אילוסטרציה. צילום: פלאש 90

צעיר פלסטיני נעצר בחשד למעורבתו בניסיון גניבת הרכב של אריה שיף בערד

צעיר פלסטיני בן 24, תושב יאטה הסמוכה לחברון, נעצר בחשד למעורבות בניסיון גניבת רכבו של אריה שיף בערד בעת ששהה בארץ באופן בלתי חוקי. יחד איתו נעצר צעיר תושב תל שבע בן 24 שחשוד בהסעתו. השניים יובאו לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

צעיר פלסטיני בן 24, תושב יאטה הסמוכה לחברון, נעצר בחשד למעורבות בניסיון גניבת רכבו של אריה שיף בערד בעת ששהה בארץ באופן בלתי חוקי. יחד איתו נעצר צעיר תושב תל שבע בן 24 שחשוד בהסעתו. השניים יובאו היום (שלישי) לדיון בבקשת המטרה להאריך את מעצרם.

כזכור, פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אריה שיף המייחס לו ביצוע עבירה של המתה בקלות דעת. כתב האישום הוגש לאחר שהפרקליטות הודיעה לבא כוחו של הנאשם כי פרקליט המחוז, אלון אלטמן, על דעת המשנה לפרקליט המדינה, שלמה (מומי) למברגר, החליט לדחות את כל טענותיו שהעלה בשימוע, לרבות טענת ההגנה העצמית. הודעה על ההחלטה נמסרה גם לבא כוחה של משפחת המנוח.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכי הדין יריב צרי וציון קינן, בחצות הליל שבין 28.11.2020 ליום 29.11.2020, הגיעו 3 אנשים ברכבם לקרבת ביתו של הנאשם בערד על מנת לפרוץ ולגנוב את רכבו. בין הפורצים היה גם מחמד אלאטראש, שהיה רעול פנים. המנוח שבר את חלון הנהג של הרכב באמצעות מפתח צינורות והתפרץ לרכב על מנת לגנבו. פורץ נוסף הצטרף ועמד לצידו של המנוח מחוץ לרכב.

מכתב האישום עולה, כי הנאשם, מתנדב בעברו במשטרת ישראל במשך שנים רבות, החזיק אקדח ברישיון בקוטר 9 מ"מ חצי אוטומטי מסוג טאורוס. בליל האירוע, בסמוך לחצות, שהו הנאשם ואישתו בקרוואן אשר חנה מאחורי הרכב, אך היה מנותק ממנו. מספר שניות לאחר הגעתם של הפורצים למקום, בשל הרעש שהקימו הפורצים, העירה אשתו של הנאשם את הנאשם משנתו, הנאשם הציץ מחלון הקרוואן, שמע את רעשי הפריצה לרכב וראה את רכבם של הפורצים עומד בסמוך לרכב.

הנאשם נטל את הנשק, אשר היה באותה העת מתחת לכרית במיטתו, יצא מהקרוואן, צעד על המדרכה כ-7 מטרים, והתקרב אל הרכב תוך כדי שהוא צועק מספר פעמים "עצור". הנאשם הגיע בסמוך לדלת הנוסע הקדמית, הסתכל לתוך הרכב, כאשר אור תקרת הרכב דולק, וראה כי בתוך הרכב יושב המנוח בכיסא הנהג. בין הרכב ובין רכב הפורצים עמד פורץ נוסף.

שיף צעד 2 צעדים לאחור, כשהוא במרחק של כ -3 מטרים מהמנוח, הניף את נשקו תוך כדי דריכה והכנסת כדור לבית הבליעה ופתח את נצרת האקדח. במקביל, סגר המנוח את דלת הנהג והרכב התחיל בדרדור קדימה בכביש מבלי שהוא מונע. בשלב זה צעד הנאשם צעד לפנים, הרים את ידו הימנית אשר אחזה בנשק וירה כדור אחד לעבר הרכב לאזור בו ישב המנוח.

הקליע חדר דרך חלקה העליון של שמשת חלון הדלת הקדמית ימנית של הרכב, ופגע בצדו הימני של מצחו של המנוח, ונותר בתוך ראשו.לאחר מכן, הפורץ השני נכנס לרכב הפורצים שהתחיל בנסיעה, ואילו הנאשם ירד לכביש מן המדרכה, כיוון את אקדחו אל עבר רכב הפורצים הבורח וירה כדור נוסף לעברו.

הנאשם התקשר למוקד החירום של המשטרה, דיווח על האירוע וביקש סיוע משטרתי ורפואי, מכיוון שהעריך כי פגע במנוח. הנאשם המתין במקום עד להגעתם של גורמי הסיוע ושיתף פעולה עם גורמי ההצלה והמשטרה. בכתב האישום צוין, כי הנאשם "גרם בקלות דעת למותו של המנוח בכך שירה לעבר הרכב לאזור בו ישב המנוח כשהוא נוטל סיכון בלתי סביר לאפשרות גרימת התוצאה תוך תקווה למנעה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture