לוקחים צעד אחורה: רון חולדאי ועפר שלח פורשים ולא יתמודדו בבחירות

מרב מיכאלי ממפלגת העבודה החליטה כי אינה מעוניינת בחיבורים בעקבות זאת, הודיע על פרישתו כדי למנוע אובדן קולות. לחולדאי הציעה להשתלב מתחתיה ברשימה, אך הוא העדיף להישאר בעיריית תל אביב: "איני בא בטענות לאיש ולוקח את מלוא האחריות"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יו"ר תנופה עפר שלח ויו"ר הישראלים הודיעו היום (חמישי) על פרישה מהמרוץ לכנסת ה-24, ביום האחרון להגשת הרשימות. השניים לא עברו את אחוז החסימה בסקרי המנדטים האחרונים, וכשלו בהגעה להסכמות על איחודים עם מפלגות אחרות בגוש השמאל.

סמוך לשעה 17:00 נודע כי מרב מיכאלי ועפר שלח לא ירוצו יחד לאחר שהמשא ומתן שניהלו התפוצץ, ולפיכך שלח הודיע רשמית שלא יתמודד בבחירות הקרובות. שעה קלה לאחר מכן, ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, שהתלבט האם לחבור למיכאלי, הודיע שהוא פורש ולא יתמודד בבחירות הקרובות.

עפר שלח כתב בפוסט הפרישה, "אני מאמין בעתיד ישראל, כמדינה שוויונית, בטוחה ובטוחה בעצמה. אבל בעוד בעולם כולו מסתמנת חזרה לערכים של סוציאל-דמוקרטיה מתקדמת, שהיא הדרך היחידה להתמודד עם משברים כמו הקורונה ועם השינויים העמוקים הצפויים לנו, אצלנו דווקא מעמיקה הנסיגה ללאומנות, לכלכלה לעשירים, לפילוג חברתי ולמלחמה בערכי הדמוקרטיה. זוהי בעיני סכנה קיומית, גדולה יותר מכל איום חיצוני".

"כבר לפני חודשים רבים, ראיתי משבר מתקרב. אובדן הדרך בשמאל הישראלי וההלם לאחר קריסתה של כחול לבן הביאו להתכנסות סביב מטרה מוצדקת אחת, החלפתו של בנימין נתניהו, ובעקבותיה לנדידת קולות הרחק אל הימין העמוק. היה, ועדיין קיים, צורך חיוני להקים סכר, בהיר אידיאולוגית ובעל מסוגלות פוליטית, כדי לבלום זאת. מפלגות מרכז, מסרים מעומעמים ונסיון למצוא חן לא יצלחו לכך, כפי שמוכיח הניסיון המר של כחול לבן. התוצאה הוודאית, בהעדר סכר כזה, תהיה כנסת שבה יהיה רוב גדול מאי פעם לימין המובהק ולחרדים, ללא איזון. זה עלול להיות גם הקו שיוביל את הממשלה הבאה, אם בכלל תקום. ומיום ליום מתחזק האיום שבראשה יעמוד שוב נתניהו".

עוד כתב שלח עם פרישתו מהמירוץ, "לכן הקמתי את תנופה. לא היה לי צורך בלתי נשלט להוביל מפלגה. מי שמכיר את דרכי הפוליטית יודע כמה פעמים ויתרתי על מעמדי האישי לטובת המטרה. מי שמכיר את העובדות יודע כמה ניסיתי ליצור חיבור, לאו דווקא בראשותי, עוד לפני שהקמתי את תנופה. זה לא הסתייע. חשבתי שצריך לעשות מעשה ולהניע מהלך, גם במחיר של סיכון פוליטי אישי. זה הדבר היחיד שהינחה אותי, אז כמו עכשיו".

"לפני שלושה שבועות קראתי לחיבור בין העבודה, הישראלים ותנופה: חיבור שיש בו התאמה ערכית ויכולת פוליטית, ולפי כל סקר אחרון שווה מספר דו-ספרתי של מנדטים. זהו בדיוק הסכר אליו התכוונתי. מאז, וביתר שאת בימים האחרונים, עשיתי כל מאמץ שהחיבור יקום ויצלח. זה לא קרה, ולא בגלל שום דרישה שלי. יו״ר העבודה מרב מיכאלי החליטה שטוב לה לרוץ לבד. אני מאחל לה הצלחה. בנסיבות האלה אני חייב לעמוד במה שהבטחתי לרבים, ולמנוע אובדן קולות למחנה המבקש להחליף את נתניהו. תנופה לא תרוץ בבחירות הקרובות, וכך גם אני אישית".

"לכל אורך הדרך נהגתי על פי אמות המידה שהינחו אותי כל ימי בפוליטיקה. לא הוצאתי שקל מכספי ציבור, עמדתי בכל הבטחה שנתתי, לאלה שהלכו איתי ואלה שתמכו. הלכתי בדרך בלב שלם וכך אני גם מסיים אותה. אני מודה לחברי רועי כהן ורות ירון, לוחמים ללא חת ושותפים נאמנים. אני מודה לרבים שתרמו, התנדבו והביעו תמיכה, ולצוות המעולה שלי. אין טובים מהם. המעשה לא צלח, אבל זה לא עושה אותו ללא מוצדק. ניסיתי לבנות בית בעיצומה של סופה. ידעתי את עוצמת הרוח, העזתי וכמו כל מי שמעז, גם טעיתי. הבית לא קם, אבל אני מאמין בהכרח הגדול להקים אותו. אעשה ככל יכולתי, בכל זירה בה אהיה, לסייע למטרה החיונית הזו בימים שיבואו. תודה רבה לכם", דברי שלח.

יו"ר הישראלים רון חולדאי כתב עם פרישתו, "עת רעה היא למדינת ישראל! מגפת הקורונה שמכה בנו וגובה מחיר גבוה מידי בחיי אדם, בבריאות ובפרנסה של מיליוני אזרחים – חשפה שבר קשה ועמוק שאותו אנו חווים כבר מספר שנים. שבר ערכי, מנהיגותי וניהולי שגרם נתניהו בניסיונותיו להישרדות פוליטית והימלטות ממשפט. שבר שהעצים את פגיעת הקורונה וגבה לדאבון הלב קורבנות מיותרים. כאדם שכרך את כל חייו עם גורלה של המדינה והתגייס לשרת אותה בכל דרך אפשרית – כטייס קרב ומפקד בצה"ל, כמנהל הגימנסיה העברית הרצליה וכראש עיריית תל אביב-יפו – לא יכולתי לעמוד מן הצד מול השבר הקשה הזה".

"לא יכולתי לעמוד מן הצד כשבראש ממשלת ישראל עומד נאשם בפלילים. לא יכולתי לעמוד מן הצד כשבתוך פחות משנתיים אותו נאשם גרר אותנו לארבע (!!) מערכות בחירות יקרות ומיותרות שכל מטרתן היא לברוח מאימת הדין. לא יכולתי לעמוד מן הצד מול חיסול הממלכתיות, שלטון החוק וכל מה ששומר על הרקמה העדינה של החברה הישראלית. לא יכולתי גם לעמוד מן הצד מול ההפקרות הניהולית וקריסת המערכות במדינה. ההחלטות מתקבלות מהיום להיום וללא כל תוכנית מקצועית, וכבר שנתיים אין למדינה תקציב. הכל הוקרב לצרכים פוליטיים.
יש מי שזועק. יש מי שמרים דגל ויצא להפגין. ואני החלטתי לפעול לשינוי המציאות ולהתגייס להחלפת השלטון".

עוד כתב חולדאי, "לא חיפשתי שררה. אני ממלא תפקיד מרתק, חשוב ומשפיע. חמש פעמים ברציפות בחרו בי תושבי תל אביב-יפו לעמוד בראשות העיר הנפלאה הזו. עם האמון שקיבלתי, עמלתי יחד עם צוות אנשים מופלאים ובנינו מערכת עירונית שהפכה למודל לניהול ציבורי יעיל, אמין, ערכי ומתקדם. במובנים רבים גם השפעתי – כראש עיריית תל אביב-יפו – על דמותה של מדינת ישראל כמדינת היהודים הדמוקרטית, כפי שחזה אותה הרצל וברוח מגילת העצמאות. בזכות הערכים שהטמענו בניהול העיר: השוויון, בית לכל מיעוט, חופש ביטוי ויצירה, קידמה, מדע ומחקר, תרבות ואומנות ושיח עם העולם – בתל אביב-יפו חיים היום יחד אנשים מכל הגוונים של החברה הישראלית. דתיים וחילוניים, ערבים ויהודים, עשירים ועניים, קהילת להט"ב, שמאל וימין ועוד. כולם מכבדים את כולם".

"חשבתי שעל בסיס העשייה והניסיון הציבורי שלי אצליח לגבש כוח פוליטי משמעותי שיחליף את השלטון. עשיתי כמיטב יכולתי. הקמתי את מפלגת הישראלים. חברו אליי שותפות ושותפים – אנשי עשייה ערכיים מתחומים שונים – שהתגייסו למשימה החשובה הזו. עבדתי עם אנשים מצוינים שאכפת להם ואני מודה מקרב לב לכל אחת ואחד מהם על כך. לצערי – לא הצלחנו במשימה".

"כל חיי אני מקפיד להתמודד עם המציאות כפי שהיא ולומר אמת גם כשהיא אינה נוחה לי. ולכן גם כעת – בנסיבות הפוליטיות שנוצרו – אני יודע שהמעשה האחראי ביותר מצדי הוא לקחת צעד אחורה, לפרוש ולתת לאחרים להוביל את המאמץ של כולנו לשיקום המדינה. אינני בא בטענות לאיש ואני לוקח את מלוא האחריות. אמשיך לסייע ככל יכולתי להחליף את השלטון הרע הזה. מגיע לאזרחי המדינה שלטון טוב יותר. מגיע לילדים ולנכדים שלנו עתיד טוב יותר", דברי חולדאי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כשראיתי את הנאום של חולדאי – נגד שמירת השבת, היה ברור לי שהוא לא יחזיק מעמד!

ברוך שפטרנו

טוב אז נשאר רק מנהיג אחד או ביבי או רב חיים תבחרו אתם

זהו ממש לא צעד אחורה. זהו צעד לקדם את יאיר לפיד.
במקום שהקולות אליהם "ישרפו" לפיד יקבל יותר קולות.
זה גם מסר סמוי בהצרות של הפרישה שלהם, וחלקם אף עשו זאת בהצהרה כמעט גלויה לחלוטין.

השמאל מבין בעצמו שהם חייבים למקסם את קולותיהם.
הייתכן שלנו זה לא ברור מאליו?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture