צילום: דוברות המשטרה

סוער בבני ברק: לאחר תקיפת השוטרים – כוחות גדולים פשטו על הישיבה

מספר בחורים תקפו שוטרים סמויים שהגיעו לאכוף את ההנחיות ברחוב שלמה המלך בבני ברק, בתגובה המשטרה הגיעה בכוחות מתוגברים וגדולים למקום ופשטו על מספר ישיבות באיזור בכדי לאתר את הפורעים. הפוליטיקאים גינו את המעשה שגרם לחילול ה' גדול

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

כוחות משטרה גדולים פשטו הלילה (חמישי) על ישיבת חסידות נודעת בבני ברק שהואשמו בכך שתקפו את השוטרים בזמן שעסקו באכיפת הסגר, זאת לאחר התקיפה שנערכה בעיר מוקדם יותר, והעימותים שהגיעו בעקבותיהם, במהלכם הציתו תושבים פחים ושוטרים הגיבו בירי רימוני הלם ובמעצרים. בנסיון לאתר את הפורעים כוחות המשטרה נכנסו למספר ישיבות ובתי כנסת באיזור.

המקרה אירוע יותר מוקדם הערב כאשר שוטרים סמויים שהגיעו לאכוף את הנחיות הקורונה ברחוב שלמה המלך בבני ברק הותקפו במקלות ובאבנים על ידי קבוצת בחורים, שמשות הרכב של השוטרים נופצו כשהם סופגים מכות מקבוצת הבחורים הפורעים. במשטרה זעמו על המקרה ובתגובה עשרות שוטרים פשטו על הרחוב במטרה לאתר את הפורעים.

מדוברות המשטרה נמסר כי, "בשעה זו כוחות משטרה מתוגברים מטפלים בהפרות סדר ברחבי העיר בני ברק, לרבות טיפול בחסימת צירי תנועה בהן הובערו צמיגים. השוטרים הורו על פיזור ההתקהלויות וכעת פועלים לפיזור ההמון, כאשר 3 חשודים נעצרו בחשד להפרות הסדר".

עוד מסרו במשטרה כי, "הפעילות נמשכת בשעה זו לשמירה על שלום הציבור ובטחונו, לצד קידום מהלכי חקירה לאיתור פורעי החוק ומעצרם בהתאם". יצוין כי בעקבות מקרה תקיפת השוטרים עשרות שוטרים הגיעו בשעה האחרונה למקום והחלו במעצרים ובאיתור הבחורים הפורעים אשר גרמו לחילול ה' כבד מנשוא.

במשטרה מסרו מוקדם יותר הערב על מקרה תקיפת השוטרים כי, "במהלך פעילות של בקרי רישוי בעיר בני ברק החלה התקהלות בלתי חוקית במהלכה הבחינו המתקהלים ברכב ובו שוטרים שהיו בתפקיד, השליכו אבנים לעבר הרכב, ניפצו שמשות וניקרו צמיגים. המתקהלים אף ניסו לפתוח את דלתות הניידת, בעוד שוטרים שישבו ברכב נאלצו להזעיק עזרה וחילוץ, בעקבות האירוע שוטרת נפגעה באורח קל. המשטרה לא תשלים עם הפרות סדר בוטות ופגיעה בסדר הציבורי, תוך סיכון ממשי לשוטרים ותפעל למיצוי הדין עם העבריינים".

במערכת הפוליטית מיהרו לגנות את המקרה בבני ברק שגרם לחילול השם גדול. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא "מגנה בכל תוקף את האלימות כלפי כוחות משטרת ישראל שפעלו בבני ברק ומחזק את ידי גורמי האכיפה שדואגים לשמור על תקנות משרד הבריאות שמצילות חיים". הוא הוסיף: "נפעל ביד קשה נגד מפרי החוק, בראש ובראשונה נגד מי שהרים את ידו נגד השוטרות והשוטרים שלנו".

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, גינה בחריפות את האירועים: "האלימות הפרועה שראינו הערב בבני ברק היא פשע נבזי וחילול השם בידי נבלים ברשות התורה. היא לא תעבור בשקט. התגובה בוא תבוא, ומהר. אני מגבה ומחזק את השוטרות השוטרים הנושאים על גבם את המשימה הקשה וכפוית הטובה של המאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, אכיפת החוק והסדר, והמלחמה בטרור ובפשיעה".

יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי הגיב הערב למקרה של תקיפת השוטרים בידי נערים ואמר כי, "‏האלימות הקשה הערב בבני ברק של מספר פורעים נגד שוטרים שהגיעו במסגרת תפקידם לאכוף את הסגר- חמורה ומקוממת. צריך לעצור את הפורעים ולפעול נגדם בכל חומרת הדין. חייבים לשמור על ההנחיות ולהציל חיים. זה בנפשנו".

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס הגיב לאירוע החמור הערב ואמר כי, "כמי שנלחם באלימות המשטרתית חובה הערב לומר בקול ברור – אלימות היא לא דרך התורה. חובה להוקיע ולגנות את חילול שם שמיים שראינו הערב".

ח"כ משה ארבל תקף אף הוא בחריפות את תקיפת השוטרים בב"ב ואמר: "אני מביע זעזוע ושאט נפש מאספסוף מופרע הלבוש כחרדיים שפגעו פיזית בשוטרים. אין לברבריות מהסוג הזה מקום במחנינו ובחברה חפצת חיים. מצפה מרשויות האכיפה למצות את הדין עם פורעים אלו. הם אינם חרדים".

ח"כ ינון אזולאי בתגובה לתקיפת השוטרים הערב בבני ברק אמר: "אני מביע זעזוע מההתנהגות המופרעת של תקיפת שוטרי משטרת ישראל. להתנהגות מסוג זה אין מקום בציבור החרדי. אותם פורעים במקום להציל חיי אדם פוגעים בחיי אדם. ראוי יהיה למצות את הדין עם האחראים אשר אינם נימנים על הציבור החרדי".

עיריית בני ברק פירסמה הודעה שם נכתב, "העירייה מגנה בכל תוקף את התקרית האלימה הערב כנגד שוטרי משטרת ישראל. אנו במצב של פיקוח נפש וחובת כולנו לפעול ולעשות הכל למנוע את המשך התחלואה והסכנה הקיומית בעקבותיה. מעשים אלו אינם דרכה של העיר, אינם משקפים את הלכי הרוח של רבני העיר ומאות אלפי תושביה. זהו מקרה חמור של קבוצת נערים החייבת לתת את הדין על כך. לא ניתן לאירוע החריג הזה להכתים יחסים של כבוד ושיתוף פעולה עם המשטרה וכוחות הביטחון בחודשים האחרונים".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ איווט ליברמן קפץ על ההזדמנות להסית כנגד הציבור החרדי ואמר הגיב כי, "הלינץ' הערב בבני ברק הוא חציית כל הקווים האדומים. לא מדובר בסתם התפרעות אלא מדובר בטרור מן הסוג החדש והטיפול חייב להיות בהתאם", אמר ליברמן. "יש לסגור את העיר לנכנסים ויוצאים עד שכל פראי האדם שהיו שותפים לו יתפסו ויענשו בחומרה. לא נקבל מצב של מדינה בתוך מדינה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

האם כשהיו מתנהגים כך נגד המשטרה בסגירת בתי חולים ג"כ היו אנשי הפוליטקה מגיבים
הישיבות הם נשמת אפינו בשוה לבתי חולים עם מכשירי הנשמה

כל הכבוד לבחורים, הם היו עירניים ושמו לב לתנועה חשודה של השוטרים..

"שני בחורים מטורפים וכולנו נשלם על זה ביוקר"

הארוע הערב בבני ברק זה תודה רבה של קברניטי המדינה לרבנים על שהורו לסגור את מוסדות הלימוד לבנים ובנות בעיר. נקוה שביום ראשון ב"ב תחזור לשיגרה וללימודים בהוראת הרבנים כי רק כך ב"ב תהפוך לעיר ירוקה ובא לציון גואל במהרה בימנו אמן

שיאכפו קודם את כל המסעדות שפתוחות מה שהם עושים זה בלחץ גנץ ובשתיקת גפני ודרעי האילמים

מוזר, בחורים מעיזים לבוא לניידת עם מקלות? קשה לי להאמין..

בושה וחרפה אין חילול ה' יותר גדול מזה לא מצליח להבין מה הם חשבו זה חילול ה' ע נ ק

חילול השם!
באיזה מדינה אנחנו חיים?
מדינה שהמשטרה נגד אזרחיה???
ומצד שני למה הבחורים תקפו את השוטרים??
הם עוד לא למדו מי הם הם השוטרים במדינת ישראל???
הם לא חשבו איזה חילול השם גדול יצא מזה???

עצרו אנשים על לא עוול בכפם, אדם שיצא מסופר יש חסד עם שקיות מצרכים ביד, נעצר, דם שלא מסוגל להרים קול, וודאי שלא להתפרע.
הוא יהיה עצור השבת על לא עוול בכפו.
אם השוטרים מתנהגים כך שלא יתפלאו כשהם חוטפים…

צודק שיסגרו את הצבא

אחרי שכולם התנפלו על בחורים הללו, מתפלאים למה המשטרע נכנסה לעשות פוגרום..

לא מצדיק את ההתפרעות אבל צריכים פרופורציות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture