"הידידות בינינו חוצה מפלגות": ביידן הושבע ובמערכת הפוליטית בשיראל מיהרו לברך

ראש הממשלה נתניהו, נשיא המדינה רבלין, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ונפתלי בנט הם רק חלק מהמערכת הפוליטית בשיראל שמיהרה לברך את ג'ו ביידן וסגניתו האריס לרגל השבעתם. רה"מ אמש בסרטון ברכה: "אני מצפה לעבוד איתך כדי לחזק עוד יותר את הברית בין ארצות הברית לישראל"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

רגע לאחר השבעת נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס במערכת הפוליטית בישראל ממהרים לברך, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם בחשבון הטוויטר האישי שלו סרטון ברכה לנשיא ולסגניתו ואיחל להם הצלחה רבה בתפקיד החדש.

בסרטון הברכה אמר נתניהו, "ברכות לנשיא ג'ו ביידן ולסגנית הנשיא קמלה האריס על השבעתכם ההיסטורית. הנשיא ביידן, יש בינינו ידידות אישית חמה במשך עשרות רבות של שנים. אני מצפה לעבוד איתך כדי לחזק עוד יותר את הברית בין ארצות הברית לישראל, להמשיך ולהרחיב את השלום בין ישראל לעולם הערבי ולהתמודד עם האתגרים המשותפים, בראשם האיום האיראני. אני מאחל לכם הצלחה רבה. אלוהים יברך את ארצות הברית של אמריקה. אלוקים יברך את ישראל".


נשיא המדינה ראובן רבלין שיגר אגרת ברכה וכתב, "אני שמח לברך אותך על השבעתך כנשיאה ה-46 של ארצות הברית. בשם העם בישראל, הרשה לי לאחל את מיטב הברכות לך, לסגנית הנשיא האריס, לבני משפחותיכם, ולכל העם האמריקני ביום חשוב זה. היום, אתם מתחילים את כהונתכם כמנהיגי העולם החופשי, לאחר שנבחרתם על ידי הדמוקרטיה הגדולה בעולם, מי ייתן ומאמציכם יוכתרו כהצלחה".

"אדוני הנשיא, לעיתים המובן מאליו טוב שיאמר – לארצות הברית אין בת ברית גדולה ממדינת ישראל ולעם האמריקני אין חבר טוב מהעם בישראל. הידידות בינינו חוצה מפלגות, ונעוצה בערכים משותפים של דמוקרטיה וחופש שאנו חולקים. זו ידידות הזוכה לתמיכה איתנה של שני העמים. אין כל ספק שתחת נשיאותך ארצות הברית תמשיך להיות מחויבת לביטחונה ולשגשוגה של ישראל".

עוד כתב נשיא המדינה, "אזורנו משתנה במהירות, רבים מהשינויים חיוביים. הסכמי השלום האחרונים בין ישראל לשכנותינו הביאו עימם תקווה חדשה, ואני מצפה לעבוד יחד איתך בכדי לסייע בבניית גשרים נוספים באזורנו, בהם גם עם שכנינו הפלסטינים. אני מאמין בלב שלם שלא נגזר עלינו לחיות יחד, אלא נועדנו לחיות יחד. אך לצד זאת, אנו ממשיכים להתמודד עם האיום האיראני הגובר המתבטא בתוקפנותה והתפשטותה של איראן במרחב, זאת בנוסף לעליית האנטישמיות והטרור העולמי, כל אלה במהלך אתגר עולמי חסר תקדים – ההתמודדות עם נגיף הקורונה. רק באמצעות עמידה משותפת כבעלי ברית וכחברים נוכל להתמודד עם אתגרים אלה. רק באמצעות עמידה משותפת כבעלי ברית וחברים נוכל להביס אותם".

"אדוני הנשיא, שמחתי לקבל את פניך בירושלים כסגן הנשיא, ולכבוד הוא לי להזמין אותך לבקר אותנו שוב בהקדם האפשרי, כנשיא ארצות הברית של אמריקה" – חתם רבלין את אגרת הברכה.

שר הבטחון בני גנץ כתב, ""אני מברך את הנשיא ג'ו ביידן, ידיד של ישראל, סגנית הנשיא קמלה האריס וממשל ביידן כולו. זהו רגע ייחודי עבור ארה"ב והעולם כולו. ארה"ב וישראל במיוחד חולקות מטרות ואתגרים רבים כעת- התמודדות עם התוקפנות האזורית של איראן ושאיפותיה הגרעיניות, מאבק בארגוני טרור וכוחות שחותרים תחת היציבות האזורית, הרחבת תהליכי הנורמליזציה ומציאת פתרון לסכסוך הישראלי- פלסטיני".

עוד אמר בני גנץ, "אני מצפה לעבוד עם ממשל ביידן וידידיי בפנטגון בכדי להתמודד עם האתגרים האלו. אני בטוח שהברית החזקה ביננו והמחויבות ההדדית בין המדינות יסייעו לקידום הערכים הדמוקרטיים המשותפים שלנו, יהפכו את המזרח התיכון ליציב יותר, ואת העולם לשקט ובטוח".

יו״ר תקווה חדשה ומועמדה לראשות הממשלה גדעון סער פרסם סרטון ברכה ואמר, "ברכות, הנשיא ביידן! אני מצפה לעבוד איתך בכדי לחזק את הברית בין ארה"ב לישראל ואת התמיכה הדו-מפלגתית בישראל". גם יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט פרסם סרטון ברכה לנשיא וסגניתו בחשבון הטוויטר האישי שלו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ווווווווווואווווווווווווווווווו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture