכלית".

"אמנם, משבר הקורונה הוא כוח עליון, אבל החורבן הכלכלי הוא כולו מעשה ידי אדם – תוצאה של מנהיגות כלכלית ח-ל-ש-ה; מנהיגות שנכנעה למונופולים ולקבוצות הלחץ, ואתם יודעים על חשבון מי? על חשבון הצעירים, השכירים והעצמאים. סדרת החלטות כלכליות מופקרות, שהתקבלו בממשלה בחודשים האחרונים מאיימות להמיט אסון על העתיד הכלכלי שלנו. הגעתי למסקנה, שאי אפשר עוד לשבת על הגדר. זה הזמן להפשיל שרוולים ולהתגייס למערכה. זה הזמן לפתוח דף חדש בכלכלה הישראלית".

זליכה הוסיף: " אני מתייצב כאן ומבקש את אמונכם. אני מכריז על הקמת מפלגה חדשה, שתיקרא המפלגה הכלכלית, ומטרתי היא אחת: להציל את מדינת ישראל מחורבן כלכלי ולהוביל אותה, כשר אוצר, לתקופה חדשה של שגשוג וצמיחה. אני יודע בדיוק מה נדרש כדי לחלץ את המדינה מהחורבן הכלכלי אליו היא גולשת. עשיתי את זה פעם אחת, ואדע לעשות זאת שוב. אני יודע איך לייצר מנועי צמיחה חזקים, שיניעו את הכלכלה שלנו קדימה, ומהר; אני יודע מה הן ההשקעות והרפורמות הנדרשות בחינוך, בבריאות ובתחבורה. ישראל היא האוצר שלנו, ואני מתחייב לשמור עליו".

זליכה ציין כי בימים הקרובים יציג את תכניתו לחילוץ המשק מהמשבר וליציאה לצמיחה אשר מימושה יהיה תנאי לכניסה לכל ממשלה. הוא התחייב כי לא יכהן תחת נאשם בפלילים: "כמו שנלחמתי בשחיתות של אולמרט, כמו שאני נלחם בשחיתות לכאורה של נתניהו, כך אמשיך להילחם בכל שחיתות אחרת. דמוקרטיה ושגשוג כלכלי לא הולכים יחד עם שחיתות".

זליכה תקף בחריפות את גדעון סער, נפתלי בנט ויאיר לפיד: "איפה היו כל אותן תקוות חדשות, שכעת נזכרו לחבוט בנתניהו?! איפה היה נפתלי בנט, כשר הכלכלה תחת נתניהו?! למה הוא לא העז לפרק אז, אפילו לא מונופול אחד, מתוך מאה המונופולים שבזזו את מעמד הביניים במשמרת שלו? מי הפריע לו אז לחתוך את הבירוקרטיה לעסקים הקטנים?".

"ותזכירו לי איפה היה גדעון סער, כשר החינוך תחת נתניהו?! למה הוא לא חתך את שכבות השומן במטה משרד החינוך, לטובת המנהלים והמורים שבחזית, ובעיקר לטובת התלמידים?! ולמה כשר הפנים, הוא בחר לסגור עסקים בשבת, במקום להפחית את הארנונה המטורפת שהם משלמים".

"ואיפה היה לפיד כשר האוצר תחת נתניהו?! למה הוא לא ביטל את הטבות המס לטייקונים, לטובת הורדת נטל המס לשכירים ולבעלי העסקים הקטנים?! מדוע הוא בחר להבעיר את שוק הדיור עם תכנית "מע"מ אפס" ההזויה שלו, במקום להוריד את המע"מ לכלל אזרחי ישראל?!
"איפה היו שלושת המוסקטרים הללו, כשבנימין נתניהו רקם עסקאות מלוכלכות עם מונופול בזק ועם מונופול הגז, במקום לפרק אותם, ולהוריד, את יוקר המחייה. האם האטריות המחוממות האלה הם התקווה שלנו".

עוד אמר זליכה: "אני יודע מי הם המונופולים, הטייקונים וקבוצות הלחץ, שחונקים את המשק, וסוחטים אותו על חשבון כולנו. אני מכיר את הגזלנים האלה בשמם הפרטי. הם היו כאן לפני הקורונה, והם המשיכו להתעשר עם הקורונה. אין לי שום אשליות: מונופול יישאר מונופול, טייקון יישאר טייקון. הם לא ישתנו, אבל המנהיגות הכלכלית שלנו חייבת להשתנות. אנחנו חייבים מנהיגות כלכלית נחושה, אמיצה, שיודעת מה היא רוצה! לא מתקפלת, לא מגמגמת, לא מתקרנפת. לא מנהיגות המתעוררת דקה לפני בחירות ונרדמת דקה אחריהן. אם נמשיך לבחור את אותם אנשים – נקבל בדיוק את אותן תוצאות".

"אם נסלק מהדרך את המונופולים וקבוצות הלחץ, וניפתח את הדרך לעסקים קטנים וזריזים, כמו גם לציבורים המודרים – לנשים, לחרדים ולערבים, אז, ורק אז, נוכל לטוס למעלה. הפער הזה, בין מה שקורה אצלנו לבין מה שיכול לקרות, נובע ממקור אחד בלבד: מנהיגות כלכלית מבולבלת, פחדנית, חלשה ונגועה בשיקולים זרים. ואת זה חייבים לשנות, עכשיו".

ח"כ משה ארבל הגיב להכרזת ירון זליכה על התמודדותו לכנסת ה-25: "כבוגר תואר ראשון ושני במשפטים באונו אני מברך על עזיבתו, המאוחרת, של ירון זליכה את הקריה האקדמית אונו. ההסתה והשקרים שהסית בפומבי כנגד הציבור החרדי לימדה שהוא לא ראוי לאמון של אלפי סטודנטים/ות חרדים/ות הלומדים/ות במקום".

הכתבות המעניינות ביותר

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל שונא חרדים חושב שהוא יהיה ראש ממשלה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו