Yonatan Sindel/Flash90

בגלל הסגר המהודק: נדחה הדיון במשפט נתניהו שתוכנן ליום רביעי הקרוב

בהחלטה נאמר כי "בהתחשב בריבוי הנוכחים המגיעים לדיון ובסגר הכללי, הדיון שנקבע ל-13 בינואר - מבוטל". אתמול החליט השר גנץ כי בתקופת הסגר המהודק לא יתקיימו דיונים בהליכים מרובי משתתפים שאינם דחופים. גנץ: "זוהי עוד הוכחה לכך שמערכת המשפט לא רודפת את נתניהו"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בשל הסגר והגבלות הקורונה: בית המשפט המחוזי בירושלים הודיע היום (שישי) על ביטול הדיון במשפט תיקי האלפים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שנקבע לשבוע הבא. במכתב ההחלטה נאמר בין היתר: "בהמשך להודעת מנהל בתי המשפט בדבר התאמת מתכונת הפעילות בבתי המשפט והתמודדות עם נגיף הקורונה, ובהתחשב בריבוי הנוכחים המגיעים לדיון ובסגר הכללי, הדיון שנקבע ל-13 בינואר – מבוטל".

הנחיות הסגר הכולל אינן חלות על בתי המשפט, אך הנהלת בתי המשפט הוציאה הנחיות נפרדות גם עבורם, המותירות בידי השופטים שיקול דעת בשאלה אם לדחות דיונים שאינם דחופים. מנהל בתי המשפט, השופט יגאל מרזל, הודיע אתמול כי בזמן הסגר בתי המשפט יישארו פתוחים, אך יפעלו לדחות דיונים שאינם הכרחיים.

בנוסף, השופטים הונחו לגלות התחשבות בצדדים או עורכי דין שיבקשו לדחות דיונים בתקופה זו בשל נסיבות הנובעות מההתמודדות עם הקורונה. ההנחיה, על פי ההודעה, יוצאת על דעת נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, ראש לשכת עורכי הדין, אבי חימי, וממלא מקום שר המשפטים, בני גנץ. היא תיכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב, עד ל-21 בינואר.

שר המפשטים בני גנץ הגיב להחלטה ואמר כי "למען הסר ספק- בתי המשפט פתוחים ומתפקדים. כך החלטתי וכך יהיה. בשל הסגר, נעתר מנהל בתי המשפט, לבקשות השופטים, עורכי הדין והציבור, ואיפשר לשופטים להפעיל שיקול דעת בדחיית דיונים. השופטים במשפט נתניהו בחרו להפעיל אותו ולדחות את המשפט".

לדברי גנץ, "זוהי עוד הוכחה לכך שמערכת המשפט בישראל עצמאית, עניינית, ולא רודפת את נתניהו. כך היה ואני אדאג שכך גם ימשיך להיות. הבעיה החמורה היא שבישראל מכהן ראש ממשלה עם כתב אישום, וכך מעל לקבלת ההחלטות שלו תרחף תמיד עננת שיקוליו האישיים והמשפטיים. את המציאות הזו, צריך לשנות בבחירות הקרובות".

אתמול נמסר מלשכת גנץ כי הוא קיים פגישת עבודה ראשונה עם ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, ביחד עם היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט ומנהל בתי המשפט השופט יגאל מרזל. בפגישה נידונה ההיערכות הנדרשת לסגר במסגרת פעילות מערכת המשפט.

בפגישה סוכם, בין השאר, כי יש להתחשב בעמדת לשכת עורכי הדין וציבור עורכי הדין. לצד העובדה שבתי המשפט ומערכת אכיפת החוק תמשיך לתפקד גם בתקופת הסגר, תהיה התחשבות מצד בתי המשפט בבעלי הדין ובעורכי הדין בכל הנוגע להגשת בקשות דחייה.
עוד נקבע שלא יתקיימו ככלל, דיונים בהליכים שונים שאינם דחופים שהם מרובי משתתפים.

בנוסף, הודיע שר המשפטים כי יפעל לביטול האגרה המוגשת בגין בקשות דחיה. גנץ אמר לחימי, כי "במיוחד בעת הזו, הוא רואה חשיבות עליונה בשמירה על ערכי שלטון החוק והדמוקרטיה הישראלית וכי הוא רואה בלשכת עורכי הדין ובו באופן אישי, שותפים לערכים חשובים אלו וביצורם".

יו״ר מפלגת הישראלים, רון חולדאי: "לא עברו שבועיים מאז שניסנקורן עזב את משרד המשפטים – ומשפט נתניהו נדחה. גנץ לא מפספס הזדמנות להיכנע לביבי. אנחנו נחזיר את המדינה לפסים". אבי ניסנקורן אמר על דחיית משפט נתניהו: "‏כשר משפטים לא התקפלתי והוצאתי נהלים ששמרו על בתי המשפט פתוחים גם בימי סגר. דמוקרטיות לא נעצרות בשעת חירום. לישראלים מגיעה הנהגה שאפשר לסמוך עליה".

עפר שלח, יו״ר מפלגת ׳תנופה׳, בתגובה לדחיית משפט נתניהו: "דחיית משפט נתניהו בגלל הסגר רק מדגישה את המצב הבלתי אפשרי שאליו מכניס אותנו ראש ממשלה עם כתב אישום: איך נאמין לביבי שההחלטות שלו ענייניות ולא אישיות, כשהן עוזרות לו להמשיך בהתחמקות ממשפט?"

הדגלים השחורים על דחיית משפט נתניהו: "עכשיו הכל ברור- כולנו בסגר בשביל שביבי לא יעמוד לדין על פשעיו. ראש הממשלה הכניס את מדינת ישראל לסגר בשביל דחיית משפטו. קוראים לכל עם ישראל לצאת להפגין בשבת הקרובה נגד הסגר הפוליטי, נגד הנאשם ונגד פירוק הדמוקרטיה הישראלית".

התנועה לאיכות השלטון התייחסה לדחיית משפטו של נתניהו: ״נתניהו הטיל עלינו סגר מהודק ימים ספורים לפני דיון חשוב במשפטו ואכן הצליח כעת לגרום לדחייתו. הכיצד נוכל להאמין שההחלטה על הסגר התקבלה נטו בצורה עניינית ולא הייתה מנועה משיקולים זרים? זו עוד הוכחה מובהקת לניגוד העניינים החריף בו מצוי נתניהו והמסקנה זועקת לשמיים – נאשם בפלילים העומד למשפט לא יכול ולא כשיר לנהל מדינה במקביל בשום צורה. התוצאה, שאנו כבר חווים את השלכותיה ביתר שאת, היא ריסוק מוחלט של אמון הציבור בשלטון. כל יום שבו הטרלול ממשיך עלול להוביל אותנו לנזק בלתי הפיך״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בגלל המשפט נתניהו החליט על סגר דווקא עכשיו…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture