Official White House Photo by Shealah Craighead

סתימת פיות: טוויטר השעתה לצמיתות את חשבונו האישי של הנשיא טראמפ

הרשת החברתית השעתה לצמיתות את חשבונו הפרטי של נשיא ארה"ב המכהן, בטענה ל"סיכון להסתה נוספת שתוביל לאלימות". טראמפ הגיב בחשבון הנשיאותי: "לא ישתיקו אותנו, שוקל להקים פלטפורמה חדשה". בינתיים: חשבונות המזוהים עם המנהיג העליון באיראן פועלים כרגיל

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בצעד חסר תקדים, הרשת החברתית טוויטר החליטה להשהות לצמיתות את חשבונו הפרטי של נשיא ארצות הברית המכהן דונלד טראמפ. החשבון, אחריו עקבו כ-90 מיליון בני אדם, נסגר יומיים לאחר הפריצה של תומכיו לבניין הקפיטול בוושינגטון. הסיבה לסגירה, לטענת החברה, חשש מהמשך הסתה ב-11 הימים שנותרו לו בתפקיד.

בהודעה שפרסמה טוויטר נכתב כי "אחרי בחינה מדוקדקת של דבריו של הנשיא ברשת החברתית וההקשר סביבם, הוחלט להשעות את החשבון לצמיתות בשל הסיכון לאלימות. הבהרנו במשך שנים כי חשבונות בכירים אינם יכולים להיות מעל החוקים של החברה". פייסבוק, ואינסטגרם שבבעלותה, השעו גם כן את חשבונו של טראמפ עד השבעתו של נשיא ארצות הברית הנכנס ג'ו ביידן ב-20 בינואר.

בהמשך ההודעה, סקרה טוויטר את הציוצים שגרמו להשעיית חשבונו של טראמפ והסבירה כי "בשל המתיחות המתמשכת בארצות הברית, והשיח העולמי ביחס לאנשים שהסתערו באלימות על הקפיטול, יש לקרוא את שני הציוצים הללו בהקשר לאירועים רחבים יותר, דרכם ניתן לגייס את הצהרותיו של הנשיא כדי להסית לאלימות, יחד עם דפוס ההתנהגות בחשבון זה בשבועות האחרונים".

לטראמפ עדיין קיימת גישה לחשבונות הממשלתיים, בהם הוא עשה שימוש כדי להגיב: "כפי שאני אומר זה זמן רב, טוויטר הלכה יותר ויותר רחוק במניעת חופש הביטוי, והערב עובדי טוויטר פעלו במתואם עם הדמוקרטים והשמאל הקיצוני כדי להסיר את החשבון שלי מהרשת, להשתיק אותי – ואתכם, 75 מיליון הפטריוטים הנהדרים שהצביעו לי", כתב באמצעות החשבון הנשיאותי הרשמי.

עוד כתב טראמפ כי בכוונתו לבנות פלטפורמת רשת חברתית משלו בעתיד, שתהיה דומה לטוויטר: "טוויטר היא אולי חברה פרטית, אבל ללא עזרת הממשל היא לא הייתה יכולה להתקיים זמן כה רב. אני צופה שכך יקרה. ניהלנו משא ומתן עם כמה אתרים אחרים ונמסור הודעה משמעותית בקרוב, בעוד אנחנו שוקלים לבנות פלטפורמה משלנו בעתיד הקרוב. לא ישתיקו אותנו".

"בטוויטר אין חופש ביטוי. הם רק עוסקים בקידום רשת של השמאל הקיצוני שבה כמה מהאנשים המרושעים ביותר בעולם מורשים לדבר באופן חופשי". כמה מהציוצים נמחקו. כמו כן, נחסם חשבון הקמפיין של טראמפ, ממנו צייץ תכנים נוספים נגד טוויטר לאחר החסימה.מהלך של טוויטר שולל מטראמפ כלי רב עוצמה שבו הוא השתמש כדי ליצור קשר ישיר עם העם האמריקני במשך יותר מעשור.

הודעת טוויטר מגיעה לאחר הודעה דומה מטעם פייסבוק, שחסמה ביום חמישי את חשבונותיו בפלטפורמה, כולל באינסטגרם "עד להודעה חדשה". בהודעת מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג נכתב: "המאורעות בבירה מציגים שטראמפ מתכוון להשתמש בשארית הזמן שלו כנשיא כדי לחתור תחת חילופי השלטון החוקיים".

בתוך כך, גוגל הסירה את האפליקציה של חברת PARLER, המזוהה עם תומכי טראמפ, מחנות האפליקציות שלה, בגלל, לטענת גוגל, פוסטים שמסיתים לאלימות. גוגל דורשת מהאפליקציה למתן את התוכן שמגיע מכיוון תומכי טראמפ. אפל גם נתנה למנהלי האפליקציה 24 שעות להגיש תוכנית ל"מיתון" התכנים שמופיעים בה, והצביעה על כך שהמשתמשים ברשת השתמשו בה לתיאום הפריצה לבניין הקפיטול.

יצוין כי בעוד שחשבונו של נשיא ארה"ב נחסם בטוויטר, החשבונות המזוהים עם המנהיג העליון של איראן ונכתבים בשפות שונות עדיין פועלים כרגיל למרות הפצת מידע מטעה והתבטאויות אנטישמיות. רק אתמול טען האיתוללה עלי חמינאי כי החיסונים המיוצרים בארצות הברית ובבריטניה אינם אמינים ומטרתם "לזהם אומות אחרות". טוויטר חסמה את הגישה לציוצים, אך החשבונות ממשיכים לפעול כרגיל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תודה שכתבתם את האמת, שהם פוגעים בחופש הביטוי ומשתיקים. נדיר למצוא את זה בכלי תקשורת היום.

ד"א חבל שלא ציינתם, החשבון של האייתולה חומייני שקורא השכם והערב להשמדת ישראל עדיין חי ונושם וטוויטר שר"י

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture