Olivier Fitoussi/Flash90

מאות הפגינו מול משרדי מח"ש על מות אהוביה סנדק: 8 שוטרים נפצעו – 25 נעצרו

כאלף מוחים מול משרדי מח"ש ודורשים ועדה חיצונית לבדיקת מות אהוביה סנדק ז"ל. המפגינים תקפו שוטרים וגרמו נזק לניידות ולתמרורים - 25 נעצרו. אברהם, אביו של אהוביה: "אנחנו דורשים הסברים". דיווח: אישומים צפויים נגד חבריו ולא נגד השוטרים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו


צפו: ח"כ פינדרוס נואם בהפגנה

יותר מאלף בני אדם הפגינו הערב (מוצאי שבת) במחאה על מותו של אהוביה סנדק ז"ל, שנהרג כשרכבו התהפך במהלך מרדף משטרתי שהתנהל אחריו ואחר חבריו, בחשד ליידוי אבנים. במהלך ההפנה התפתחו עימותים בין המשטרה למפגינים, וציר גולדה מאיר נחסם, בין צומת בגין ועד צומת האדמו"רים. 25 מפגינים נעצרו בחשד שהפרו את הסדר הציבורי.

המפגינים פרצו לכביש ראשי סמוך והצליחו לחסום אותו, גם בעזרת מחסומים של המשטרה עצמה. מכת"זיות של המשטרה (רכב המתיז זרם מים חזק) הופעלו כדי לפנות את המפגינים מהכביש. כדי לחסום אותן, מפגינים עקרו גדרות ותמרורים, השליכו אבנים לכביש והפכו ניידת משטרה. שמונה שוטרים נפצעו מיידוי אבנים.

ב'חדשות 12' שווח כי במשטרה ובפרקליטות נערכים להגיש כבר השבוע כתבי אישום נגד 4 הצעירים שהיו ברכב יחד עם אהוביה סנדק ז"ל. חבריו של אהוביה צפויים לעמוד לדין בגין סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, מאחר שהשליכו אבנים על מכוניות פלסטיניות לפני תחילת המרדף. לפחות אחד מהם יואשם גם בסעיף חמור יותר – של המתה בקלות דעת.

הגורם שייקבע מה יהיו לבסוף סעיפי האישום נגד הצעירים יהיה ההחלטה שתתקבל בפרקליטות בשאלה – עד כמה ניתן להטיל את האחריות להתהפכות המכונית גם על 4 הנוסעים האחרים ברכב, ולא על מי שנהג בו. עד כה, כל אותם צעירים שותקים בחקירותיהם ואינם משתפים פעולה עם המשטרה.

עם סיום חקירת המשטרה, תסתיים גם חקירת מח"ש נגד 4 השוטרים שהיו מעורבים במרדף. על פי הדיווח, ההערכה היא שלא יוגשו כתבי אישום נגדם. במשטרה ובפרקליטות חוששים שההחלטות המסתמנות וכתבי האישום הצפויים יביאו להסלמה בהפגנות האלימות שמתקיימות כבר כ-10 ימים ביהודה ושומרון ובעיקר בירושלים.

הרב דב ליאור שליט"א פתח את ההפגנה ונשא דברים במקום. הרב דוד פנדל, ראש ישיבת ההסדר בשדרות נשא דברים לקהל: "גם רוצח בשגגה נקרא רוצח. קחו אחריות על הרצח הזה. איזה גוף במדינה חוקר את עצמו? איפה ראינו ששוטרים יחקרו שוטרים? אין גוף בעולם שחוקר את עצמם. אנו קוראים לסגור את ימ"ר ש"י, נבלה יצאה מכם קודם כל לעשות סטופ. ואז לחקור איך קרא המוות המיותר הזה".

אברהם סנדק, אביו של אהוביה ז"ל, אמר בהפגנה: "אנחנו, אברהם ואיילת סנדק, הוריו של אהוביה, נער מתוק מתוק, עם חיוך גדול וחלומות ענקיים. רועה צאן בחבל בנימין שבארץ ישראל, ששקד על לימוד התורה. נער יפה, מיוחד , יצירתי וטוב לב, גר על גבעה, במעוז אסתר, יחד עם חבריו הוא בנה אותה, טיפח גידל ואהב את הארץ".

"איבדנו את אהוביה שלנו בשל שנאת החינם המופנית לנערי ונערות הגבעות, אלה המיישבים את ארץ ישראל והאוהבים את רגביה. ההתיישבות תמיד קבעה את גבולות ארצנו, הנערים יודעים את מה שאנחנו שכחנו. קברניטי המדינה הם אלה ששלחו את שוטרי ובלשי ימ"ר ש"י, על תקציביו הענקיים והשיטור האכזרי שלעיתים נוגד את החוק, להילחם בנוער נפלא זה.

"הכאב וההרס שהסבו לא פעם לא פגעה ברוחם של הנערים, אך הביאה למותו של אהוביה. פה מעל במה זו, אנו קוראים לקברניטי המדינה למנות ועדת בדיקה חיצונית שתרד לחקר האמת, מה היה שם, באותו מרדף אומלל, ועדה שתאסוף את סרטי הצילום ממצלמות הדרך וממצלמות השוטרים ותוציא את האמת לאור, ותביא צדק לעולם".

"אנחנו מבקשים הסברים: מדוע לא קיבלנו הודעה רשמית על מות בננו, מדוע שכב מוטל שעות בשטח מבלי שפינו אותו? מדוע נעצרו חבריו למעוז ימים כה רבים? נבלה נעשתה בישראל, אנחנו דורשים תיקון. לא יתכן שהמשטרה תחקור את עצמה. בנוער מטפל מפלג נוער ולא יחידה לפשעים חמורים".

"לכן, אנו קוראים לסגירת יחידת ימ"ר ש"י. כדי שמקרים אלה לא ישנו . כדי ששוטרים לא יעשו דין לעצמם. אם הקילקול נעשה בשל שנאת חינם ונפילת הרוח, אנחנו, קוראים מכאן לכולם להתחזק באהבת חינם כלפי כל עם ישראל על פלגיו ושבטיו, ולעסוק בבניין הארץ ובלימוד תורה. כדי ששם שמיים יתקדש", דברי האב.

מארגון חוננו נמסר כי "כ-25 מפגינים נעצרו הערב (מוצ"ש) בירושלים במחאה על הרג אהוביה סנדק ז"ל בידי שוטרים. חלק מהעצורים מדווחים על אלימות שוטרים כנגדם. עו"ד נתי רום מסייע לעצורים בתחנת המשטרה מטעם ארגון חוננו". עוד עדכנו כי ארוסתו של אהוביה סנדק ז"ל, שלהבת גולדשטיין, הותקפה בידי שוטרים בהפגנה בירושלים.

מהמשטרה נמסר: "גם בשעה זאת נמשכות הפרות הסדר בסמוך לכניסה להר חוצבים תוך התפרעות אלימה הכוללת תקיפת שוטרים, יידוי אבנים וחפצים לעבר כוחות המשטרה, גרימת נזק לתשתיות ולניידות משטרה. כוחות המשטרה ממשיכים בפעילות תוך שימוש באמצעים השונים ככל שנדרש בעקבות התפרעויות אלימות אלו. עד כה עוכבו / נעצרו על ידי המשטרה 20 מפגינים שהפרו תוך התפרעות את הסדר הציבורי".

עו"ד איתמר בן גביר נמסר בתגובה: "אם הערכה שהוצגה הערב נכונה, ובמח"ש סוגרים את התיק נגד השוטרים בפרשת סנדק, צריך לסגור את המחלקה לחקירת שוטרים ויפה שעה אחת קודם. רק ביום שישי האחרון שוחרר אחרון הנערים העצורים. לא ברור איך מח"ש יכולים לסגור את התיק מבלי לשוחח עם הנערים כשהם משוחררים, ואין שוטרים ששומעים אותם ומעורבים בשיחה. לא ברור כיצד במח"ש מתעלמים משלל ראיות שמלמדות שהשוטרים פעלו בניגוד לחוק ובניגוד לנהלים הפנימיים של המשטרה. החלטת מח"ש רק תגביר את הקרע ואת הקיטוב בחברה הישראלית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חבריו של אהוביה צודקים ב100000 אחוז!

זה לא מספיק

מה קשור פינדרוס ה"חרדי" להפגנה זו ?
אני מסכים עם הההפגנה , אבל מה הוא קשור "ארץ ישראל" וכו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture