דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

ח"כית פערה פיה; אשר זעם: "מיליון בעלי עסקים נרמסים בישראל – בשם הפופוליזם"

חברת כנסת מ'כחול לבן' התבטאה בבוטות כלפי הציבור החרדי: "יש לכם תורה שהיא סם מוות" • יו"ר וועדת החוקה הסביר את ההיגיון מאחורי ההעלאה המדורגת בסכומי הקנסות ותקף את המתנגדים להצעה: "אתם צבועים. כל בעלי העסקים הקטנים נרמסים כאן. אתם עושים רצח אופי"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

דיון סוער בשעה זו (רביעי) בוועדת החוקה של הכנסת סביב ההצעה להגדיל את סכומי הקנסות הניתנים בעת אכיפת הנחיות הקורונה, כאשר הליכוד והמפלגות החרדיות הסכימו להצעת פשרה, אך 'כחול לבן' מתנגדת בתוקף.

יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב אשר תקף: "פתאום כולם שכחו את ההוא מהפלאפל. יש בתוך זה מיליון בעלי עסקים שאתם דופקים אותם בשם הפופוליזם. אם אני מביא עכשיו אישור מביבי לרוטציה אתם קמים והולכים, צבועים, צבועים. דופקים את כל העסקים הקטנים, צבועים".

ח"כ תהלה פרידמן מ'כחול לבן' התבטאה בבוטות נגד החרדים והדת, כאשר אמרה כי "אתם כל הזמן אומרים על מפרי ההנחיות שמדובר בקומץ, שוליים, שהמיינסטרים שומר וכמעט הכל סגור. אבל בימים האחרונים אתם מתאבדים פה בהגנה על המוסדות המפרים".

הח"כית הוסיפה, "המצאתם תורה חדשה שבה פיקוח נפש לא מעל הכל. ניסו לרצוח ברכבת הקלה ואתה מגן על האנרכיסטים האלו. חז"ל אומרים על לימוד תורה זכה – נעשית לו סם חיים, לא זכה – נעשית לו סם מוות. יש לכם תורה שהיא סם מוות".

יעקב אשר הגיב לה בזעם: "לא שמעתי אותך מדברת על אחוז הרציחות בציבור החרדי לעומת ציבורים אחרים. קיבלנו על עצמנו את הדיל במחאה גדולה ובאחריות. יש פה רצח אופי ולא אשתמש במעמדי כדי לזרוק את זה לפח".

"הסכמנו להעלאת הקנסות למרות שזה פופוליסטי כי אם הייתה אכיפה סיסטמתית היינו במקום אחר. בנוסח שלפניכם שני הדברים העיקריים של מטרת החוק קיימים למרות שאני לא אוהב את זה. ברגע שמאפשרים להכפיל ל-10,000 חייבות להיות איזשהן מדרגות. אם בחינוך הגיעו 20 ילדים לחצר זה כמו שמישהו פתח בניין ומלמד את כל ביה"ס?".

"אמרנו שההחלטה היא שאם הולכים מעל 5000 צריך אישור קצין. אני עדיין חושב שמוסדות ציבור חינוך ורווחה לא צריכים להיות בזה. בחוק הקודם החרגנו חינוך רווחה ודת בצווי סגירה, כך שתמיד התייחסנו לכך אחרת".

ח"כ אוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת אמר כי הערבים יתנגדו לחוק. "אנחנו נגד החוק הזה, וכל הפלפולים של קצין כזה או אחר, אחוז הקנסות של מעל 5000 זה לא הדבר שיפתור את הקורונה".

"אם אתם תומכים בעסקים הקטנים למה אתם תומכים בחוק? מאות אלפי עסקים קטנים בסכנת סגירה. 5000 לעסק קטן זה חמור מאוד. לפני שאתם מניחים חוק תביאו נתונים שמראים תופעה כזו של הפרת חוק על אף ה-5000 הקיימים. קשה לנו לסמוך על המשטרה שלא מגינה על האזרחים שלנו ברחובות ואתם מצפים שנאשר את זה?"

מוקדם יותר היום אמר גורם המעורה בפרטים כי "בכדי לשדר מסר חד נגד מפרי ההנחיות הסכימו ראשי המפלגות החרדיות ללכת מאוד רחוק גם בהעלאת הקנסות וגם בצווי הסגירה בכפוף לאיזונים קלים שהוכנסו בחוק בהמלצות הייעוץ המשפטי".

יצוין כי נוסח החוק המוצע לוועדת החוקה הוא בהתאם למתווה שהציע יו"ר הליכוד מיקי זוהר, לפיו צו סגירה יינתן רק לאחר שתי קנסות. כמו כן רק שוטר בדרגה בכירה יוכל לתת את הקנסות הגבוהים ואת צווי הסגירה. משרד המשפטים והייעוץ המשפטי בכנסת תמכו בהצעה וטענו שהיא מידתית וראויה, אלא שגנץ התעקש ודרש שהחוק יעבור ככתבו וכלשונו ללא שום שינוי.

יו"ר הקואליציה וסיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, אמר הבוקר כי "‏כחול לבן מתנגדים לכל פשרה שמוצעת בעניין חוק הקנסות, הם מוכנים לסכן את בריאותם של כל אזרחי ישראל בשביל קמפיין הבחירות שלהם. הליכוד מתעקש על חוק ברור שיכלול קנסות כבדים שיינתנו ע"י קצין משטרה למוסדות חינוך שנפתחים בניגוד להנחיות, ואף צווי סגירה מנהליים במקרה הצורך אחרי מתן הקנס".

מטעם מפלגתו של בני גנץ נמסר בתגובה: "או שכולם יישמעו לסגר, או שלא יהיה סגר. שיהיה ברור לתחמנים מהליכוד: כחול לבן לא תוותר על כך שכל מוסדות החינוך בכל רחבי הארץ יהיו סגורים. בניגוד לנתניהו, יש לנו אחריות. לא נאפשר מדיניות מופקרת משיקולים פוליטיים שעולה בחיי אדם. דין בני ברק כדין הרצליה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גנץ, אחלה, דין בית כנסת כדין בלפור, מותר בבית כנסת 50000. דין כולל כדין סופר מארקט, 200 בשטח סגור, בכולל החלונות פתוחים בסופר הכל סגור וכולם בוררים עגבניות ומללפפונים.

שאלה לגנץ עזוב אותך כל המתים שחלילה יכולים להקבר אך ורק בגללך שבוע הבא
קח אדם שהוא לדוגמא ספר סגרת אותו כמעט שנה הוא לא יכול להתקיים אין אוכל לילדים לא נתת לו עד היום אבטלה אז בשביל שילדיו לא יהיו רעבים הוא לוקח סיכון לספר בשקט בשחור ואם נגיד יקבל קנס של 5 אלף האם הוא יצליח לצאת מזה?
ואם נגיד אותו ספר יקנס ב20 אלף אז אתה אומר אני אהרוג אותו יקבור אות יעשה לו מצבה ובכסף שנשאר אקנה כיבוד גם לאזכרה שלו….

גנץ גילה את פרצופו, שונא ישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture