Alex Kolomoisky/POOL

גנץ על עריקת ניסנקורן: "אני מרגיש את הדקירה בגב ואת הסיבוב של הסכין"

יו"ר כחול לבן בראיון ראשון אחר פיזור הכנסת: "יש סעיף אחד שאנחנו לא קיימנו בהסכם, בכך שלא הוקמה הוועדה לבחינת אופן המינויים".. על עתידו הפוליטי: "אני באתי למסע של עשור". על ההסכם עם האמירויות: "נתניהו פגע בביטחון המדינה". על אשכנזי: "הוא עזב לא בצורה של בגידה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ מתייחס להחלטת שר המשפטים היוצא אבי ניסנקורן לפרוש מכחול לבן ולחבור למפלגתו החדשה של רון חולדאי ומספר כי "אני לא הולך לחשוף את כל השיחה, אבל אמרתי לו, 'אבי, אני מבין שבחרת בית פוליטי חדש, אני לא יכול להגיד לך שאני לא מרגיש את הדקירה בגב ואת הסיבוב של הסכין, אבל אני מכבד את ההחלטה שלך'. אמרתי לו שאני מצפה שהוא יתפטר וזה הכל".

בראיון ל'ידיעות אחרונות' הודה גנץ לראשונה כי כחול לבן הפרה את ההסכם הקואליציוני, והאשים בכך את ניסנקורן. "יש סעיף אחד שאנחנו לא קיימנו בהסכם, בכך שלא הוקמה הוועדה לבחינת אופן המינויים", הוא מסביר. "וזה היה באחריותו של ניסנקורן. זה סעיף אחד ויחיד שבו הייתה הפרה של ההסכם מטעם כחול לבן".

"יכול להיות שזה חלק מהגורם למשבר, אבל אני אומר: זה הסעיף היחידי שבו כחול לבן הפרה את ההסכם. כל יתר הסעיפים, מלמעלה עד למטה, אלו הפרות של הליכוד: בתקנון הממשלה ועבודת הממשלה, במחויבות לשתף פעולה, בנושא התקציב, הכל הפרות בוטות של נתניהו ביחס להסכם מהיום הראשון. ולכן אני לא מגלגל את האשמה הזאת על ניסנקורן, ואני בכלל לא מתעסק איתו יותר. הוא בחר את הדרך שלו, אני מאחל לו בהצלחה".

הוא הוסיף כי "עזבו את הסיפור שאנשים בוחרים לספר. אין סיכום על חבירה ביני לבין ימינה, אין שיקול לחבור ביני לבין ימינה. כל מה שאני עושה עכשיו זה בונה את הכוח. יותר מזה, אני החלטתי – לא אבי ניסנקורן החליט, אני החלטתי – שאני לא מוותר לנתניהו בכל אחד מחמשת התנאים שלי". לדבריו, "נתניהו שומע את זה בשיחה מפורשת, אלה חמשת התנאים, או שתקבל את זה, או שתלך לבחירות, תחליט לבד".

עוד הוסיף לקראת הבחירות: "אני חושב שיש לי תמיכה גדולה, אני חושב שאני מייצג אלפים רבים – ולהערכתי מדובר במאות־אלפים, אני מקווה שזה יהיה מאות־אלפים רבים ולא מאות־אלפים מעטים, אני חושב שאני פה להרבה מאוד אנשים, שמה שהם מבקשים זה את הדבר הפשוט הזה: בן אדם עם רקע ביטחוני, עם רקע מדיני, עם אחריות לאומית, עם יושרה, עם גישה ממלכתית".

הוא הסביר את טענותו כי נתניה לא יהיה ראש הממשלה הבא: "כשאתם מסתכלים על החלוקה של ימין ושמאל, אז נתניהו ראש הממשלה הבא. אבל אם אתם מסתכלים על אנשים שכביכול מעדיפים שנתניהו לא יהיה ראש הממשלה, על פי אמירתם שלהם, אז יש סיכוי לכך שהוא לא יוכל להיות כתוצאה מזה שתהיה התחברות רוחבית גדולה מאוד. זו תהיה ממשלה מורכבת, ומהמון מפלגות קטנות".

עוד תקף את שותפו הנוכחי לממשלה: "אני חשפתי את פרצופו של נתניהו, אני הראשון אחרי 15 שנה שלא מאפשר לו להקים ממשלה לבדו – בסופו של דבר אני זה שגרם למחנה הזה להימצא במקום שבו הוא נמצא. בלעדיי, עם שחקנים אחרים, כל זה לא היה אפשרי".

על השאלה של גבי בר -חיים ויובל קרני האם היה בדיעבד חותם על ההסכם השיב: "זו שאלה מורכבת כי ברור שהוא רימה את אזרחי ישראל, אבל אני תמיד זוכר שמעבר לעניין הרוטציה, הממשלה השוויונית לקחה ממנו את היכולת לשלוט לבד במדינה בתקופה מהרגישות שהיו, גם בהיבטים המשפטיים של שמירה על הדמוקרטיה, גם בנושא הקורונה וגם בהיבטים ביטחוניים ומדיניים".

"לא תמצאו ראיון שבו אני אומר שאני מאמין שנתניהו יקיים את הרוטציה, אבל כפי שאמרתי בנאום שלי השבוע: אני חש שההסכם הזה הציל את מדינת ישראל ואני לא אומר זאת מהפה לחוץ. וגם אם זה הביא לפגיעה תדמיתית בי, כחול לבן מנעה פה אסון. הוא היה מבטל את המשפט שלו, לא היו פה הפגנות, מערכת הביטחון לא היתה משולבת בטיפול בקורונה והיו מבצעים סיפוח חד צדדי מסוכן. זו התוצאה של ההסכם. חשפתי את פניו של נתניהו ואני מאמין שהוא יוחלף".

גנץ הודה כי על טעויות שעה: ""הייתי צריך להתעקש במשא ומתן הקואליציוני על תיק האוצר. כך אזרחי ישראל לא היו נותרים ללא תקציב. עוד החלטה שהייתי מתקן, היא הדרך שבה הודעתי ליצחק אילן ז"ל על השינוי במיקומו ברשימת כחול לבן. התנצלתי בפניו לאחר מכן".

"אני חושב שמה שלמדתי על נתניהו הוא שאת מה שהוא לא נותן במזומן, הוא לא נותן בכלל", אמר יו"ר כחול לבן, "אני הייתי צריך להיות הרבה יותר לעומתי ממה שהייתי. כן, מודה שהייתי צריך להיות יותר לעומתי. אבל אני עדיין רוצה לדבוק בקו הממלכתי. אני באמת חושב שזה מגיע לאזרחי מדינת ישראל. אני לא שקרן, לא רמאי, לא בדאי. ואם אתם רוצים את המקור, תצביעו לו, לא לי. אבל אני עדיין חוזר לציבור ביש־ ראל ואומר לו: מה מגיע לך? תחמן? שקרן? או מישהו ישר שיודע להיות גמיש איפה שצריך?"

על השאלה האם הוא רואה את עצמו ראש הממשלה השיב: "אני באתי למסע של עשור. אחרי שנתתי מחיי 40 שנה לשירות המדינה בביטחון, אני עושה את תפקידי ההיסטורי במסע לסיום שלטונו של נתניהו. וכן המסע לא פשוט, לא קצר ולא קל ואני מאמין שעוד אהיה ראש ממשלה כי זה הדבר הנכון לאזרחי ישראל וכי יש לי תוכניות גדולות ל-50 השנים הבאות של המדינה".

בראיון חשף את מאחורי הקלעים של פעילות משרד הביטחון בעקבות עסקת המטוסים בין ארצות הברית ואיחוד האמירויות: "לא דיברתי איתו (נתניהו, ח.י.) בכלל. יום אחרי הדיווח הזמנתי את מנכ"ל המשרד, את ראש האגף המדיני־ביטחוני ועוד מספר אנשי צוות וביקשתי שיבדקו מול דרגי המקצוע בפנטגון את הנושא. כשהבנתי שיש דברים בגו, הטלפון הראשון שלי היה למזכיר ההגנה האמריקאי ואחריו לבית הלבן".

"הטלפון הראשון שלי לנתניהו בנושא היה כדי לעדכן אותו שהוצאתי בדחיפות משלחת של משרד הביטחון לפנטגון. בנושאי ביטחון לא שיחקתי ולא אשחק משחקים. נתניהו פגע בביטחון המדינה באופן שבו הוא ניהל את התהליך. הדבר החשוב כעת הוא לאפשר באופן מיידי את עסקת ההצטיידות מכספי הסיוע האמריקאי שתקועה כבר חודשים, ובלעדיה תהיה פגיעה קשה ביכולות של צה"ל שנים קדימה".

"בסך הכל צר לי, אני לא אוהב את זה, אבל גבי עושה את זה לא בצורה של בגידה", גנץ מבהיר. "בסוף הוא לא מספר 1. ומאחר שכחול לבן מסתמנת כמפלגה שתהיה המפלגה המשפיעה, אבל לא בהכרח המפלגה המובילה בהרכבת הממשלה – מי יודע, הכל תלוי בתוצאות הבחירות – גבי בחר להמשיך הלאה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture