Yonatan Sindel/Flash90

בכפוף לשימוע: היועמ"ש החליט להעמיד לדין את דרעי בגין עבירות מס

5 שנים אחרי: דרעי, שנחשד בתחילה בשוחד, יואשם בכפוף לשימוע בגין שלוש עבירות מס - מכירת נכס בגבעת שאול ושני מקרים של קבלת הכנסות ללא דיווח. היועמ"ש: "אין חשד לשחיתות שלטונית, ההחלטה לא סופית". דרעי מנוקה מ-4 אישומים אחרים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הודיע היום (שישי) לבא-כוחו של שר הפנים, אריה מכלוף דרעי, כי לאחר בחינת חומר הראיות שנאסף בתיק החקירה בו הוא נחקר כחשוד, הוא שוקל להעמידו לדין פלילי בגין עבירות מס בשלושה אירועים שונים, וזאת בכפוף לשימוע שייערך לו.

החלטת היועץ המשפטי לממשלה התקבלה על יסוד המלצת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (עניינים פליליים), המשנה לפרקליט המדינה (אכיפה כלכלית) והמלצת פרקליט מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה). בד בבד, החליט היועץ המשפטי לממשלה כי לא נמצא בסיס ראייתי מספיק להעמיד לדין את השר דרעי במספר עניינים נוספים.

על פי הודעת היועמ"ש, "ראשיתו של התיק בחקירה סמויה שהחלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון, שהעלתה חשד לכאורה לעבירות שחיתות שלטונית. במסגרת החקירה נמצא כי אין תשתית ראייתית המלמדת על ביצוע עבירות שחיתות שלטונית ע"י השר דרעי. יחד עם זאת, נמצאה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מס".

בפתח מסמך ההחלטה מציין מנדלבליט כי "לא נמצא בסיס ראייתי להוכחת החשד המשמעותי – אשר עמד ביסוד החקירה – לביצוע עבירות של שחיתות שלטונית על ידי השר דרעי". בנוסף הוא מדגיש כי "החלטתי בעת הזו משמעה שאני שוקל להעמיד לדין את השר דרעי. טרם התקבלה החלטה סופית בדבר".

האירועים לגביהם הוחלט לשקול להעמיד לדין את השר דרעי הם שלושה אלה:

"עסקת גבעת שאול – עניינה של פרשה זו בעסקת נדל"ן משנת 2013, במסגרתה מכר השר דרעי לאחיו שלמה דרעי, נכס בשכונת גבעת שאול בירושלים, שבו החלה בניית בניין מגורים בן 5 דירות. בהתאם לחומר הראיות שנאסף, הדיווחים שהועברו לרשויות מיסוי מקרקעין במסגרת טפסי הדיווח על העסקה (מש"ח), כמו גם חוזה המכירה שצורף לדיווח, כללו מצגים כוזבים לכאורה, לרבות גובה התמורה שבעסקה, תיארוך העסקה לאחור, והצגת המגרש הנמכר כמגרש ריק במקום מצבו האמיתי כבניין מגורים מתהווה".

"הכנסות מחברת גרין אושן – גרין אושן הייתה קרן פיננסית להשקעות בארה"ב. על-פי החשד, בשנת 2011 החלה גרין אושן לשלם לשר דרעי עמלת מגייס בגין גיוס משקיע לקרן. הראיות מלמדות, כי לפי הוראתו של השר דרעי, החל מינואר 2013 עת חזר לחיים הפוליטיים, הורה השר דרעי לגרין אושן להעביר את סכומי העמלות להם היה זכאי לאחיו שלמה. בהתאם לכך, בין השנים 2015-2013 שולמו לשלמה דרעי כ-630 אלף ש"ח כנגד חשבוניות "ייעוץ" כוזבות לכאורה שהפיק משרד עו"ד שלמה דרעי".

"הכנסות מחברת בת של אגד וממשה הבא – על-פי החשד, בשנת 2012 השר דרעי העניק שירותי ייעוץ ושיווק למיזם משותף של איש העסקים משה הבא ואגד חברה לתחבורה בע"מ. השר דרעי ביקש לכאורה לקבל את שכרו בדמות תרומה בגובה 180 אלף ש"ח שתשולם לעמותת כרמי העיר, של מקורבו יהודה אזרד, אשר סייע לו לאורך השנים. שכר זה, אשר חייב במס, לא דווח בדו"חותיו האישיים של השר דרעי או של החברה שבבעלותו למס הכנסה. בנוסף, באותם ימים שילם הבא מחשבונו הפרטי לחשבונו הפרטי של השר דרעי סך 100 אלף ש"ח נוספים, המהווים הכנסה שלא דווחה למס הכנסה".

היועמ"ש מנקה את דרעי מ-4 אישומים אחרים:

"ביחס לחשד לביצוע עבירות הלבנת הון בשל מספר הפקדות מזומן משמעותיות שביצעו מקורביו של השר דרעי במערכת החוץ בנקאית, נמצא כי יש קושי ראייתי להוכחת היסוד הנפשי המוגבר הקבוע בעבירה זו ביחס לשר דרעי. ביחס לאפשרות ליחס לשר דרעי עבירות מס בגין מכלול הסכום המזומן שהתגלה במסגרת החקירה, נמצא כי יש קושי ראייתי להוכיח כי סכום זה הופק מהכנסה החייבת במס".

"ביחס לחשד להצגת מצג כוזב לוועדת הקבלה לאגודה השיתופית ספסופה, נמצא כי יש קושי לבסס את רכיב המרמה הדרוש להוכחת העבירה; וביחס להשמטת הנכס בספסופה מתוך הצהרות ההון לרשות המיסים, בשל ראיות מסוימות התומכות בגרסתו של דרעי לפיו הרישום הפורמאלי של הנכס, שלא היה על שמו, אכן משקף את המצב העובדתי ביחס לבעלות בנכס לאשורו, התעורר קושי להוכיח את הרכיב הנפשי הדרוש להתגבשות העבירה".

"ביחס לחשד לדיווח כוזב של השר דרעי לרשות המיסים אודות מכירת נכס מקרקעין בהר שמואל, נמצא כי יש קושי ראייתי להוכיח, ביחס לדרעי, את התגבשות הרכיב העובדתי ואת הרכיב הנפשי הדרושים לעבירה".

"ביחס לחשד למתן תצהיר שקר ליושב ראש הכנסת נמצא קושי להוכיח את רכיב הנחת הדעת שהוא חלק מהיסוד העובדתי הדרוש להתגבשות העבירה; וביחס לחשד למתן תצהיר שקר למבקר המדינה, לאור הממצאים באירועים אחרים, נמצא שלא ניתן לקבוע שהתגבש היסוד העובדתי והיסוד הנפשי הדרוש להוכחת העבירה".

פרקליטו של דרעי: "תנתנה בשימוע תשובות הולמות"

התיק לווה וטופל ע"י פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), בראשות פרקליטת המחוז דאז, המשנה לפרקליט המדינה גב׳ ליאת בן ארי, פרקליט המחוז מר יהונתן תדמור, ראש הצוות ירון גולומב והפרקליטים נגה בליקשטיין-שחורי ואיתי שהם.

פרקליטו של שר הפנים אריה דרעי, עו״ד נבות תל-צור, מסר בתגובה להחלטה: "לאחר למעלה מחמש שנות חקירה קשות ומייסרות, קבע היועץ המשפטי לממשלה בפתח החלטתו כי הוא מנקה את השר אריה דרעי מכל חשד לשחיתות שלטונית. היועץ המשפטי הדגיש שהחלטתו אינה סופית והוא שוקל העמדה לדין בעבירות מס בלבד וגם להן בעזרת השם, תנתנה בשימוע תשובות הולמות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה לפני בחירות כל פעם מענין?

סך הכל זה מראה שהם מפחדים ממנו ורודפים אותו כי הוא אריה! אוהבים אותך הרב דרעי, אל תרא ואל תחת.

הנזק שמנדלבליט גורם ליהדות וחילול השם שהוא מייצר עצום, איום ונורא.

מה הקטע שלכם לשים תמונה שלו בתחילת האתר, הבנו שאתם לא סובלים את דרעי ואת ש"ס אבל טיפת יראת שמיים אין לכם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture