Hadas Parush/Flash90

סקר אחרי הפיצול: סמוטריץ' לא עובר את אחוז החסימה – הליכוד עם 29 מנדטים

לפי נתוני הסקר, הרשימה המשותפת נותרת עם 10 מנדטים בלבד, המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה שומרות על כוחן עם 8 מנדטים כל אחת, ישראל ביתנו של ליברמן עם 7 מנדטים. בשאלת ההעדפה לראשות הממשלה נתניהו מוביל בפער ניכר על כל המועמדים האחרים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לו הבחירות היו נערכות היום, ותמונת המפלגות הייתה זהה לזו הקיימת כיום – הליכוד בראשות נתניהו הייתה זוכה ב-29 מנדטים. המפלגה השנייה בגודלה היא עדיין תקווה חדשה של גדעון סער, אך היא נחלשת בשני מנדטים ויורדת מ-18 ל-16 בלבד. ימינה של בנט נחלשת אף היא במנדט וזוכה ב-13 מנדטים, יש עתיד של לפיד אף היא עם 13 – הפעם ללא משה יעלון שעזב – מה שלא משפיע על מספר המנדטים של המפלגה – כך עולה מסקר שפורסם הערב ב'חדשות 12'.

לפי נתוני הסקר, הרשימה המשותפת נותרת עם 10 מנדטים בלבד, המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה שומרות על כוחן עם 8 מנדטים כל אחת, ישראל ביתנו של ליברמן עם 7 מנדטים, מפלגת הישראלים של רון חולדאי לא מתרוממת ונותרת עם 6 מנדטים, מרצ בראשות ניצן הורוביץ עם 5 מנדטים – וגנץ וכחול לבן מתרחקים מעט מאחוז החסימה עם 5 מנדטים גם כן.

עוד עולה כי המפלגה הכלכלית של פרופ' ירון זליכה היא המפלגה שהכי קרובה לכנסת עם 2.7% תמיכה, מפלגת העבודה – בטרם בחרה מנהיג או מנהיגה חדשה – עם 1.1% בלבד, תל"ם של משה (בוגי) יעלון שנפרדה רשמית מלפיד עם 0.7% תמיכה בלבד – ומפלגת תנופה של עפר שלח עם 0.3% בלבד. מפלגת הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' עם 2.5% תמיכה, עוצמה יהודית של איתמר בן גביר עם 0.7% – ולנתון זהה זוכה גם מפלגת הבית היהודי. גשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס עם נתון של 0.1% תמיכה בלבד.

כשבוחנים את תמונת הגושים, גוש "בעד נתניהו" מונה 45 חברי כנסת בלבד (הליכוד, ש"ס ויהדות התורה). אם מצרפים לגוש הזה את ימינה של בנט, הגוש מגיע ל-58 מנדטים – מה שלא מספיק לנתניהו להקים ממשלה. גוש "נגד נתניהו" מונה לפי הסקר 62 מנדטים. אם לא מכלילים את הרשימה המשותפת – לגוש יש 52 מנדטים, ובתוספת של ימינה – 65 מנדטים.

מפלגות "תקווה חדשה" של גדעון סער ו"ימינה" של נפתלי בנט היו רצות ברשימה אחת, ויתר המפלגות היו נותרות ללא שינוי. על פי התרחיש הזה, הליכוד מתחזק ועולה ל-30 מנדטים ורשימת סער-בנט היא המפלגה השנייה בגודלה עם 25 מנדטים. מי שמרוויח מאיחוד כזה הוא לפיד, שמתחזק בשני מנדטים ועולה ל-15.

מנתוני הסקר של 'חדשות 12' עולה עוד כי אם הבחירות היו מתקיימות היום ומפלגות המרכז-שמאל "יש עתיד", "הישראלים", "כחול לבן", "תל"ם", "תנופה", "העבודה" ו"הכלכלית החדשה" היו רצות ברשימה אחת מאוחדת כשהעומד בראשה ייקבע בהמשך, ויתר המפלגות נותרות ללא שינוי. במקרה כזה, המפלגה שמאחדת את כל הרשימות הללו יחד מגיעה ל-28 מנדטים ותהיה השנייה בגודלה אחרי הליכוד, שנותרת עם 30 מנדטים.

בתרחיש של איחוד במרכז-שמאל, מפלגתו של גדעון סער נחלשת ל-13 מנדטים בלבד – וימינה של נפתלי בנט יורדת ל-12. הרשימה המשותפת נותרת עם 10 מנדטים, המפלגות החרדיות שומרות על כוחן עם 8 מנדטים כל אחת, ישראל ביתנו של ליברמן עם 7 מנדטים – ומרצ, שלא נכללה באיחוד המפלגות, מתקרבת לאחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד.

עוד על פי הסקר של 'חדשות 12' העלייה בתמיכה בליכוד ובנתניהו בשבוע האחרון – מקורה ככל הנראה במבצע החיסונים שהולך ומתקדם. ניתן לראות את ההשפעה שלו בשאלת ההעדפה לראשות הממשלה – שם נתניהו מוביל בפער ניכר על כל המועמדים האחרים – ופער שגדל בהשוואה לסקר האחרון: 33% מעדיפים את יו"ר הליכוד בתפקיד, זאת לעומת 13% בלבד לגדעון סער. יאיר לפיד עם 12% תמיכה, נפתלי בנט עם 10%, רון חולדאי עם 8%. אף אחד מהם – 14% ו-10% השיבו שאינם יודעים.

המשתתפים בסקר נשאלו אף כיצד הם מעריכים את תפקוד הממשלה בנושא הקורונה, חל שיפור בנתונים מבחינת הממשלה: רוב הנשאלים אמנם עדיין סבורים שהתפקוד הוא בסך הכל רע (59% מהם בהשוואה ל-64% בשבוע שעבר), אך 37% סבורים שהתפקוד הוא בסך הכל טוב – זאת בהשוואה ל-33% שהשיבו כך בסקר הקודם שפורסם ב'חדשות 12'.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture