Avshalom Sassoni/Flash90

מחלוקת על פתיחת המסחר לפי התו הירוק: "הרג אותנו בסבבים קודמים"

קבינט הקורונה יתכנס היום וברקע הירידה בתחלואה, דורשים ב'כחול לבן' את פתיחת המסחר • שר הבריאות: "הבעיה ביציאות קודמות הייתה פתיחה קדחתנית - ועדיין ממשיכים להתעקש" • הפרויקטור: "אם לא נפתח בזהירות נתקרב להתפרצות נוספת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום (ראשון) בשעה 13:00, לדון בהקלות נוספות ובשלבי היציאה מהסגר. ברקע, שוב מחלוקת בין 'כחול לבן' למשרד הבריאות האם לפתוח את המסחר, או להמתין לשלב הבא בעוד כשבועיים.

לפי הדיווח של אתר ynet, בכחול לבן תובעים להתחיל כבר השבוע ביישום התו הירוק של כמה שיותר מגזרים ובהם תרבות, תיירות, פנאי/חדרי כושר והצגת מתווה למסחר. בכחול לבן טוענים כי נתניהו משחק על זמן ורוצה לעכב את הפתיחה כדי להתקרב כמה שיותר למועד הבחירות.

עוד אומרים בכחול לבן כי כבר בימים הקרובים ישראל תגיע ל-3 מיליון מתחסנים במנה שנייה – ואין מניעה לתת להם "אוויר לנשימה" ולאפשר לקניונים ולחנויות הרחוב להיפתח מחדש.

השרה אורית פרקש הכהן שמרכזת את נושא הטיפול בקורונה בכחול לבן אמרה: "אין כל סיבה שלא תהיה התחלה של פתיחה כבר השבוע. משרד הבריאות עומד על 23 בפברואר בגלל העיקרון של שבועיים מרגע ההקלות, אבל איזה שבועיים יש פה בכלל? מדובר בתפישה נוקשה מדי והמחלוקת שלנו איתם היא ערכית. המשבר הוא לא רק בריאותי אלא גם חברתי וכלכלי ואת זה הם לא בוחנים".

בתגובה אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין ל-ynet כי יתנגד בתוקף לפתיחת המשק לפי התו הירוק לפני 23 בפברואר. "מה שהכי מדאיג אותנו זה הניסיונות לפתיחה מיידית. אמרנו חד-משמעית: אנחנו צריכים טווח של שבועיים מהפתיחה הראשונה כדי לראות שאין השפעה שלילית".

לדבריו, "אני לא מבין את הדרישה של כחול לבן, זה מה שהרג אותנו בסגרים הקודמים וכולם מבינים את זה. הבעיה ביציאה מהסגרים הקודמים הייתה פתיחה קדחתנית – ועדיין ממשיכים להתעקש. אני ממש לא מבין אותם בשום צורה. צריך לשאול אותם אם הדבר קשור בסיבות פוליטיות".

פרויקטור הקורונה, פרופסור נחמן אש עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM ואמר: "העמדה שלנו היא שצריך לפתוח את המשק בהדרגה ובזהירות, גם כלקח מהפתיחה הקודמת וגם בגלל הנתונים. אם נפתח לא בזהירות נתקרב להתפרצות נוספת. המועד שאנחנו רוצים לפתוח, הפעימה השנייה זה בשבוע הבא, 23 בפברואר, ואז נפתח את המסחר ומערכת החינוך".

אש הוסיף כי במשרד הבריאות רוצים לראות מה קרה בעקבות הפתיחה הקודמת שהייתה בשבוע שעבר. "לאחר שנראה שאנחנו נמצאים במקום בטוח נוכל לעשות את הפתיחה השנייה. ראש הממשלה מקבל את העמדה שלנו, אבל הכל תלוי במה שיהיה בדיון בקבינט".

הפרופסור נחמן אש המשיך וטען כי "כשנגיע ל-3 מיליון מתחסנים נוכל לפתוח בצורה רחבה יותר. אנחנו רוצים לראות ירידה בחולים הקשים, ואנחנו רואים מגמה זו, אבל עדיין מספרם גבוה מאוד, ואנחנו רוצים לראות שמקדם ההדבקה לא קופץ".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture