Tomer Neuberg/Flash90

מזכירות הליכוד אישרה את ביטול פריימריז והשריונים: "הפעם הערבים יצביעו לנו"

מזכירות הליכוד אישרה כי לא יתקיימו בחירות מקדימות לרשימת הליכוד לכנסת. בנוסף, נתניהו יקבל שישה שריונים ברשימה. נתניהו אמר למשתתפים: "הפעם יהיו לנו לפחות שני מנדטים מהמגזר הערבי. הם אוהבים את השלום שלנו, הם רואים שאנחנו נמגר את הפשיעה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מזכירות הליכוד אישרה הלילה (מוצאי שבת) את החלטת ועדת החוקה של המפלגה, שלפיה לא יתקיימו פריימריז לרשימה לכנסת הבאה. בנוסף, אושר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יקבל שישה שיריונים ברשימה לטובת חיזוקה. 91 תמכו בהצעה, 10 התנגדו ואחד נמנע. בין היתר הוקצו לו המקום החמישי – אם תגיע אישיות בכירה מחוץ לליכוד – והמקום העשירי – עבור מועמד מתוך הליכוד.

נתניהו הופיע בישיבה, שנערכה בזום, שם נימק את ההחלטה לא לקיים פריימריז ואת הוראת השעה שתבטל את חוקת הליכוד, לפיה לפני כל בחירות כלליות יש לערוך בחירות מקדימות ליו"ר ולרשימה. נתניהו אמר בסיכום הישיבה כי הוא "נלחם על הדמוקרטיה בליכוד. פעם היתה ועדה מסדרת – אני הובלתי לפריימריז. אבל אין היום אפשרות מעשית לעשות פריימריז. החוקה באה לשרת את החברים ולא החברים את החוקה, אם לא ניתן לקיים פריימריז לא נעשה רק כי החוקה קובעת זה לא הגיוני".

ראש הממשלה הוסיף כי "השיריונים זה אי אמון ברשימה? יש לי אמון ענק ברשימה – הרשימה תגדל כולל מספר 40". בהתייחס לזהות השריונים נתניהו אמר: "מי שאני אביא יהיה נאמן לערכי התנועה, עדיין לא החלטתי מי אבל תשאירו לי את החופש לעשות את זה. אנחנו בקרב. בקרב יש מפקד. אני מבקש מכם לתת לי את האמון. אנחנו יחד. אני מרגיש שהניצחון קרוב מאוד. יהיה קרב קשה אבל אני מרגיש שאנחנו יכולים לנצח".

הוא התייחס לכוונתו לפעול במגזר הערבי: "כמו ששברתי את הוטו של הפלסטינים על היחסים עם המדינות הערביות, כך אני שובר את הווטו של המפלגות הערביות עם אזרחי ישראל הערבים", אמר. ‎"אני אומר לכם, הפעם הערבים יצביעו לנו", הוסיף. לדבריו, "הפעם יהיו לנו לפחות שני מנדטים מהמגזר הערבי. הם אוהבים את השלום שלנו, הם רואים שאנחנו נמגר את הפשיעה".

עוד סיפר נתניהו שבקרוב יתחיל בתוכנית חדשה למיגור הפשיעה והאלימות במגזר הערבי. מוקדם יותר שוחח עם כמה מבכירי הליכוד ועדכן אותם כי "נעשה קמפיין אזרחי של הליכוד במגזר הערבי. לא מתרגש מהביקורת על זה, אנחנו לא פונים לפוליטיקאים אלא לציבור". עוד סיפר להם כי סקרים הראו שחלק מהציבור הערבי לא בטוח בהצבעתו או לא יצביע וכי לדעתו יש אפשרות לשכנע אותם.

יו"ר רע"ם ח"כ מנסור עבאס הגיב לדברי נתניהו:‏" שמחתי לזהות ראשון ולהוביל את השינוי בתפישה של הפוליטיקאים בימין הישראלי כלפי החברה הערבית, מיחס עוין לאזרחי המדינה הערבים ליחס שמציב אותם במרכז השיח הפוליטי בצל מערכת בחירות מורכבת זו. אנו בניה ופניה של החברה הערבית שמיצגים אותה בכבוד, ממליץ לכם לחפש קולות בחדרה ולא באום אלפחם".

יו"ר בל"ד ח״כ אמטאנס שחאדה: "הכיסא של נתניהו רועד, לכן הוא מדמיין תרחישים שבהם הציבור הערבי יצביע למי שדיכא, שיסע, הסית והדיר אותו. האוטובוסים שלנו מוכנים לנהור לקלפי, אבל בטח שלא כדי להצביע לגדול המסיתים נגדנו". ח"כ היבא יזבק: "עדיף לנתניהו לשמור את השקרים לעצמו, החברה הערבית לא קונה אותם – לא באף מערכת בחירות קודמת ולא בבחירות האלה. מספיק עם הגזענות והעליונות, החברה הערבית יודעת טוב מאד מי נציגיה".

גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקף את נתניהו: "פתגם ערבי עתיק אומר: אם אתה שקרן, תחשוב היטב בטרם תשקר. אם אתה שקרן, עליך להיות בעל זיכרון טוב, לבל יחפשו את שקריך".

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער תקף את נתניהו: "‏אחרי שנים של חידלון וחוסר מעש נזכר הערב ראש הממשלה לדבר על גיבוש תוכנית למיגור הפשיעה בחברה הערבית. מצער שעד היום הנושא לא עניין אותו ושממשלתו מנעה רק לאחרונה את העברת הצעת החוק שלי לעונשי מינימום למחזיקים וסוחרים בנשק בלתי חוקי".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הגיב: "משום שזכרונך בגד בך. 2015: תכנית חומש תקדימית בסך 15 מיליארד ₪. 2020: החלטות 922 ו-1480 הוארכו. הקמת 9 תחנות משטרה לחברה הערבית. מחר: אציג לרה״מ תכנית שצוות מנכ"לים עמל עליה שנה. יש עוד לעשות אבל מי שמצייץ "חידלון וחוסר מעש" לא מציע תקווה חדשה — אלא פוליטיקה ישנה ושקרית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture