Olivier Fitoussi/Flash90

עוד מוצ"ש של הפגנות נגד נתניהו: מפגינה בצפון נפצעה – 8 עצורים בירושלים

מאות בני אדם הפגינו נגד נתניהו בכיכר פריז בירושלים, שמונה נעצרו. הליכוד: "בשעה שההורים וסבא וסבתא שלהם מתחסנים, המפגינים מנסים לפרוץ באלימות לתוך מעון ראש הממשלה שהביא להם את החיסונים. אין גבול לאבסורד"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מאות מפגינים השתתפו הערב (מוצאי שבת) במחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, מחוץ למעונו בירושלים, זה השבוע ה-28 ברציפות – עם הכניסה למערכת בחירות בפעם הרביעית בתוך שנתיים. 11 מעצרים בוצעו במהלך הערב, המפגינים התעמתו עם השוטרים על סף המחסומים ברחוב בלפור.

במקביל אלפי בני אדם מחו בגשרים ובצמתים ברחבי הארץ. באחת ההפגנות, שהתקיימה ביבנאל, מפגינה נפצעה מפגיעת אבן בראשה. לפי עדי ראייה, משליך האבן הוא נער שעמד בתוך קבוצת נערים שהשליכו אבנים וקיללו את המפגינים, שעמדו בכיכר וקראו לנתניהו להתפטר. במשטרה אומרים כי ככל הנראה את האבנים השליכו ילדים, שלא היו קשורים להפגנות.

מהמשטרה נמסר מוקדם יותר כי "בהמשך למחאה שהתקיימה בכיכר פריז, מרבית המפגינים עזבו את המתחם, והכבישים נפתחו לתנועה. בשעות הצהריים הגיעו עשרות מפגינים אל רחוב סמולנסקין והחלו מפרים את הסדר במקום. כוחות משטרה שבמקום פעלו להשבת הסדר. 11 חשודים נעצרו / עוכבו במהלך המחאה בגין הפרת סדר ותקיפת שוטרים".

חבר הכנסת רם בן ברק (יש עתיד) במאהל המחאה ברחוב בלפור: "מחאה נגד הסתה. לפני כיומיים היה ניסיון הצתה של המאהל ובזכות עירנות של היושבים בו נמנע אסון גדול. ההסתה שהובילה להצתה הגיעה מראש הממשלה ושליחיו. חייבים להפסיק את השיח המסית הזה. משטרת ישראל וגורמי האכיפה צריכים לשמור על עירנות ולדאוג לביטחון האזרחים שנמצאים במאהל בבלפור ובכל מוקד מחאה לגיטימי".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "המחאה האדירה היא זו שהפילה את הממשלה המושחתת ביותר בתולדות ישראל. דווקא עכשיו, כשיצאנו שוב לבחירות, זה הזמן להזכיר את המובן מאליו – נאשם בפלילים לא יכול להיות ראש ממשלה ולא יכול להתמודד על ראשות הממשלה. המצב המשפטי של נתניהו הוא שתרם רבות לכישלון בהתמודדות עם משבר הקורונה. ההסתה שמחלחלת מלמעלה מביאה בשטח לאלימות קשה כלפי מפגינים. לא נשתוק מולה ונמשיך למחות עד שהנאשם יתפנה לעיסוקיו המשפטיים".

הדגלים השחורים: ״ההסתה והאלימות לא יפחידו אותנו ממלחמה בלתי מתפשרת להצלת הדמוקרטיה הישראלית. ניסיונות הרצח, הדריסות וההצתה לא יפחידו אותנו, קיומה של מדינת ישראל כדמוקרטיה מתפקדת תלוי בנחישות ובמאבק שלנו. נמשיך להגיע כל שבוע עד שנבטיח את עתידה של מדינת ישראל".

קריים מיניסטר: "עוד שבוע שביריוני המיליציה של דורון ידיד פועלים בחוסר סמכות, מפעילים אלימות קשה ועוצרים מעצרי שווא. במקום להגן על מפגינים ולאפשר מחאה לגיטימית, המשטרה לא מפספסת אף הזדמנות לחבל בה. ביבי, גם אלפי שוטרים לא יסייעו לך, לא ניתן לך להמשיך להתבצר. נגיע אליך לכל מקום עד שתלך".

יו״ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, נאם בהפגנה בבירה, ואמר: "אני קורא לשותפות ערבית יהודית נגד ההפרדה. ממשלת הימין בוחרת בהסתה ובשנאה ומפקירה את האזרחים במדינה במשבר כלכלי וחברתי עמוק. המאבק שלנו הוא לא רק להחליף את נתניהו, אלא את דרכו של נתניהו. רק יחד נוכל לבנות עתיד בטוח של שלום ושגשוג לכל אזרחי המדינה יהודים וערבים".

מהליכוד נמסר כי "בשעה שההורים וסבא וסבתא שלהם מתחסנים, המפגינים מנסים לפרוץ באלימות לתוך מעון ראש הממשלה שהביא להם את החיסונים. אין גבול לאבסורד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture