פיצוץ בעזה, אילוסטרציה. Abed Rahim Khatib/Flash90

שמונה נפצעו בפיצוץ בעזה וסכנת המוטציה הבריטית • סיכום חדשות השבת

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי עלו ראיות העשויות להעיד על כך שמוטציית הקורונה קטלנית יותר. "מלבד להתפשטותה המהירה יותר, נראה כעת שיש ראיות לכך שהמוטציה החדשה עשויה להיות קשורה לשיעור תמותה גבוה יותר". משפט ההדחה של טראמפ ייפתח בשבוע הקרוב

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

חדשות השבת באדיבות 'חדשות 0404

קופת החולים כללית הודיעה כי תתחיל לחסן מצאת השבת את מבוטחיה בני 18-17. בקופה מסרו כי מבוטחים אלו יוכלו להגיע מחר אל מוקדי החיסון ללא זימון ובליווי אחד מההורים, בהצגת תעודת זהות וכרטיס מגנטי של הקופה. מיום ראשון, כך נמסר מהקופה, יינתנו חיסונים על-פי זימון מראש. גם קופות החולים לאומית ומאוחדת עדכנו כי יחלו לחסן את מבוטחיהן, תלמידי כיתות י"א-י"ב. בשתי הקופות הדגישו כי יש לזמן תור מראש.

חברת התרופות "אסטרהזניקה" הודיעה כי תצמצם את משלוחי החיסונים נגד קורונה לאיחוד האירופי בכ-60% ברבעון הראשון של השנה, כך שיישלחו 31 מיליון מנות בלבד; זאת בשל בעיות ייצור במפעל החיסונים בבלגיה. החברה הייתה אמורה לשלוח ל-27 המדינות החברות באיחוד האירופי כ-80 מיליון מנות עד סוף מרץ.

בארה"ב, בין מאה למאתיים אנשי המשמר הלאומי שהוצבו בוושינגטון הבירה ביום השבעתו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אובחנו כחולים בקורונה. לפי גורם מקומי, המספר עשוי לעלות, אך זהו אחוז קטן מתוך יותר מ-25 אלף חיילים ששהו בעיר בימים האחרונים.

כלי תקשורת ערביים דיווחו הבוקר על פיצוץ בבית חאנון ברצועת עזה. על פי הדיווחים, לפחות שמונה בני אדם נפצעו, וככל הנראה מדובר בתאונה. דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, התייחס לפיצוץ שארע בציוץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "הסיפור של הבית הזה הוא הסיפור של בתים רבים אחרים ברצועה שהפכו למחסני נשק וטילים בעבור ארגוני הטרור – מי שבסוף משלם את המחיר הם אזרחים חפים מפשע".

שר הביטחון בני גנץ מסר אמש כי "לא יאפשר" לראש הממשלה בנימין נתניהו "לעקוף את מערכת הביטחון במגעים עם ממשל ביידן". גנץ טען: "השבוע התחלף ממשל בארצות הברית. אני מכיר את בכירי הממשל הנכנס, חלקם עבדו מולי כשהייתי נספח צה"ל בוושינגטון וכשהייתי רמטכ"ל. הממשל הוא ידידותי לישראל, ואני משוכנע שגם בנושאים חשובים כמו איראן – אמצא אוזן קשבת".

מעל אלף מפגינים נעצרו במחאות הנערכות ברחבי רוסיה בקריאה לשחרורו של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני – כך מסר היום ארגון OVD הפועל לקידום הדמוקרטיה ברוסיה. אשתו של נבלני, יוליה, העלתה סרטון לאינסטגרם מרכב משטרתי וסיפרה כי נעצרה גם כן בהפגנה במוסקבה.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי עלו ראיות העשויות להעיד על כך שמוטציית הקורונה הבריטית קטלנית יותר. "מלבד להתפשטותה המהירה יותר, נראה כעת שיש ראיות לכך שהמוטציה החדשה עשויה להיות קשורה לשיעור תמותה גבוה יותר", עדכן.

מנהיג הרוב בסנאט, צ'אק שומר הדמוקרטי, הודיע כי משפט ההדחה של הנשיא היוצא דונלד טראמפ צפוי להתחיל בשני הקרוב. דוברת בית הנבחרים, ננסי פלוסי, החליטה להעביר לסנאט את האישומים הנוגעים ל"חלקו של הנשיא לשעבר בהתפרצות למתחם הקונגרס לפני כשלושה שבועות". אם טראמפ יודח, הוא לא יכול להתמודד שוב לתפקיד הנשיאות, דבר המניע בכירים משמאל לפעול לקידום המהלך.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture