"על סף קריסה כלכלית": מנהלי בתי החולים הציבוריים הפגינו מול משרד האוצר

מנהלי בתי החולים הציבוריים קיימו היום עצרת מחאה מול משרד האוצר בירושלים, בדרישה לתוספת תקציב, ובטענה לאפלייתם מול בתי החולים הממשלתיים ובתי החולים של קופת חולים כללית. הם מאיימים שביום רביעי הבא יעברו לעבוד במתכונת חירום ולא לקיים פעילות שאינה דחופה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מנהלי בתי החולים הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ושלושת בתי החולים בנצרת, ערכו הבוקר מסיבת עיתונאים ומפגן מחאה מול משרד האוצר בירושלים. לטענתם, המוסדות שבראשם הם עומדים נמצאים על סף קריסה כלכלית בשל אפליה תקציבית מול בתי החולים הממשלתיים.

מנכ"ל לניאדו, נדב חן: "בתי החולים הציבוריים מורעבים ומקופחים במשך שנים רבות. מערכת הבריאות רואה בנו בן חורג של המערכת, סרח עודף שאפשר להרעיב, להשתיק ולטאטא מתחת לשטיח. הצלחנו להתקדם למרות ההרעבה, אבל מגיפת הקורונה טרפה את הקלפים האחרונים שלנו. משרד האוצר פגש אותנו, הבטיח לתת לנו תקצוב שוויוני, אבל לא עמד בהבטחות. אנחנו רוצים תקצוב שוויוני במענקי האיזון, כמו כך בתי החולים. התגייסנו למלחמה בקורונה, רכשנו ציוד ותרופות, ובשיאו של גל שלישי אין לנו מאיפה לשלם לספקים שלנו, לשולמנים. מלאי החירום שלנו ירדו מתחת לקו האדום. אם לא יהיה שינוי, ביום רביעי הבא נגיע לקו השחור, לא נוכל לנתח ניתוחים לא דחופים ונתרכז בהצלת חיים בלבד. נעבור לעבוד במתכונת חירום. תושבי ירושלים, נתניה, נצרת ובני ברק זכאים שבתי החולים שלהם יקבלו את אותם תקציבים של תל אביב, חיפה ובאר שבע".

מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק פרופ' עופר מרין: ״אנחנו יוצאים למאבק במועקה רבה. לא חשבתי אף פעם שאצטרך לדבר על כסף ומשאבים. במקום לטפל בחולים אנחנו צריכים לבוא יום אחרי יום להתחנן למשרד האוצר לתקציבים. פתחנו את 2021 עם הלשון בחוץ. 7 בתי החולים שנמצאים כאן לא יכולים לסיים את החודש. המצב הבלתי נתפס הזה מסתיים. ביום ראשון נתייצב פה למאהל מחאה ולא נזוז עד שנקבל משאבים להעניק טיפול זהה למטופלים שלנו. משרד האוצר אטום לצרכי הצוותים הרפואיים והמטופלים. אם המצב לא ישתנה, נראה מיטות ריקות ביום רביעי הבא. לא נבצע פעילות שאינה דחופה״.

מנכ״ל הדסה פרופ׳ זאב רוטשטיין: ״הגענו לקו שהוא כבר מזמן לא אדום, חצינו אותו מזמן. איך זה יכול להיות שמדינת ישראל במלחמה, והחיילים בחזית, צוותים, נשלחים לקרב ללא משאבים. אין לנו יכולת לשלם להם שכר בסוף החודש. המצב הזה לא נתפס. זה פשוט חלום רע. הדסה מוצפת בחולים, נכון להיום בבוקר מטפלת ב-140 חולי קורונה, ואין לי מאיפה לשלם שכר לעובדים שלי. אני לא רוצה להיות מנהל בית חולים שלא יכול לשלם שכר בסוף החודש. הסאגה הזו חייבת להיפסק. אנחנו לא מחפשים מדליות ולא פרסים, אלא שיתנו לנו את האמצעים לבצע את העבודה שלנו. אני קורא למשרדי האוצר והבריאות, אל תתנו לנו להיות חדלי פרעון. יש לכם את האמצעים לעשות את זה״.

מנהל בית החולים המשפחה הקדושה בנצרת ד״ר אברהים חרבג׳י: "אין לנו יותר הכנסות. קופות החולים חונקות אותנו ומשרד האוצר לא מסייע. אי אפשר לנהל את המלחמה בלי תחמושת. ראש הממשלה, שרי האוצר והבריאות -תעזרו לנו, אנחנו לא מסוגלים לנשום יותר״.

מנהל בית החולים האנגלי בנצרת פרופ׳ פהד חכים: ״המילה בושה לא מספיק גדולה כדי להביע את מה שקורה פה. שיתבייש שר האוצר, חנקתם אותנו. אני מתבייש להיות מנהל בית חולים היום בישראל. אין לי איך לשלם לספקי האנטיביוטיקה שלי היום. כולם מודעים למצב, מסכימים איתנו, אבל לא עושים כלום. אנחנו בסך הכל דורשים שוויון. שר האוצר ישראל כץ, יש לך הזדמנות היסטורית, להיות חתום על קריסת 7 בתי חולים, או להנשים אותם. אדוני שר האוצר תסתכל לנו בעיניים, העובדים שלנו לא יוכלו לתת טיפול בלי הציוד הנדרש״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture